اخبار کسب و کارها

چگونه برای استارت آپ خود در کانادا سرمایه پیدا کنیم؟

کانادا برای تامین مالی کارآفرینانی که قصد راه‌اندازی استارتاپ در این کشور را دارند، چندین گزینه مختلف ارائه می‌دهد تا افراد تازه‌وارد بتوانند از آن‌ها برای دستیابی به سرمایه مورد نیاز خود استفاده کنند.

زمانی که قصد ایجاد یک استارتاپ در کانادا را دارید این احتمال وجود دارد که برای تامین بودجه مورد نیازتان موارد مختلفی در دسترس شما قرار بگیرد که با توجه به نیازهای هر نوع تجارتی، شرایط آن‌ها متفاوت خواهد بود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

انواع تامین مالی برای شروع استارتاپ در کانادا

برای اینکه کسب‌وکار جدیدی را در کشور کانادا راه‌اندازی کنید، اولین گامی که باید در نظر بگیرید تامین سرمایه‌های لازم است که روش‌های مختلفی برای آن وجود دارد.

به‌طور معمول راه‌اندازی یک استارتاپ، روشی مناسب برای مهاجرت به کانادا است که به افراد خارجی این امکان را می‌دهد تا بتوانند اقامت دائم این کشور را به‌دست بیاورند. در همین راستا مهم‌ترین روش‌های مورد استفاده برای تامین مالی کسب‌وکارهای نوپا شامل موارد زیر می‌شود.

استفاده از پس انداز شخصی برای شروع کسب و کار در کانادا

بسیاری از کارآفرینان از پس‌انداز خود برای تامین مالی استفاده می‌کنند. یکی از مزیت‌های این کار مربوط به این است که شما کنترل کاملی بر هزینه‌ها و نحوه اداره استارتاپ دارید و درضمن به کسی هم بدهکار نیستید.

علاوه‌بر این، سرمایه‌گذاری شخصی روی یک کسب‌وکار به افراد خارجی این امکان را می‌دهد تا بتوانند اعتبار خود را افزایش دهند و با استفاده از این موضوع در کسب اعتماد سرمایه‌گذاران موفق‌تر باشند.

کمک مالی برای شروع کسب و کار در کانادا

منظور از کمک مالی، مبلغی است که توسط سازمان‌ها یا شرکت‌های دولتی به یک کسب‌وکار داده می‌شود تا به‌منظور پوشش هزینه‌هایی مانند تحقیق و توسعه، بازاریابی، حقوق، تجهیزات و دیگر موارد از آن استفاده کنند.

هر نوع از کمک‌های مالی که برای شروع یک کسب‌وکار در اختیار افراد قرار می‌گیرد، دارای شرایط و قوانین مختلفی است که در برخی از موارد امکان دارد که فرد ملزم به واگذاری بخشی از سهام خود شود.

دریافت وام برای شروع کار در کانادا

گرفتن قرض از دوستان و خانواده معمولا یکی از راه‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا برای شروع کسب‌وکار خود در کانادا هزینه‌های لازم را به‌دست بیاورید که این کار شرایط راحت‌تری برایتان ایجاد می‌کند.

بااین‌حال، برای جلوگیری از آسیب‌رساندن به روابط دوستانه یا خانوادگی به‌‌دلیل قرض‌گرفتن پول، همیشه باید تلاش کنید تا خطرات ناشی از سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار خود را برای آن‌ها شرح دهید. برای این منظور امضای یک توافق‌نامه رسمی که در نهایت به نفع هر ۲ طرف باشد، اقدام ارزشمندی خواهد بود.

ازسوی‌دیگر بانک‌های کانادایی با ارائه وام‌های تجاری، به افراد کمک می‌کنند تا بخشی از هزینه‌های مورد نیاز خود برای شروع یک استارتاپ را بپردازند که معمولا معیارهای خاصی برای انتخاب متقاضیان و تایید وام آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

تعدادی از این معیارها شامل صنعت کسب‌وکار، میزان ریسک و پیش‌بینی‌های مالی در آینده است. برای دریافت وام ازسوی بانک‌های کانادایی باید مدت‌زمان بازپرداخت و نرخ بهره را در نظر بگیرید.

سرمایه گذارای جمعی برای تامین مالی کسب و کار در کانادا

سرمایه‌گذاری جمعی روشی است که درازای واگذاری سهام یا پاداش، مبلغ مورد نیاز برای شروع یک کسب‌وکار را از افرادی که قصد مشارکت در این کار را دارند، دریافت می‌کند.

تامین مالی جمعی زمانی موفقیت‌آمیز است که تعداد زیادی از افراد، مبالغ اندکی را برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار شما به اشتراک بگذارند که درحال‌حاضر به ۲ روش مختلف انجام می‌شود و عبارت‌اند از:

  • تامین مالی جمعی مبتنی‌بر پاداش: در این روش ابتدا یک شرکت، سرمایه لازم را مشخص کرده و سپس درازای دادن خدمات یا محصولات، مبالغی را از سرمایه‌گذران دریافت می‌کند.
  • سرمایه‌گذاری جمعی با دادن سهام: سرمایه‌گذاران درازای پول خود، سهام یک شرکت یا حق دریافت بخشی از درآمد و سود حاصل از فروش یک محصول خاص را دریافت می‌کنند.

باید این را در نظر داشته باشید که ۲ گروه سرمایه‌گذاران فرشته و خطرپذیر معمولا نقش مهمی را در تامین مالی کسب‌وکارهای نوپا ایفا می‌کنند که هرکدام از آن‌ها برای ارائه سرمایه، شرایط خاصی دارند.

به این نکته هم توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ترین مراحل برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا این است که شما بتوانید ازسوی یک سازمان در این کشور نامه حمایتی دریافت کنید که درصورت دستیابی به سرمایه لازم، این کار راحت‌تر می‌شود.

برنامه های دولت کانادا

دولت کانادا برای کسب‌وکارها، بودجه لازم را تامین می‌کند؛ به‌عنوان مثال برنامه تامین مالی مشاغل کوچک کانادا (CSBFP) نوعی طرح حمایتی است که وام‌هایی تا سقف یک میلیون دلار را برای راه‌اندازی یا رشد یک شرکت ارائه می‌دهد.

بانک توسعه کسب‌وکار کانادا (BCD) یک شرکت توسعه ملی است و زیرنظر دولت اداره می‌شود که با استفاده از ارائه وام و خدمات مشاوره‌ای، به مشاغل کوچک و متوسط در تمام مراحل کاری آن‌ها ​​کمک می‌کند.

درضمن دولت فدرال با ستفاده از آژانس‌های توسعه اقتصادی منطقه‌ای از کارآفرینان حمایت می‌کند. در همین راستا باید به FedDev Ontario اشاره کرد که سالانه بودجه خاصی را برای این کار اختصاص می‌دهد.

به‌طور مشابه، صندوق نوآوری آتلانتیک نیز از کسب‌وکارها، تعاونی‌ها و موسسات تحقیقاتی درزمینه توسعه و بازاریابی محصولات یا خدمات جدید حمایت می‌کند تا قادر باشند به نیازهای بازار پاسخ دهند.

حمایت های استانی در کانادا

اکثر استان‌های کانادا نیز به‌صورت مستقل از مشاغل و کارآفرینان حمایت می‌کنند. به‌طوری که در آلبرتا کمک‌های بلاعوض و سایر بودجه‌ها برای تحریک توسعه اقتصادی منطقه‌ای فراهم می‌شود.

برخی از این برنامه‌ها شامل حمایت از طرح‌هایی است که کسب‌وکارها را در سراسر آلبرتا تقویت می‌کند یا کمک‌هزینه اشتغال را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد تا برای تحقیقات و هزینه‌های توسعه از آن استفاده کنند. در بریتیش کلمبیا نیز طرح‌های مالی زیادی برای توسعه اقتصادی مشاغل کوچک وجود دارد.

در کنار راه‌اندازی یک کسب‌وکار، شما می‌توانید با استفاده از مهاجرت کاری به کانادا نیز اجازه اقامت در این کشور را به‌دست بیاورید که برای این کار باید شرایط و قوانین خاصی را در نظر بگیرید.

جمع‌بندی

افرادی که قصد دارند تا یک کسب‌وکار جدید را در کانادا راه‌اندازی کنند، نیاز به تامین سرمایه دارند که برای این منظور راه‌های مختلفی قابل دسترس است و برای استفاده از هرکدام، باید شرایط خاصی را در نظر گرفت.

تعدادی از روش‌های مورد استفاده برای تامین سرمایه مورد نیاز جهت راه‌اندازی استارتاپ در کانادا شامل پس‌انداز شخصی، دریافت وام، سرمایه‌گذاری جمعی، حمایت‌های دولتی و استانی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا