ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

طبق گزارشات، ارزش OpenAI در آخرین معامله به ۸۰ میلیارد دلار افزایش یافته است

طبق گزارش ها، این شرکت قصد دارد سهام فعلی را در یک پیشنهاد مناقصه بفروشد که به کارمندان اجازه می دهد سهام خود را بفروشند، که با دور استاندارد تامین مالی برای افزایش سرمایه برای عملیات تجاری متفاوت است.

گزارش ها حاکی از آن است که OpenAI قراردادی را امضا کرده است که ارزش شرکت هوش مصنوعی سانفرانسیسکو (AI) را به ۸۰ میلیارد دلار یا بیشتر افزایش داده است که نشان دهنده افزایش تقریباً سه برابری در کمتر از ۱۰ ماه است.

طبق گزارشی در نیویورک تایمز، این شرکت قصد دارد سهام فعلی را در یک پیشنهاد مناقصه به رهبری Thrive Capital بفروشد.

این رویکرد به کارمندان اجازه می دهد تا سهام خود را بفروشند، که متفاوت از دورهای تامین مالی استاندارد برای افزایش سرمایه برای عملیات تجاری است.

بر اساس این گزارش، در یک ترتیب مشابه در سال ۲۰۲۳، شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر Thrive Capital، Sequoia Capital، Andreessen Horowitz و K2 Global با خرید سهام OpenAI در یک پیشنهاد مناقصه موافقت کردند و بر اساس این گزارش، ارزش شرکت تقریباً ۲۹ میلیارد دلار تعیین شد.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI نیز گزارش شده است که در حال مذاکره برای جمع‌آوری سرمایه برای سرمایه‌گذاری تراشه و ایجاد مشارکت بین شرکت و سرمایه‌گذاران مختلف، سازندگان تراشه و ارائه‌دهندگان انرژی بوده است .

مدیرعامل گفت OpenAI موافقت خواهد کرد که “مشتری مهم” کارخانه های جدید باشد زیرا او به دنبال تقویت ظرفیت ساخت تراشه در جهان برای هدایت ابزارهای جدید مرتبط با هوش مصنوعی است.

در دسامبر ۲۰۲۳، گزارش شد که OpenAI در حال مذاکره با سرمایه گذارانی است که قصد دارند بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در شرکت سرمایه گذاری کنند.

در نوامبر ۲۰۲۳، هیئت مدیره OpenAI آلتمن را برکنار کرد و باعث هرج و مرج و شک و تردید در مورد آینده شرکت شد. کارکنان تهدید به استعفا در همبستگی کردند که منجر به بازگرداندن آلتمن شد که با خروج برخی از اعضای هیئت مدیره همراه بود.

OpenAI شرکت حقوقی WilmerHale را برای بررسی تصمیمات هیئت مدیره و رهبری آلتمن استخدام کرد. انتظار می رود گزارش در این مورد در اوایل سال ۲۰۲۴ ارائه شود.

راه‌اندازی ChatGPT OpenAI در اواخر سال ۲۰۲۲ سر و صدایی را در اطراف هوش مصنوعی به راه انداخت و شرکت‌ها را بر آن داشت تا راه‌هایی را برای استفاده از قدرت این فناوری کشف کنند.

این شرکت هوش مصنوعی اولین مدل تبدیل متن به ویدئوی خود را در روز پنجشنبه ۱۵ فوریه رونمایی کرد.

اگرچه این شرکت اذعان می‌کند که این مدل هنوز راه‌هایی در پیش دارد، مدل جدید هوش مصنوعی مولد Sora ویدیوهای دقیقی را از پیام‌های متنی ساده ایجاد می‌کند، ویدیوهای موجود را ادامه می‌دهد و حتی صحنه‌هایی را بر اساس یک تصویر ثابت تولید می‌کند.

OpenAI بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد معامله پاسخ نداده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا