ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

وزارت چین درباره اپلیکیشن yuan دیجیتال جعلی هشدار داده است

این برنامه از جنبه های ظریف با نسخه رسمی متفاوت است و پول و اطلاعات حساس کاربران را می دزدد.

بر اساس پستی در WeChat که به وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین نسبت داده شده است، یک اپلیکیشن yuan (یوان) جعلی کشف شده است. دانلود Trojan Horse بسیار شبیه به نسخه رسمی است، اما تفاوت های جزئی را می توان تشخیص داد.

این وزارتخانه گفت که علاوه بر «انتقال سود سهام»، برنامه جعلی می‌تواند اطلاعات حساس کاربر را جمع‌آوری کند و خدمات مشتریان جعلی را ارائه دهد که کاربر را به سمت «ابزارهای اجتماعی غیرمعمول» هدایت می‌کند تا توقیف وجوه کاربر را تسهیل کند .

اپلیکیشن ارز دیجیتال جعلی بانک مرکزی از لوگویی با طرح کلی متفاوت از اپلیکیشن معتبر استفاده می کند و رابط کاربری آن متفاوت اما قابل مقایسه است.

این برنامه جعلی نامی متفاوت از واقعی دارد، همچنین شماره نسخه متفاوت و هویت خلاصه پیام MD5 متفاوت است.

هیچ اطلاعاتی در مورد طرف های کلاهبرداری یا اقداماتی که برای جلوگیری از آن انجام شده است ارائه نشده است.

آرم های واقعی (بالا) و جعلی (پایین) یوان دیجیتال

این اولین برنامه ادعایی تقلبی یوان دیجیتال نیست. کلاهبرداری های مشابهی در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ کشف شد . ژو شیائوچوان، رئیس سابق بانک خلق چین، در سخنرانی در مجمع مالی دیجیتال ۲۰۲۳ چین (پکن) در ۱۳ اکتبر گفت :

“با کاهش هزینه های فنی و راحت تر شدن سیستم، هزینه سوء استفاده کمتر و کمتر می شود. باید در توسعه ارز دیجیتال به این گرایش توجه زیادی کرد.”

علیرغم سیاست تندرو ضد رمزنگاری، چین چندین جنایت مرتبط با ارزهای دیجیتال را تجربه کرده است. معامله گران ارزهای سرکش از ارزهای رمزنگاری شده برای صادرات وجوه از چین در عملیاتی به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار استفاده کردند که در ماه دسامبر منهدم شد.

مقامات چینی ادعا کرده‌اند که نگرانی‌ها در مورد سرقت داده‌ها و پول‌شویی کمپین آن‌ها علیه ارزهای دیجیتال است، اما دیگران می‌گویند مبارزه با فرار سرمایه انگیزه واقعی آنهاست .

حجم معاملات یوان دیجیتال در سال ۲۰۲۳ به ۲۵۰ میلیارد دلار رسید. در اواخر همان سال، یک دادگاه چینی کیف پول یوان دیجیتال را در یک پرونده مدنی به دلیل اختلاف سرمایه گذاری توقیف کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا