ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بایننس سقف قیمت USDT را برای همسویی با قوانین محلی در نیجریه اتخاذ می کند

بایننس سقف قیمت حساب‌های معامله‌گرانی را که تلاش می‌کردند بالاتر از آن را بفروشند مسدود کرد و معامله‌گران را به سمت صرافی‌های دیگر سوق داد تا آزادانه و بدون محدودیت معامله کنند.

بایننس برای اطمینان از انطباق با مقامات محلی در نیجریه، محدودیتی برای قیمت فروش توکن‌های تتر ( UST ) در پلتفرم همتا به همتا (P2P) خود تعیین کرده است. معامله‌گران بایننس در حال حاضر نمی‌توانند USDT را بالاتر از ۱۸۰۲ نایرا در هر سقف USDT بفروشند. (نایرا واحد پول نیجریه است)

صرافی کریپتو به کاربران نیجریه‌ای خود متعهد است که دست در دست مقامات محلی، قانون‌گذاران و رگولاتورها کار کند تا اطمینان حاصل شود که در مورد عدم رعایت سقف قیمت توسط کاربران عمل می‌کند.

بایننس P2P به کاربران این امکان را می دهد که مستقیماً با سایر کاربران رمز ارز را برای ارز فیات خریداری و بفروشند.

سقف قیمت حساب‌های معامله‌گرانی را که تلاش می‌کردند بالاتر از آن را بفروشند مسدود کرد و معامله‌گران را به سمت صرافی‌های دیگر سوق داد تا آزادانه و بدون محدودیت معامله کنند.

دفتر مشاور امنیت ملی نیجریه، با همکاری بانک مرکزی نیجریه (CBN)، تلاش مشترکی را برای مبارزه با سفته بازی ارز و مقابله با مسائلی که بر ثبات اقتصادی این کشور تأثیر می گذارد، آغاز کردند .

این ابتکار نشان می‌دهد که فعالیت‌های سفته‌بازان – که هم در داخل و هم در سطح بین‌المللی از طرق مختلف فعالیت می‌کنند – نقش مهمی در کاهش ارزش نایرا، تشدید تورم و منجر به بی‌ثباتی اقتصادی در نیجریه داشته است.

اسکرین شات سقف قیمت ۱۸۰۲ نیرا به ازای USDT را نشان می دهد

یکسان سازی پنجره های فارکس توسط دولت نیجریه در اواسط سال ۲۰۲۳ منجر به کاهش قابل توجه نایرا در برابر دلار ایالات متحده در بازار ارز خارجی شد که از حدود ۷۰۰ نایرا / ۱ دلار به بالاترین حد تاریخی بیش از ۱۵۰۰ نایرا / دو برابر شد.

اسکرین شات یک حساب معامله گر محدود P2P را نشان می دهد

در جولای ۲۰۲۳، کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه (SEC) به سرمایه گذاران محلی در مورد استفاده از بایننس هشدار داد .

این آژانس اصرار داشت که این پلتفرم مجوزی برای کار در کشور ندارد و عملکرد آن غیرقانونی است. همچنین به مردم در مورد سطح بالای ریسک و از دست دادن کل سرمایه گذاری ها یادآوری کرد.

نیجریه در حال حاضر بزرگترین بازار P2P در جهان است که پس از ممنوعیت موسسات توسط بانک مرکزی نیجریه از خرید و فروش کریپتو در سال ۲۰۲۱ به وجود آمد.

با این حال، بخشنامه ای که در دسامبر ۲۰۲۳ به بانک ها ارسال شد، ممنوعیت رمزنگاری بانک های نیجریه برای تسهیل تراکنش های ارزهای دیجیتال را لغو کرد. .

بسیاری از نیجریه ای هایی که با ارزهای خارجی سر و کار دارند برای انجام معاملات از طریق بانکداری سنتی و کانال های Bureau de Change تلاش می کنند.

این به دلیل کارمزدهای بسیار بالاتر برای انتقال ارز در سیستم بانکی نسبت به بازار ارزهای دیجیتال است که نقل و انتقالات P2P را جذاب‌تر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا