ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

طلبکاران FTX از شرکت حقوقی S&C به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند

طلبکاران FTX به دنبال خسارت علیه شرکت حقوقی سالیوان و کرامول (S&C) به دلیل مشارکت قبلی آن با صرافی ارزهای دیجیتال هستند.

پرونده ورشکستگی FTX به فصل جدیدی تبدیل شده است زیرا طلبکاران صرافی یک شکایت دسته جمعی علیه شرکت حقوقی ناظر این پرونده تنظیم کرده اند.

در یک پرونده قضایی در ۱۶ فوریه، طلبکاران FTX ادعا کردند که شرکت حقوقی Sullivan & Cromwell، به عنوان S&C، “فعالانه” در “کلاهبرداری چند میلیارد دلاری گروه FTX” شرکت کرده است، و ادعا می کند که این شرکت از کلاهبرداری FTX از نظر مالی منتفع شده است.

«S&C از حذفیات FTX US و FTX Trading Ltd.، رفتار غیرواقعی و متقلبانه، و سوء استفاده از وجوه اعضای کلاس اطلاع داشت. علی‌رغم این اطلاعات، S&C از سوء رفتار گروه FTX سود مالی می‌برد و حداقل به طور ضمنی موافقت کرد که به این رفتار غیرقانونی برای منافع خود کمک کند.»

این دعوا به دنبال خسارت برای تعدادی از موارد، از جمله توطئه مدنی، معاونت در کلاهبرداری، و کمک و مشارکت در نقض امانت است.

سالیوان و کرامول شرکت حقوقی صد ساله ای است که بر روند ورشکستگی FTX نظارت می کند.

پیش از این، طبق گزارش‌ها، این شرکت در چندین معامله، از جمله پیشنهاد FTX برای دارایی‌های Voyager Digital Holdings و خرید LedgerX و دریافت پرداخت‌های قابل توجهی برای خدمات خود، به‌عنوان مشاور خارجی در صرافی فعالیت می‌کرد.

در مورد ورشکستگی فعلی، هزینه های S&C به صدها میلیون دلار تخمین زده می شود .

رابطه بین FTX و شرکت حقوقی توسط راین میلر، شریک سابق S&C که در آگوست ۲۰۲۱ به عنوان وکیل عمومی به گروه FTX پیوست، ایجاد شد. گفته می‌شود که میلر حداقل ۲۰ پرونده را از FTX به شرکت حقوقی سابق خود هدایت کرده است.

“آقای. میلر به من اطلاع داد که شخصاً برای او بسیار مهم است که بسیاری از تجارت‌ها را به S& C هدایت کند، زیرا می‌خواهد پس از حضورش در Debtors به ​​عنوان شریک به آنجا بازگردد . »

در این شکایت همچنین اشاره شده است که سام بانکمن-فرید، مدیر عامل سابق FTX اغلب در دفاتر S&C در نیویورک کار می‌کرد، «روابط بین شرکت‌ها بسیار نزدیک بود».

در بیانیه قبلی، سخنگوی شرکت حقوقی هرگونه تخلف را رد کرد و گفت S&C “هیچ وقت به عنوان وکیل خارجی اصلی برای هیچ نهاد FTX عمل نکرده است و رابطه محدود و عمدتاً معاملاتی با FTX و برخی از شرکت های وابسته قبل از ورشکستگی داشته است.”

تضاد منافع احتمالی S&C با پرونده ورشکستگی قبلاً مورد بررسی قرار گرفته است. در ژانویه ۲۰۲۳، یک گروه دو حزبی از سناتورهای ایالات متحده در نامه ای به قاضی خواستار یک بازرس مستقل شدند و مدعی شدند که شرکت حقوقی “در موقعیتی نیست که اطلاعات مورد نیاز برای اطمینان از هرگونه تحقیق یا یافته را کشف کند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا