اخبار کسب و کارها

مراحل واردات کالا از چین: راهنمای آسان و جامع

روابط تجاری چین و ایران در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از بازرگانان قرار گرفته است و زیرا این ارتباط، تحریم‌های بین المللی را به چالش می‌کشد. همچنین در طی سال‌های گذشته، چین به بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران تبدیل شده‌است.

واردات از چین مزایای زیادی برای کسب و کارهای ایرانی دارد. ناگفته نماند چین اقیانوسی از تنوع محصولات را ارائه می‌دهد و با بازار گجت‌ها و محصولات خلاقانه، طیف وسیعی از مشتریان را در بر می‌گیرد. در نتیجه واردات از چین فقط کاهش هزینه نیست و به معنی باز کردن درهایی به روی دنیایی از امکانات است.

اگر به‌دنبال آشنایی با مراحل واردات از چین هستید این مقاله راهنمای نهایی شما برای شکستن سد واردات کالاهای باکیفیت از چین به ایران با قیمت‌های پایین است. ما تمام مراحل لازم را در این مقاله بررسی کرده‌ایم.

راهنمای گام به گام برای واردات مقرون به صرفه از چین به ایران

در ادامه سرفصل‌های مورد نیاز برای واردات موفق و مقرون به صرفه از چین را برایتان آماده کرده‌ایم.

۱-     انجام تحقیقات و انتخاب محصول

نادیده گرفتن تحقیق در مورد محصول مانند شروع یک خرید با چشم بسته‌است. این موضوع در دنیای واردات، می‌تواند یک فاجعه مالی باشد. اما چرا تحقیقات مهم است؟ در ادامه دلایل اهمیت آن آورده شده‌است:

  • بررسی متقاضیان محصول: قبل از سرمایه‌گذاری، مطمئن شوید که تقاضای واقعی برای محصول انتخابی شما در ایران وجود دارد. روندهای بازار، چشم‌انداز رقبا و ترجیحات مصرف کننده را تجزیه و تحلیل کنید. توجه داشته‌باشید یک محصول داغ در چین ممکن است مورد توجه خریداران ایرانی نباشد.
  • مقایسه گزینه‌های فراوان: به اولین تأمین کننده یا فروشنده در بازار چین بسنده نکنید. انواع مختلف محصول، مواد و عملکرد فروشندگان را بررسی کنید. هر کدام از این موارد می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر هزینه‌های تمام شده شما تأثیر بگذارد.
  • حداقل مقدار سفارش را در نظر داشتهباشید: حداقل مقدار سفارش یا MOQ تعیین می‌کند که چه مقدار از محصول را باید بخرید. توجه داشته‌باشید که مقادیر بیشتر، باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود، اما سرمایه تان را نیز قفل می‌کند.
  • آشنایی با مقررات برای کاهش ضرر و زیان: با مقررات واردات کالا به ایران از جمله اقلام ممنوعه، الزامات صدور مجوز و هرگونه تحریم مربوطه آشنا شوید. عدم رعایت این موارد می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین و توقیف محصول شود.

به یاد داشته‌باشید، انجام تحقیقات اولیه، یک سرمایه‌گذاری است نه هزینه. با ایجاد یک پایه محکم قبل از واردات، از تلفات و هزینه‌ها جلوگیری می‌کنید و خود را برای یک پروسه وارداتی راحت و مقرون به صرفه آماده می‌کنید.

۲-     روش‌های یافتن تأمین کنندگان قابل‌اعتماد برای انجام قرارداد

پیدا کردن تأمین کننده چینی مناسب بسیار ارزشمند است. در ادامه راهنمایی‌های مورد نیاز، آورده شده‌است:

  • جستجوی آنلاین: با پلتفرم‌های آنلاین مانند علی‌بابا شروع کنید و هزاران تأمین کننده چینی را بررسی کنید.
  • استفاده از تجارب دیگران: از وارد کنندگان دیگر یا کارشناسان آن صنعت برای شنیدن توصیه‌های شان کمک بگیرید. تجربه دست اول آنها می‌تواند ارزشمند باشد.

به یاد داشته‌باشید، اعتماد به‌سختی حاصل می‌شود. با ترکیب تحقیقات آنلاین و تجارب دیگران، تأمین کننده قابل اعتمادی را پیدا خواهید کرد که هدف وارداتی شما را به‌سرعت محقق می‌کند.

۳-     راه‌های تسلط بر معامله و انجام قرارداد

مذاکره یک جنگ نیست. این پیمانی است که هر دو طرف از آن سود می‌برند. مهارت‌های خود را تقویت کنید و بهترین شرایط قرارداد را با استفاده از موارد زیر بنا کنید:

  • دانش قدرتمندترین ابزار است: در مورد قیمت‌های بازار، پیشنهادات رقبا و هزینه‌های تولید تحقیق کنید. این تحقیقات، شما را برای مقابله با قیمت‌های غیرواقعی و پیشنهاد راه حل‌های برد-برد آماده می‌کند.
  • قیمت، تنها گزینه شما نیست: مذاکره فقط در مورد هزینه و قیمت هر واحد نیست. برای سفارش‌های بزرگ‌تر، شرایط پرداخت مدت‌دار و اقساطی و همچنین تخفیف‌ها را در نظر بگیرید. فراموش نکنید که هزینه‌های حمل و نقل و اینکه چه کسی آن‌ها را متحمل می‌شود از قبل باید مشخص شود.
  • کیفیت محصول بسیار مهم است: سرمایه‌گذاری خود را با مذاکره روی ضمانت سلامت کالا بنا کنید. نرخ خرابی قابل قبول و سیاست‌های بازگشت کالا را برای جلوگیری از مشکلات آینده، مشخص کنید.
  • قوانین موجود در زمان خرید: قراردادها از نظر قانونی لازم‌الاجرا هستند. بهتر است با یک گزینه مجرب در قراردادهای تجاری بین المللی مشورت کنید. بازرگانی جولایی به‌دلیل داشتن سابقه بلند مدت در زمینه واردات و تجارت، از بهترین گزینه‌ها برای مشاوره و همراهی در مراحل واردات خواهند بود.

به یاد داشته‌باشید، مذاکره موفق باعث ایجاد اعتماد و یافتن زمینه‌های مشترک خواهد شد. با آماده سازی دقیق، ارتباطات استراتژیک و راهنمایی صحیح، از ابتدا در مذاکرات موفق بوده و بهترین معاملات را برای کسب و کار خود تضمین خواهید کرد.

۴-     بررسی پیچ و خم حمل و نقل و ارسال کالا

 انتقال کالا از چین به ایران مستلزم انتخاب روش حمل و نقل مناسب است. در ادامه انواع روش‌های حمل و نقل توضیح داده‌شده‌است:

  • حمل و نقل دریایی: این روش بسیار اقتصادی و ایده‌آل برای سفارشات با حجم زیاد است. این روش کمی زمان‌بر بوده و شاید حدود ۲۰ الی ۴۰ روز طول بکشد؛ اما توجه داشته‌باشید، صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه، به‌ویژه برای اقلام حجیم دارد.
  • حمل و نقل هوایی: ارسال هوایی در ۳ الی ۷ روز تحویل داده‌می‌شود، اما هزینه حمل و نقل بسیار بالا بوده و برای محموله‌های کوچک و حساس به زمان، مناسب است.
  • حمل و نقل زمینی: با وجود محدودیت‌های جغرافیایی، این گزینه ممکن است مسیرهای خاصی را برای انتقال محموله از چین به ایران طی کند. امکان سنجی و هزینه‌ها را به‌کمک یک مجموعه قدرتمند در زمینه واردات بررسی کنید. بازرگانی جولایی با وجود کارشناسان خبره در زمینه واردات، بهترین روش کارگو چین و حمل و نقل و محاسبه هزینه‌ها را در طی جلسه مشاوره ارائه خواهد داد.

عوامل مشخص کننده هزینه‌های حمل و نقل

  • مبدأ و مقصد: مسافت خیلی مهم است. حمل و نقل از شانگهای به تهران با حمل و نقل از گوانجو به اصفهان متفاوت خواهد بود.
  • حجم و وزن: کالاهای سنگین‌تر و حجیم‌تر طبیعتاً هزینه بیشتری برای حمل و نقل دارند. برای کالاهای مختلف، استراتژی‌های مختلفی را در نظر بگیرید.

در نهایت، نباید این کار را به‌تنهایی انجام دهید. با افراد متخصص، مشورت کنید. بازرگانی جولایی خدمات زیادی را در زمان واردات به افراد می‌دهد. ترخیص کالا از گمرک را به‌راحتی انجام می‌دهند، تدارکات لازم را مدیریت می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که کالاهای شما بدون مشکل به‌دست تان می‌رسد و در وقت، هزینه و مشکلات شما صرفه‌جویی می‌کنند.

۵-     پرداخت عوارض و مالیات واردات برای معاملات

عبور از مرزها موانع مالی به‌همراه دارد. روش‌های زیادی برای پرداخت عوارض و مالیات واردات وجود دارد. یکی از این روش‌ها، کمک گرفتن از بانک‌ها یا مؤسسات تخصصی برای مدیریت جریان نقدی پرداخت عوارض است.

توجه کنید در این مرحله نیز، با مشاوران متخصص درزمینه تجارت بین المللی مشورت کنید. تخصص کارشناسان بازرگانی جولایی می‌تواند قوانین پیچیده و راه حل‌های تأمین مالی ایمن متناسب با نیازهای خاص شما را مشخص کنند.

نتیجه‌گیری

واردات کالا از چین به ایران فرصت‌های هیجان انگیزی را برای مشاغلی که به‌دنبال تنوع محصولات بیشتر و هزینه‌های تولید کمتر هستند، ارائه می‌دهد. در حالی که پیمایش در این فرآیند می‌تواند دلهره‌آور به نظر برسد، با بهره‌گیری از تخصص مجموعه‌هایی مانند بازرگانی جولایی، می‌توانید با موفقیت مسیر واردات را طی کنید و صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها داشته‌باشید.

به یاد داشته‌باشید، تحقیق کامل، مذاکره ماهرانه، برنامه ریزی لجستیک و روش‌های پرداخت امن، کلید تجربه واردات روان و موفق هستند. با برنامه ریزی دقیق و راهنمایی صحیح بازرگانی جولایی، می‌توانید هدف وارداتی خود را محقق کنید و کسب و کار خود را رونق دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا