ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

کوین بیس پرداخت های بومی بیت کوین را از پلتفرم تاجران حذف می کند

Coinbase Commerce پشتیبانی از بیت کوین و کوین های مشابه UTXO را متوقف خواهد کرد. برای استفاده از بیت کوین برای پرداخت، خریداران به یک حساب Coinbase نیاز دارند.

کوین بیس پشتیبانی از بیت کوین بومی و سایر کوین های UTXO را از پلتفرم پرداخت خود برای بازرگانان، Coinbase Commerce حذف کرده است.

به گفته لورن داولینگ، رئیس محصول این شرکت، Coinbase پشتیبانی از بیت کوین بومی و سایر کوین های UTXO را از پلتفرم پرداخت خود برای بازرگانان حذف کرده است.

داولینگ در یک تاپیک در تاریخ ۱۸ فوریه در X (توئیتر سابق) گفت که این شرکت “تصمیم دشواری را برای حذف بیت کوین بومی و سایر پشتیبانی های UTXO” از Coinbase Commerce اتخاذ کرد و به مشکلاتی در ارائه به روز رسانی های اخیر در پروتکل پرداخت EVM برای بیت کوین اشاره کرد.

«محصول تجارت جدید جزئیات هر زنجیره پرداخت را اعمال می کند، از صدها دارایی (بومی و ERC-20) پشتیبانی می کند […] به طور خودکار پرداخت ها را به زنجیره USDC با نرخ تضمینی برای بازرگانان تبدیل می کند. ارائه همین قابلیت‌ها در بلاک چین بیت‌کوین بدون قراردادهای هوشمند و استیبل کوین‌ها چالش برانگیز بود و بنابراین تصمیم سختی برای حذف بیت‌کوین بومی و سایر پشتیبانی‌های UTXO گرفتیم.»

برایان آرمسترانگ، مدیر عامل این صرافی در X خاطرنشان کرد که خریدارانی که با Coinbase Commerce پرداخت می کنند، اگر حسابی در صرافی داشته باشند، همچنان می توانند از بیت کوین استفاده کنند و اضافه کرد که این شرکت در حال ادغام شبکه لایتنینگ با کوین بیس است.

آرمسترانگ اظهار داشت: امیدواریم در آینده فرصت‌هایی برای پرداخت‌های تجاری با لایتنینگ وجود داشته باشد.

شبکه لایتنینگ یک پروتکل پرداخت است که برای تسهیل تراکنش ها در بلاک چین بیت کوین طراحی شده است. تراکنش های بیت کوین از سال ۲۰۱۷ بر اساس این پروتکل انجام می شود.

«ما فکر می‌کنیم پرداخت آنلاین برای چیزها با کریپتو تا زمانی که از لایه ۱ خارج نشده‌ایم، و هزینه‌های تراکنش و زمان‌های تأیید را کاهش دهیم، واقعاً به جریان اصلی تبدیل نمی‌شود، بنابراین تلاش می‌کنیم حرکت به سمت آن دنیا را تسریع کنیم.»

برای پیگیری تراکنش ها، بیت کوین از مدل UTXO یا خروجی تراکنش خرج نشده استفاده می کند. برخلاف مدل حساب اتریوم که مشابه حساب های بانکی سنتی است و انعطاف پذیری بیشتری را فراهم می کند، برای شفافیت و امنیت طراحی شده است.

مدل UTXO همچنین توسط کوین های فورک شده از بیت کوین مانند Dogecoin ،LTC، Dash و BCH استفاده می شود.

تصمیم برای حذف بیت کوین بومی باعث انتقادات جامعه در پلتفرم های رسانه های اجتماعی شد و برخی از کاربران اشاره کردند که چگونه این حذف بر پذیرش بیت کوین تأثیر می گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا