اخبار گوناگون

بهترین و جدیدترین استراتژی اسکالپ

به‌صورت کلی استراتژی معاملاتی به یه سری قوانین گفته می‌شه که برای انجام معاملات در بازارهای مالی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرن و تأثیر خیلی زیادی در افزایش میزان سودآوری دارن. در این میان، اسکالپ یه روش معامله در بازه‌های زمانی کوتاهه؛ یعنی این که افراد با چارتی که طبق بازه‌های زمانی کوتاه شکل‌گرفته به انجام معامله مشغول می‌شن و می‌تونن کسب درآمد کنن.

در این مطلب قصد داریم بهترین استراتژی‌های جدید بازار در این حوزه رو مورد بررسی قرار بدیم. البته لازمه بدونید که به‌صورت کلی حتی اگه از بهترین استراتژی‌های اسکالپ هم استفاده کنید، جواب دادن این استراتژی‌ها تا حد بسیار زیادی به نحوه عملکرد شما بستگی داره و اگه انتظار دریافت سود بالا از معاملات خودتون رو دارین، باید سعی کنین سطح خوبی از این استراتژی‌ها رو در عمل به اجرا بیارین.

نوشته های مشابه

 هر معامله‌گری از ترکیب یک سری روش و استراتژی به بهترین روش اسکالپ برای خودش می‌رسه و نمیشه روند خاصی رو برای همه تعریف کرد. در ادامه تعدادی از استراتژی‌های پر طرفدار را بررسی می‌کنیم تا شما هم با این ترفندها آشنا بشین.

تعریف اسکالپ در فارکس

همون‌طور که در ابتدای متن ذکر شد، اسکالپ کردن یکی از روش‌های معامله‌گری در بازار فارکس و بازارهای مالی دیگه‌ایه که بر اساس تعداد زیاد معاملات کوچک و در بازه زمانی کوتاه انجام می‌شه. اسکالپرها سعی می‌کنن از تغییرات نوسانات کوچک قیمت استفاده کنن و به‌دنبال کسب سود کوچک از هر معامله باشن.

به عنوان مثال، یک اسکالپر ممکنه فقط برای چند ثانیه در بازار مونده و سعی کنه از روند بازار توی این مدت استفاده کنه؛ اما باید توجه داشت که اسکالپ کردن نیاز به شناخت عمیق از بازار و نمودارها داره و همچنین شامل ریسک‌های خاصی می‌شه که بهتره مورد توجه قرار بگیرن.

این خطرات شامل مواردی همچون هزینه‌های خریدوفروش و احتمال تاخیر در زمان اجرا و خطاهای نرم‌افزاریه. قبل از شروع این نوع معاملات، لازمه به انجام تمرینات مختلف پرداخته باشین و دوره آموزشی کاملی را طی کنین. همچنین نیاز به استفاده از سیستم معاملاتی خوبی دارین که بتونه اجرای سریع تراکنش‌ها و مدیریت مخاطرات رو فراهم کنه.

معمولا معاملات اسکالپ بر روی تایم چارت‌های یک دقیقه، دو دقیقه، پنج دقیقه یا پانزده دقیقه انجام می‌شن. انتخاب این تایم فریم‌ها به فاکتور‌های مختلفی بستگی داره؛ برای مثال اینکه شما از چه استراتژی‌ای استفاده می‌کنین، سطح مهارت شما یا میزان ثبات ارزی که در آن معامله می‌کنین، می‌‌تونه در انتخاب این تایم‌ فریم‌ها تاثیرگذار باشه. همچنین در معاملات اسکالپ از مقدار حجم بالای لات استفاده می‌شه و از هر معامله مقدار پیپ کمی دریافت میشه که باید بهش توجه داشت.

بهترین استراتژی‌های اسکالپ

پیش از هر چیز باید این موضوع رو در نظر گرفت که بهترین استراتژی‌های اسکالپ حتما باید از یک سری قواعد که در همه استراتژی‌های استاندارد وجود دارن، برخوردار باشن. این موارد رو در همه استراتژی‌های معاملاتی می‌شه پیدا کرد، می‌تونیم به مشخص کردن حد ضرر، حد سود ، مشخص کردن نقاط ورود و خروج و قوانین مدیریت مالی سخت‌گیرانه اشاره کنیم.

این قواعد باید در هر معامله‌ای که به روش اسکالپ انجام می‌شه، وجود داشته باشن. در ادامه به بررسی بعضی از مهم‌ترین و بهترین روش‌های معاملاتی اسکالپ که دارای این قواعد مهم هم هستن، خواهیم پرداخت.

بهترین استراتژی اسکالپ؛ جدیدترین و سودسازترین استراتژی اسکلپینگ

واکنش به میانگین‌های متحرک

با استفاده از اندیکاتور‌های میانگین متحرک مثل EMA و SMA می‌تونید میانگین‌های متحرک تعداد مشخصی از کندل‌ها رو در چارت ببینید. قیمت معمولا نسبت به این میانگین‌ها واکنش نشون می‌ده. اگه میانگین کوتاه‌مدت خط میانگین بلندمدت رو بشکنه، احتمال اینکه روند قوی‌ای شکل گرفته باشه، بالاست. هر چی این خطوط میانگین براساس تعداد کندل‌های بیشتری رسم شده باشن، قابل اعتمادترن و شکستن‌ اونها توسط قیمت سخت‌تر خواهد بود.

شکست سطوح حمایت و مقاومت

شکست سطوح مقاومت و پول‌بک زدن به اونها می‌تونه نشونه خوبی برای وارد شدن به معامله باشه. سطوح حمایتی و مقاومتی به دو دسته استاتیک و داینامیک تقسیم می‌شن. استاتیک‌ها افقی و داینامیک‌ها مورب هستند. برخورد قیمت با هرکدوم از این سطوح، بسته به این‌که سطح رو می‌شکنه یا نه، فرصت‌های معاملاتی خرید و فروش زیادی ارائه می‌ده.

اندیکاتور‌های خاص مثل بولینگر

بولینگر یک اندیکاتور نوسان‌سنجه و دو سطح اشباع خرید و اشباع فروش داره. این سطوح  به عنوان سطوح حمایت و مقاومت‌ خوب عمل می‌کنن و اصولا قیمت نسبت به اونها واکنش نشون می‌ده. به جز بولینگر اندیکاتور‌های دیگری نیز مثل استوکاستیک، شاخص قدرت بازار و… هستن که هرکدوم از اونها به نوع خاصی، ویژگی‌های قیمت رو بررسی می‌کنن.

اسکالپینگ بر اساس خطوط روند

درسته که معامله بر اساس خطوط روند روش نسبتا ساده‌ای به حساب میاد، ولی به‌صورت کلی ساده بودن یک روش نشان دهنده ضعیف بودن اون نیست. اگه خطوط روند خودتون رو درست رسم کنین یا بتونید کانال‌ها یا شکل‌های خاصی رو که به‌وسیله کندل‌ها به‌وجود میان رو به‌درستی تشخیص بدین، می‌تونید معامله‌های خوبی رو در شرایط اسکالپ انجام بدین. البته لازمه بدونید که استفاده از این روش‌ها نیاز به تمرین بسیار زیادی داره.

به‌صورت کلی برای پیدا کردن و استفاده درست از بهترین استراتژی اسکالپ نیاز به تمرین زیاد و آموزش فراوان دارین. اینو هم بدونید که بهترین استراتژی اسکالپ در فارکس باید نسبت به بهترین استراتژی اسکالپ کریپتو متفاوت باشه. این موضوع به این دلیله که این دو بازار در خیلی موارد با هم متفاوتن و این موضوعات باعث می‌شه که این استراتژی‌ها باهم فرق داشته باشن. مثلا میزان نوسان در ارزهای دیجیتال خیلی بالاست و در بازار فارکس بسیار کمتره، اما اهرمی که در کریپتو ارائه می‌شه بسیار پایین‌تر اهرم فارکسه.

حد ضرر و حد سود در بهترین استراتژی اسکالپ

روش‌های مختلفی برای قرار دادن حد ضرر و حد سود در بهترین استراتژی اسکالپ فارکس برای شما وجود داره. در ادامه به بررسی این موضوع مهم خواهیم پرداخت تا شما هم اطلاعات مفیدی کسب کنین. این موضوع رو در نظر داشته باشین که بهترین استراتژی فارکس حتما باید دارای حد ضرر و حد سود باشه‌.

خطوط مقاومت و حمایت

حد ضرر و حد سود شما می‌تونه براساس خطوط مقاومت و حمایت گذاشته بشه. به‌خاطر واکنش قیمت به این خطوط شما هم می‌تونید از اونها برای حد ضرر و حد سود خود استفاده کنین تا هم جلوی ضرر رو بگیرین و هم سود خوبی کسب کنین.

مدیریت مالی

اگر مسائل مدیریت مالی رو در گذاشتن حد سود و حد ضرر در نظر داشته باشیم، باید نسبت حد سود به حد ضرر چند برابر باشه؛ چراکه اگه با این روش معامله کنین باعث می‌شه که حتی اگر شما در چند معامله ضرر کنین اما در عوض با سود کردن در یه معامله بتونید ضرر‌های خودتون رو جبران کنین.

استفاده از اندیکاتور‌ها

اگر از اندیکاتور‌های مختلف استفاده می‌کنین، نقاطی که به‌عنوان اشباع فروش یا اشباع خرید به شما نشون می‌دن می‌تونن به‌عنوان حد ضرر و حد سود شما باشن.

حد ضرر و حد سود متحرک

شما می‌تونین با تغییر حد سود و ضررتان سود خودتون رو بیشتر کنین. برای مثال اگه روندی شروع بشه و شما از اون روند قراره سود بگیرین و در جهت پیش‌بینی شما با قدرت تمام در حال پیش‌روی بود؛ می‌تونید حد سود و ضرر خودتون رو همراه با قیمت زیاد و کم کنین. این موضوع می‌تونه باعث شه سودی که شما از یه معامله انتظار داشتین، چند برابر بشه.

در بروکرهای معتبر امکاناتی وجود داره که می‌تونین به‌وسیله اون‌ها حد ضرر و حد سود خودتون رو مشخص کنین که پس از رسیدن به اون‌ها معامله شما به‌صورت خودکار بسته بشه. همچنین، امکاناتی فراهم شده که حتی اگه شما دسترسی به سیستم نداشتین، از قبل مشخص کنین که در شرایط خاصی برای شما معامله باز بشه.

سخن پایانی

همونطور که در ابتدای متن نیز اشاره کردیم، اسکالپ یعنی معامله‌های کوتاه‌مدت بر اساس چارت‌هایی که در تایم‌فریم‌های پایین شکل می‌گیرن. بهترین استراتژی اسکالپ از ترکیب چند استراتژی با هم تشکیل می‌شه. باید برای خود اصولی بذارین که در هر معامله به اون‌ها عمل کنین.

قبل از وارد شدن به معامله‌های واقعی می‌تونید در بروکر‌های معتبر با استفاده از حساب‌های دمو تمرین کنین تا در معاملات اصلی نتیجه عالی بگیرین. حساب دمو بسازین و نتایج استراتژی‌های مختلف را با هم مقایسه کنین تا به بهترین استراتژی اسکالپ برسین. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌تونین با مشاورین دلتاکالج در ارتباط باشین.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا