ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین در بیست فوریه از ۵۳ هزار دلار رد شد

قیمت بیت کوین در ۲۰ فوریه به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۴ یعنی ۵۳۰۱۹ دلار رسید.

معامله گران از جریان های ورودی ثابت بیت کوین ETF و رویداد نصف شدن عرضه آتی به عنوان عوامل اصلی پشت حرکت قیمت یاد می کنند و در زمان انتشار، قیمت بیت کوین بالای ۵۲۱۰۰ دلار معامله می شود.

نمودار روزانه BTC/USD

بیایید نگاهی به دلایل اصلی بی ثباتی قیمت بیت کوین بیندازیم.

بهره باز (در جایی سود باز) معاملات آتی بیت کوین به بالاترین حد در ۲۶ ماه گذشته رسید

بهره باز معاملات آتی بیت کوین (OI) به بالاترین سطح سالانه جدیدی رسیده است و این مورد آخرین بار در سال ۲۰۲۱ مشاهده شده است. این نشان دهنده افزایش فعالیت معاملاتی در اطراف بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار است.

داده‌های معاملات آتی ارزهای دیجیتال و پلت‌فرم اطلاعاتی Coinglass نشان می‌دهد که کل OI برای معاملات آتی BTC در ۲۰ فوریه به ۲۲.۶۹ میلیارد دلار رسید که بالاترین رقم از ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ است که نزدیک به اوج ثبت شده ۲۳ میلیارد دلاری است.

سود باز معاملات آتی بیت کوین در همه صرافی ها

OI معاملات آتی بیت کوین در سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت و با رشد ۲۳ درصدی بیت کوین از سال تا به امروز به ۵۳۰۰۰ دلار رسید و آخرین بار در دسامبر ۲۰۲۱ به سطوحی رسید.

بهره باز معیاری از ارزش کل تمام قراردادهای آتی بیت کوین معوق یا «تسویه نشده» در سراسر صرافی ها است و افزایش ارزش نشان دهنده افزایش فعالیت بازار و احساسات معامله گر در اطراف ارز دیجیتال پیشگام است.

جریان ورودی ETF بیت کوین افزایش می یابد

به نظر می رسد که ادامه تمایلات صعودی سرمایه گذاران حتی با افزایش خروجی از ETF های طلا ناشی از افزایش جریان ورودی به ETF های بیت کوین نقطه ای است.

بیت کوین از بالاترین سطح ۴۹۰۰۰ دلاری که پس از تصویب ETFهای بیت کوین در ۱۰ ژانویه توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ۱۰ ژانویه به دست آمده بود، فراتر رفت .

داده های Farside Investors نشان می دهد که ۴.۹۱ میلیارد دلار در ETF های بیت کوین ظرف شش هفته از زمان شروع معاملات در ۱۱ ژانویه سرازیر شده است.

جریان ETF بیت کوین (USD)

بر اساس گزارش هفتگی جریان های صندوق دارایی دیجیتال CoinShares، مجموع ورودی های هفتگی به ETF های بیت کوین تازه صادر شده به ۲.۵ میلیارد دلار رسید .

جریان های هفتگی به محصولات سرمایه گذاری BTC

جیمز باترفیل، تحلیلگر CoinShares گفت:

“این جریان‌ها، همراه با حرکت‌های مثبت اخیر قیمت‌ها، کل دارایی‌های تحت مدیریت (AuM) را به ۶۷ میلیارد دلار رسانده است که بالاترین سطح از دسامبر ۲۰۲۱ است.”

در ۱۷ فوریه، مفسر مالی Tedtalks Macro ، افزایش پیوسته در جریان خالص ورودی را برای شناسایی ETF های بیت کوین به طور متوسط ​​۱۸۲ میلیون دلار در روز برجسته کرد و افزود:

«پس از نصف کردن، ما فقط به ۲۵ میلیون دلار ورودی خالص برای شناسایی ETF در روز نیاز داریم. تولید ماینر را جبران کند.»

در نصف شدن بیت کوین آتی ، انتظار می رود پاداش های داده شده به ماینرها را تا ۵۰ درصد کاهش دهد، همچنین انتظار می رود که نقش مهمی در افزایش علاقه بیشتر سرمایه گذاران به بیت کوین داشته باشد.

رویداد نصف شدن، از نظر تاریخی، قبل از ورود بیت کوین به یک روند صعودی سهموی در ماه‌ها پس از رویداد بوده است.

معامله گران بیت کوین روی مرحله بعدی تمرکز می کنند

داده های IntoTheBlock نشان می دهد که معامله گران بیت کوین روی مرحله بعدی رالی فعلی تمرکز کرده اند.

مدل In/Out of the Money Around Price (IOMAP) نشان می دهد که تعداد زیادی بیت کوین قبلاً با هزینه متوسط ​​۵۲۰۸۱ دلار خریداری شده اند.

برخی از این موارد ممکن است با شکستن سرمایه‌گذاران نقد شوند، که نشان‌دهنده مقاومت شدید در اطراف این منطقه است.

نمودار IOMAP بیت کوین

آنچه واضح است این است که معامله گران مصمم هستند که قیمت را بالای ۵۲۰۰۰ دلار نگه دارند.

به گفته تحلیلگر مستقل علی، خریداران اکنون در حال آماده شدن برای یک نبرد جدید برای دفاع از منطقه پشتیبانی بین ۵۲۰۰۰ تا ۵۱۷۰۰ دلار هستند و بسته شدن در بالای یا پایین این منطقه “جهت حرکت بعدی $BTC را تعیین خواهد کرد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا