ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

سولانا در یک هفته ۳۴.۵ درصد افزایش می‌یابد و معیارهای شبکه از افزایش بیشتر حمایت می‌کنند

توکن اصلی سولانا، SOL ، در ۱ مارس به بالاترین حد خود در ۲۳ ماه گذشته رسید و در حال حاضر ۳۴.۵ درصد در یک هفته افزایش یافته است.

در حالی که سولانا جایگاه خود را به عنوان چهارمین ارز دیجیتال بزرگ، به استثنای استیبل کوین ها حفظ کرده است، و در حال کاهش فاصله با رقیب رتبه سوم، BNB بوده است.

سوال کلیدی این است: چه چیزی به رشد SOL دامن زد، و به طور کلی، آیا می توان این عملکرد بهتر در مقایسه با رقبا را حفظ کرد؟

شاخص قیمت SOL/USD

قیمت SOL در چند ماه گذشته تلاش کرده بود حمایت ۱۰۰ دلاری را تقویت کند. بنابراین، نادرست است که ادعا کنیم روند صعودی قبل از ۲۳ فوریه آغاز شده است.

در واقع، SOL بین ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳ و ۲۳ فوریه ۲۰۲۴ افزایش متوسط ​​۲٪ را تجربه کرد، در حالی که اتر (ETH ) شاهد ۲۵.۵ درصد افزایش بود. در طول مدت مشابه، ترون به سود ۳۱.۵ درصدی دست یافت. اساساً، هر چیزی که باعث جدایی از بقیه به نفع SOL شد در هفته گذشته رخ داد.

علاوه بر سود قابل توجه SOL، چند memecoins Solana SPL شاهد افزایش قابل توجه تقاضا در هفته گذشته بودند.

Bonk از ۲۳ فوریه ۱۱۰٪ افزایش را ثبت کرد، در حالی که DogWifHat (WIF) افزایش قابل توجه ۲۵۰٪ را در مدت مشابه تجربه کرد. شایان ذکر است که این روند تنها به توکن‌های شبکه Solana محدود نمی‌شود، زیرا Dogecoin و Shiba Inu نیز از ۲۳ فوریه تاکنون حدود ۵۱ درصد سود را ثبت کرده‌اند.

با این حال، احتمالاً بخشی از این تقاضا از این توکن های محبوب سرازیر شده است، که بر SOL تأثیر می گذارد، زیرا معامله گران به دنبال سود در فهرست های صرافی غیرمتمرکز (DEX) بودند.

گزارشی که در نیویورک تایمز در ۲۷ فوریه منتشر شد، ادعا کرد که بنکمن فرید، مدیر عامل سابق محکوم شده صرافی شکست خورده FTX، ظاهرا توصیه کرده است نگهبانان زندان برای سرمایه گذاری در سولانا خود را آماده کنند.

برای ارزیابی اینکه آیا افزایش اخیر قیمت SOL با افزایش تقاضا برای توکن همراه شده است، فراتر از حدس و گمان، باید معیارهای شبکه Solana را تحلیل کرد.

در هسته این اکوسیستم، SOL برای تجارت DEX، راه حل های سهام، بازارهای توکن غیرقابل تعویض (NFT) و سایر برنامه های غیرمتمرکز (DApps) مانند بازی ها و شبکه های اجتماعی مورد نیاز است.

کل ارزش قفل شده (TVL) در قراردادهای هوشمند سولانا می تواند بر قیمت SOL تأثیر بگذارد. TVL بالاتر نشان دهنده افزایش فعالیت کاربر و تقاضا برای DApp های مبتنی بر Solana است که به طور بالقوه باعث افزایش تقاضا و تاثیر مثبت بر قیمت می شود.

ارزش کل شبکه Solana قفل شده است

داده های اخیر سولانا دستاورد قابل توجهی را نشان می دهد: TVL آن به بالاترین سطح از نوامبر ۲۰۲۲ با ۴۰.۷ میلیون SOL رسیده است که نشان دهنده افزایش ۳۰ درصدی تا به امروز در سال ۲۰۲۴ است.

TVL اتریوم ۱۵ درصد افزایش یافته است. و در همان دوره، BNB Chain از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ ۱۲% افزایش در سپرده های BNB ثبت کرد. این نشان دهنده موفقیت سولانا در جذب فعالیت بیشتر برای DApps در مقایسه با سایر پلتفرم ها است.

کاوش بیشتر در مورد تأثیر این رشد TVL بر شبکه Solana نشان می‌دهد که برخی از DAppها می‌توانند به طور مؤثر حجم قابل توجهی و پایگاه کاربر بزرگ را بدون نیاز به سپرده‌های قابل توجه مدیریت کنند.

رتبه بندی حجم DApps در ۷ روز گذشته

افزایش قابل توجه Solana عمدتاً در بازار OpenSea NFT متمرکز شده است و طبق گزارش DappRadar به حجم قابل توجهی هفتگی ۷.۸ میلیارد دلاری کمک می کند.

حتی با حذف این مورد، سایر برنامه های Solana شاهد افزایش حجم قابل توجهی بوده اند. به عنوان مثال، راه حل سهامداری Jito شاهد افزایش قابل توجه ۱۰۲ درصدی تنها در یک هفته بود، در حالی که صرافی نقدینگی زنجیره ای سابر افزایش قابل توجه ۱۳۰ درصدی در حجم را در مدت مشابه تجربه کرد.

موفقیت سولانا تا حدی ناشی از مبارزاتی است که سایر بلاک چین‌های رقیب با جهش ناگهانی تراکنش‌ها با آن روبرو هستند.

به عنوان مثال، شبکه Avalanche در ۲۳ فوریه به دلیل مشکلات مربوط به کتیبه، تولید بلوک را متوقف کرد. در حالی که سولانا چالش های خاص خود را داشته است ، مانند یک خاموشی پنج ساعته در ۶ فوریه، اذعان به این مشکلات تأثیر منفی را کاهش می دهد و چالش های مقیاس پذیری گسترده در صنعت را روشن می کند.

با این حال، معیارهای شبکه هیچ مدرکی مبنی بر اینکه توکن SOL به نوعی به اوج خود می رسد نشان نمی دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا