ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

ویتالیک بوترین می گوید هوش مصنوعی می تواند به حل «بزرگترین ریسک فنی» اتریوم کمک کند

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، اشتیاق خود را برای هوش مصنوعی در کمک به شناسایی نقص های احتمالی در پایگاه کد اتریوم به اشتراک گذاشته است.

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، می‌گوید هوش مصنوعی (AI) می‌تواند برای حل یکی از بزرگ‌ترین خطرات فنی اتریوم حیاتی باشد: باگ‌هایی که در اعماق کد آن دفن شده‌اند.

بوترین در پستی در ۱۸ فوریه در X، هیجان خود را برای ممیزی مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناسایی و رفع اشکال باگ در شبکه اتریوم به اشتراک گذاشت و آن را به عنوان “بزرگترین خطر فنی” برای شبکه توصیف کرد.

نظرات بوترین در حالی بیان می شود که اتریوم به اجرای ارتقاء Dencun که مدت ها انتظارش را می کشید نزدیک می شود، که در حال حاضر برای راه اندازی در ۱۳ مارس برنامه ریزی شده است.

Dencun در ۱۷ ژانویه در شبکه آزمایشی Goerli پیاده سازی شد، اما یک اشکال در Prsym مانع از نهایی شدن آن در شبکه شد. تست شبکه به مدت چهار ساعت ارتقاء شبکه اتریوم برای نقشه راه بلند مدت بلاک چین بسیار مهم است.

با این حال، همه موافق نیستند که AI ابزاری قابل اعتماد برای شناسایی اشکالات در کدهای مبتنی بر اتریوم باشد.

در جولای ۲۰۲۳، OpenZeppelin یک سری آزمایش انجام داد که از GPT-4 OpenAI برای شناسایی مسائل امنیتی در قراردادهای هوشمند Solidity – زبان مادری کد اتریوم – استفاده کرد.

در طی این آزمایش‌ها، GPT-4 با موفقیت آسیب‌پذیری‌ها را در ۲۰ مورد از ۲۸ چالش شناسایی کرد.

زمانی که GPT-4 نتواند نقص‌ها را شناسایی کند، اغلب از آن خواسته می‌شود تا اشتباهات خود را به سرعت اصلاح کند.

با این حال، در زمان‌های دیگر، OpenZeppelin متوجه شد که هوش مصنوعی در واقع آسیب‌پذیری را اختراع کرده است که از ابتدا هرگز وجود نداشته است.

به طور مشابه، کانگ لی، مدیر ارشد امنیتی CertiK، گفت که استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی – مانند ChatGPT – در کدنویسی اغلب بیش از آنکه حل کند، مشکلات امنیتی ایجاد می کند .

به طور کلی، لی توصیه می‌کند که دستیاران هوش مصنوعی باید فقط به عنوان دستیار کدنویس‌های با تجربه استفاده شوند ، زیرا می‌توانند در توضیح سریع به توسعه‌دهندگان که معنای خط کد چیست مفید باشند.

در حالی که بوترین تا حد زیادی به آینده هوش مصنوعی خوشبین است، او قبلاً به توسعه دهندگان هشدار داده بود که هنگام پیاده سازی هوش مصنوعی با فناوری بلاک چین، به ویژه در هنگام استقرار آن در کنار برنامه های پرخطر، مانند اوراکل، احتیاط کنند .

مهم است که مراقب باشید: اگر کسی به عنوان مثال یک بازار پیش‌بینی یا یک استیبل کوین بسازد که از اوراکل هوش مصنوعی استفاده می‌کند، و معلوم شود که اوراکل قابل حمله است، این مقدار زیادی پول است که می‌تواند در یک لحظه ناپدید شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا