اخبار گوناگون

نحوه معامله انس طلا و نکات مهمی که باید در نظر گرفت

راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از دارایی‌های معاملاتی طلا وجود دارد. فلز فیزیکی اغلب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت استفاده می‌شود، قراردادهای آتی طلا برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب است.

لطفا توجه داشته باشید که قراردادهای آتی طلا اوراق بهادار قابل معامله در بورس است که قراردادی بین خریدار و فروشنده است. این یک قرارداد برای یک موقعیت خرید یا فروش بر روی فلز زرد در آینده با قیمت فعلی است که می‌تواند با قیمت لحظه ای طلا متفاوت باشد. قراردادهای آتی طلا قابل تحویل و تسویه است. قراردادهای آتی قابل تحویل، تحویل واقعی فلز را در بازه زمانی مشخص شده در قرارداد فرض می‌کند. تسویه به معنای جبران مالی است: اگر در زمان مشخص شده در قرارداد، قیمت Au افزایش یافته باشد، خریدار برنده می‌شود – او آن را با قیمت پایین تر خریداری کرده است. اگر قیمت نقدی طلا کاهش یافته باشد، فروشنده برنده است.

نوشته های مشابه

معاملات روازنه طلا

قبل از پرداختن به ویژگی‌های معاملات درون روزی طلا، تفاوت بین لات کامل در معاملات جفت ارز و لات کامل در معاملات جفت XAUUSD طلا را توضیح خواهم داد. درک اینکه چگونه کارگزار فارکس ارزش تیک و حرکت تیک را محاسبه می‌کند به شما کمک می‌کند سود روزانه بالقوه را بر اساس اندازه متوسط کندل روزانه محاسبه کنید.

یک Pip طلا چقدر است؟

قیمت طلای فارکس که در مظنه‌های پلتفرم معاملاتی یا در نمودارهای تحلیل تکنیکال نمایش داده می‌شود، قیمت اونس تروی است.

هر اونس تروی ۳۱.۱ گرم است. یک لات استاندارد ۱۰۰ اونس تروی است، حداقل حجم ترید فارکس ۰.۰۱ لات است. همه این داده‌ها را می‌توان در مشخصات قرارداد مشاهده کرد. مشخصات قرارداد فلز گرانبها طلا را در MT5می‌توانید به روش زیر پیدا کنید:

  1. روی منوی View کلیک کنید و نمادها را انتخاب کنید. نماد طلا در تریدینگ ویو، جفت XAUUSD را پیدا کنید و دکمه Show را فشار دهید.
  2. روی منوی View کلیک کنید و Market Watch را انتخاب کنید. روی جفت XAUUSD کلیک راست کرده و تب Specification را انتخاب کنید.

نحوه محاسبه قیمت پیپ طلا در فارکس

اندازه قرارداد، ۱۰۰، را در مشخصات پیدا کنید.

اندازه پیپ را تعریف کنید. مظنه طلا در پلتفرم دارای دو رقم اعشار است، بنابراین پیپ، برخلاف جفت ارزها، در اینجا برابر با ۰.۰۱ خواهد بود.

نوسانات درون روزی XAUUSD نسبتا مشابه جفت ارز است، مشروط بر اینکه بازار طلا آرام باشد و عوامل بنیادی قوی وجود نداشته باشد.

XAUUSD دارای نوسانات بسیار کم در بازه‌های زمانی یک دقیقه ای است، بنابراین برای اسکالپینگ مناسب نیست. با این حال، طلا معمولاً دارای روند ثابت تری با برگشت‌های روزانه کمتر است.

استراتژی ترید روزانه طلا در بازه‌های زمانی یک تا ۴ ساعته می‌تواند سودی قابل مقایسه با سود حاصل از معاملات ارز به همراه داشته باشد. اما XAUUSD به نیروهای اساسی بازار حساس است، حرکت روزانه می‌تواند تا ۲۵۰۰-۳۰۰۰ امتیاز و در جهت مخالف موقعیت شما گسترش یابد.

بهترین استراتژی ترید طلا

هر طرح معاملاتی بر اساس یک هدف و یک ایده است. استراتژی ترید طلا با تعیین هدف شما شروع می‌شود، که باید نکات زیر را مشخص کند:

مقدار پولی که می‌خواهید به دست آورید. بهتر است سود هدف را بر حسب درصد مبلغ سپرده تعریف کنید. با مقایسه درصد با میانگین بازده سالانه دارایی پایه، می‌توانید متوجه شوید که سود هدف چقدر واقعی است.

مبلغی که مایل به سرمایه‌گذاری هستید.

اصطلاح سرمایه‌گذاری آیا یک استراتژی سرمایه‌گذاری کوتاه مدت با توانایی نقدینگی سریع دارایی را ترجیح می‌دهید؟ آیا حاضرید پول را برای مدت طولانی «مجموع» کنید و نقدینگی را قربانی کنید؟

نوع استراتژی معاملاتی که ترجیح می‌دهید. آیا می‌خواهید به طور فعال طلا را که شغل اصلی شما خواهد بود معامله کنید یا سرمایه‌گذاری غیرفعال را شروع کنید؟

سطح ریسک پیشنهاد شده توسط استراتژی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و ETF برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مناسب هستند. با کارمزد کمی، تا ۰.۵٪، یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری شما را مدیریت می‌کند. معاملات قراردادهای آتی یا معاملات CFD در فارکس برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مناسب است.

استراتژی‌های معاملات فعال

اسکالپینگ: به ندرت از آن برای ترید طلا استفاده می‌شود. در چند دقیقه، قیمت زمان کافی برای به دست آوردن یک حرکت کافی برای جبران اسپرد و کسب سود قابل مقایسه با زمان صرف شده را ندارد. ابزارهای معاملاتی اسکالپینگ سودآورتری نیز وجود دارد.

نوسان گیری: معامله بر روی اصلاحات نیز واقعاً برای XAUUSD اعمال می‌شود، زیرا اصلاحات عمیق نیستند. در اینجا، استراتژی‌های پیروی از روند مناسب‌تر هستند. با این حال، می‌توانید در برخی موارد استراتژی‌های معاملات نوسانی و روند را با هم ترکیب کنید.

معاملات روزانه: معاملات روز طلا یکی از رایج ترین انواع استراتژی است. برخلاف جفت ارزها که می‌توانند در طول روز بارها بالا و پایین بپرند، صنعت طلا به آرامی سرعت می‌گیرد. با این حال، طلا در لحظات تاثیر عوامل بنیادی دارای نوسانات قیمت طولانی تری در طول روز است. به عبارت دیگر، دامنه حرکات روزانه قیمت طلا بیشتر از حرکات جفت ارز است. فرکانس حرکت‌های قیمت XAUUSD کمتر است. در زیر تصویری از میانگین نوسانات جفت ارز و فلزات گرانبها در طی ۱۰ هفته مشاهده می‌شود.

 استراتژیهای میان مدت و بلند مدت: اگر روند مشخصی وجود داشته باشد، می‌توان موقعیت‌ها را برای چند روز باز نگه داشت. اما سود این استراتژی‌ها با سوآپ و کارمزد کمیسیون مبادله کاهش می‌یابد.

 استراتژیهای شاخصهای فنی: آنها استراتژی‌های تجاری مبتنی بر تحلیل تکنیکال هستند. ترکیبی از شاخص‌های نوسان و روند با تجزیه و تحلیل بازه‌های زمانی متعدد در اینجا به خوبی کار می‌کند. در یک بازه زمانی ساعتی، طول حرکت قیمت در محدوده روزانه تخمین زده می‌شود. اگر قیمت در ابتدای حرکت باشد و روند مشخص باشد، می‌توانید یک پوزیشن باز کنید. شما همچنین می‌توانید اسیلاتورها را به عنوان ابزار کمکی اضافه کنید

پرایس اکشن: منظور آنها ترید بر اساس الگوهای نمودار و تحلیل گرافیکی است. از آنجایی که حرکت قیمت طلا در مقایسه با دارایی‌های ارزی نرم‌تر است، سطوح مقاومت و حمایت با وضوح بیشتری در نمودار مشاهده می‌شود. الگوهای فرسودگی روند یک مثلث، پرچم، پرچم و غیره هستند. معاملات الگوهای عمل قیمت را می‌توان با استراتژی‌های شاخص ترکیب کرد.

ترید بر اساس تحلیل بنیادی: جفت XAUUSD به نیروهای اساسی بازار پاسخ می‌دهد. ترید بر اساس اصول بنیادی به شما پیشنهاد می‌دهد دارایی هایی با همبستگی مثبت یا منفی پیدا کنید. به عنوان مثال، خوش بینی در بازار سهام به این معنی است که سرمایه‌گذاران پول را از دارایی‌های طلا برداشته و در دارایی‌های سودآورتر سرمایه‌گذاری مجدد می‌کنند.

مزایا و معایب

مزایا:

  • طلا هرگز کاهش نمی‌یابد، زیرا معیاری برای ارزش است. همچنین تقاضای طلا همواره مورد حمایت بخش تولید خواهد بود.
  • در چشم انداز بلندمدت، قیمت طلا تقریبا همیشه بالا می‌رود. یکی از دلایل تورم است. پول نسبت به کالاها مستهلک می‌شود و طلا جزو دارایی‌های کالایی محبوب است.
  • پیش بینی روند XAUUSD بر اساس تحلیل بنیادی نسبتاً آسان است. هنگامی که بازارهای سهام راکد می‌شوند، در یک دوره عدم اطمینان اقتصادی، تورم بالاتر از سطح پیش بینی شده رشد می‌کند و تولید ناخالص داخلی جهان کاهش می‌یابد، ارزش XAUUSD افزایش می‌یابد.

معایب:

  • نوسانات نسبتا کم در کوتاه مدت. XAUUSD برای اسکالپینگ و استراتژی‌های روزانه مناسب نیست، زیرا حرکت دقیقه و روزانه در پیپ‌ها دامنه و سرعت حرکت جفت ارز را ندارد.
  • نیاز به ریسک بالاتر، برای افزایش حجم معاملات با افزایش اهرم. این نتیجه نوسانات کم است.
  • بازده سرمایه‌گذاری بلندمدت و سود نسبتاً کم. متوسط بازده XAUUSD در ۲۰ سال گذشته۸۵ درصد در سال بود. سودآوری برای ۵ سال گذشته – ۶٪ در سال. بازدهی در دوره ۱۳۹۲/۰۱/۰۱ – ۲۰۲۰/۰۱/۰۱ منفی بود.

انتخاب بروکر مناسب برای معاملات طلا

معامله گران انفرادی دسترسی مستقیم به بازارهای مالی بین‌المللی ندارند، به همین دلیل نیاز باید یک بروکر برای معاملات طلا انتخاب کنند.. چنین معامله گرانی به هر حال به یک واسطه نیاز دارند. در مورد سرمایه‌گذاری، واسطه می‌تواند یک بانک یا یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری با صندوق سرمایه‌گذاری مشترک باشد. تجارت فعال به یک بروکر نیاز دارد – شرکتی که به صرافی‌ها، ارائه دهندگان نقدینگی یا سیستم‌های ECN دسترسی دارد.

تقریباً همه بروکرها را می توان جهانی نامید. اگر بروکر سهام باشد، خدماتی را برای معاملات آتی، اختیار معامله، سهام ارائه می‌دهد و دارایی مشتقات زیربنایی فقط طلا نیست. بروکر امکان دسترسی به بازار را فراهم می‌کند که در آن ابزارهای معاملاتی از جمله مشتقات طلا وجود دارد.

بروکر فرابورس نیز همین وضعیت را دارند. بروکر امکان دسترسی به ارائه دهندگان نقدینگی را فراهم می‌کند که اغلب بزرگ‌ترین بانک‌های سرمایه‌گذاری در جهان هستند. همچنین می‌توان دسترسی به سیستم عامل‌های ECN را فراهم کرد. پلتفرم‌های ECN پلتفرم‌های معاملات دیجیتالی هستند که معامله‌گران از سراسر جهان در آن کار می‌کنند.

دامنه ابزارهای معاملاتی ارائه شده توسط بروکرهای مختلف به دلیل سیاست‌های توسعه داخلی و قابلیت‌های تکنولوژیکی با یکدیگر متفاوت است، اما هر یک از آنها دارای CFD های XAUUSD هستند. پیشنهادات نادری برای تجارت جفت‌های مصنوعی وجود دارد – XAU در مقابل، به عنوان مثال، نفت یا جفت ارز دیگری.

اول از همه، ترید با یک بروکر باید برای شما راحت باشد. بنابراین، از حداقل سپرده استفاده کنید یا با یک حساب دمو شروع کنید تا قابلیت‌های بروکر را بررسی کنید. همین امروز می‌توانید با ایجاد حساب دمو در بروکر آرون امکانات این بروکر را با رقبا مقایسه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا