ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

رگولاتور هندوراس بانک ها را از نگهداری و تراکنش با ارزهای دیجیتال منع می کند

کمیسیون ملی بانکداری و اوراق بهادار هندوراس این ممنوعیت را به دلیل فقدان مقررات این کشور اعمال کرد.

کمیسیون ملی بانکداری و اوراق بهادار هندوراس (CNBS) با صدور قطعنامه‌ای، موسسات مالی این کشور را از کار با ارزهای دیجیتال منع کرده است.

بانک مرکزی هندوراس نمی‌تواند تراکنش‌های کریپتو را تضمین کند، زیرا آنها تحت نظارت نیستند.

در این قطعنامه آمده است که کاربران ارزهای دیجیتال و خدمات مالی مبتنی بر فناوری بلاک چین ممکن است در معرض کلاهبرداری و خطرات عملیاتی و قانونی قرار گیرند، از جمله اینکه پذیرش آنها در هر زمانی ممکن است متوقف شود، زیرا مردم از نظر قانونی موظف به تراکنش یا شناسایی آنها به عنوان یک وسیله نیستند. پرداخت.

این قطعنامه ادامه داد: به دلیل ماهیت غیرقانونی آنها، دارایی های کریپتو همچنین می توانند برای کلاهبرداری، پولشویی و تامین مالی تروریسم مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین، CNBS تصمیم گرفت:

«موسسات تحت نظارت کمیسیون بانکی و اوراق بهادار ملی را از نگهداری، سرمایه گذاری، واسطه گری یا فعالیت با ارزهای دیجیتال، دارایی های رمزنگاری شده، ارزهای مجازی، توکن ها یا هر دارایی مجازی مشابه دیگر منع کنید.»

موسسات تحت نظارت نیز از داشتن ابزارهای مشتقه مبتنی بر دارایی های رمزنگاری منع شده اند.

این قطعنامه مستلزم آن بود که خطرات ناشی از دارایی های رمزنگاری شده در برنامه های آموزش مالی نیز گنجانده شود. صرافی های کریپتو در هندوراس آزادانه عمل می کنند.

CNBS بخشی از دولت ریاست جمهوری هندوراس است. این قطعنامه، مورخ ۱۲ فوریه، در ۱۵ فوریه منتشر شد. این قطعنامه گفت که به اتفاق آرا تصویب شده و بلافاصله اجرایی می شود.

بانک مرکزی هندوراس در مارس ۲۰۲۲ پس از گزارش های مطبوعاتی مبنی بر اینکه این کشور ممکن است از السالوادور در ساخت بیت کوین پیروی کند، هشداری درباره استفاده از رمزارز صادر کرد.

مناقصه قانونی در همان زمان اعلام کرد که در حال بررسی انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی است.

با این وجود، بیت کوین به هندوراس نفوذ کرده است. این کشور محل دره بیت کوین است که در تابستان ۲۰۲۲ با امید به جذب گردشگرانی که می توانند به بیت کوین، دلار آمریکا یا لمپیرا هندوراس پرداخت کنند افتتاح شد.

هندوراس همچنین خانه پروسپرا است، شهری در منطقه ویژه اقتصادی در جزیره رواتان، جایی که بیت کوین در سال ۲۰۲۲ به عنوان ارز قانونی تبدیل شد و در ژانویه به عنوان واحد حسابداری تعیین شد .

مشخص نیست که قطعنامه CNBS چگونه بر این مناطق تأثیر خواهد گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا