ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

آیا VC ها به ارزهای دیجیتال باز می گردند؟ فوریه حاکی از افزایش اعتماد به نفس است

در ماه فوریه، گروه متنوعی از استارت‌آپ‌های رمزنگاری افزایش بودجه اخیر را اعلام کردند، که نشان می‌دهد علاقه سرمایه‌گذاران به ارزهای دیجیتال ممکن است دوباره در حال افزایش باشد.

برای اولین بار از مارس ۲۰۲۲، سرمایه گذاری های مخاطره آمیز در استارت آپ های کریپتو شاهد افزایش بود و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به ۱.۹ میلیارد دلار رسید .

بر اساس گزارش اخیر PitchBook، این رقم نشان دهنده افزایش ۲.۵ درصدی نسبت به سه ماهه سوم است.

این رشد با افزایش آشکار علاقه سرمایه‌گذاران به استارت‌آپ‌های کریپتو در اوایل سال ۲۰۲۴ مطابقت دارد، که با تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (BTC) (ETF) تحریک شده است.

در ماه فوریه، گروه متنوعی از استارت‌آپ‌های کریپتو افزایش بودجه اخیر خود را اعلام کردند ، از جمله Lava Protocol, Analog, Helika, Truflation, و Omega.

در دو هفته گذشته نیز شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر Andreessen Horowitz (a16z) یک چک ۱۰۰ میلیون دلاری برای پروتکل EigenLayer مجدد اتریوم اعلام کرد. این اکوسیستم اخیراً از طریق سرویس ذخیره مجدد لیکویید های خود Renzo نیز از آزمایشگاه بایننس وجوه دریافت کرده است .

۲۷ میلیون دلار دیگر به لایه اجماع Avail در دور سرمایه گذاری اولیه به رهبری Founders Fund و Dragonfly ریخته شد ، در حالی که شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Hack VC 150 میلیون دلار برای سرمایه گذاری در استارت آپ های رمزنگاری و هوش مصنوعی (AI) در مراحل اولیه جمع آوری کرد.

جمع بندی VC Cointelegraph برخی از استارتاپ هایی را که در ماه فوریه تأمین مالی کردند، برجسته می کند..

Taiko 

راه حل مقیاس پذیری لایه ۲ اتریوم Taiko بودجه ۱۵ میلیون دلاری سری A را قبل از راه اندازی شبکه اصلی خود بسته است.

این دور توسط Lightspeed Faction، Hashed، Generative Ventures، و Token Bay Capital با مشارکت سرمایه‌گذاران قبلی Wintermute Ventures، Amber Group و OKX Ventures و دیگران رهبری شد.

این استارت آپ که در سال ۲۰۲۲ تأسیس شد، تاکنون در مجموع ۳۷ میلیون دلار در سه دور جمع آوری کرده است و وعده ایجاد یک معماری لایه ۲ غیرمتمرکز برای پشتیبانی از همه کدهای عملیاتی ماشین مجازی اتریوم (EVM) را داده است.

Taiko ادعا می کند که شش شبکه آزمایشی را اجرا کرده است که شامل بیش از ۱ میلیون کیف پول منحصر به فرد و همچنین ۱۳ میلیون تراکنش است.

Singularity

پروتکل مالی غیرمتمرکز Singularity یک دور سرمایه گذاری ۲.۲ میلیون دلاری به رهبری Gumi Cryptos Capital را افشا کرده است.

این استارتاپ سرمایه گذاران نهادی را هدف قرار می دهد که به دنبال دسترسی سازگار به برنامه های DeFi و محرمانه بودن تراکنش های زنجیره ای هستند.

سرمایه گذاران اضافی در این دور شامل شرکت تابعه Nomura Laser Digital، Eureka Partners و سرمایه گذاران قبلی مانند Apollo Crypto، Digital Asset Capital Management و Gandel Invest هستند.

این از مدارهای دانش صفر مبتنی بر نوآر استفاده می کند، یک زبان دامنه خاص برای سیستم های اثبات کننده SNARK که توسط آزتک توسعه یافته است.

این فناوری امکان محرمانگی را برای تراکنش های زنجیره ای فراهم می کند. آخرین دور، مجموع بودجه Singularity را از زمان شروع آن در سال ۲۰۲۲ به ۴ میلیون دلار می رساند.

AltLayer

AltLayer، پروتکلی برای راه‌اندازی مجموعه‌های بومی و بازسازی‌شده با استفاده از پشته‌های خوش‌بینانه و zk، با موفقیت ۱۴.۴ میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری استراتژیک که توسط Polychain Capital و Hack VC هدایت می‌شود، جمع‌آوری کرد.

این پلتفرم Rollup-as-a-a-Service (RaaS) را ارائه می دهد که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا مجموعه ها را راه اندازی کنند.

این تیم همچنین ادعا می کند که در حال بازسازی یک چارچوب جمع آوری مجدد در خارج از اتریوم است و یک لایه تأیید غیرمتمرکز ایجاد می کند که با مشارکت Babylon از سهام بیت کوین استفاده می کند.

به گفته این استارت آپ، این راه حل به کاربران امکان می دهد تا بیت کوین را در بیت کوین به اشتراک بگذارند و در عین حال شبکه های خارجی را ایمن کنند.

دکتر یائوکی جیا، بنیانگذار AltLayer، در مورد کار استارتاپی به مقیاس توضیح داد:

«با ایجاد صدها هزار مجموعه، ما باید مدل‌های کسب‌وکاری ایجاد کنیم که در آن مجموعه‌ها بتوانند خود را حفظ کنند و در عین حال ارزش واضحی را به خط نهایی سازندگان و کاربران نهایی ارائه دهند.»

سرمایه‌گذاران اضافی در این دور شامل HashKey Capital، OKX Ventures، Bankless Ventures، Primitive Ventures و SevenX هستند.

PredX

بر اساس بیانیه ای، PredX، یک بازار پیش بینی مبتنی بر هوش مصنوعی، با موفقیت ۵۰۰ هزار دلار سرمایه اولیه را جمع آوری کرده و به ارزش ۲۰ میلیون دلاری رسیده است.

این دور توسط Penrose Tech با حمایت Malana Ventures هدایت شد. PredX که توسط زنجیره SEI انباشته شده است، به کاربران اجازه می دهد تا پیش بینی های خود را در مورد روندها و رویدادهای جاری، مانند انتخابات، معامله کنند و بر اساس احتمال یک رویداد یا نتیجه، سهام خریداری کنند.

این استارت‌آپ از بلاک چین برای ثبت تمام تراکنش‌ها برای شفافیت استفاده می‌کند و هوش مصنوعی را برای سفارشی‌سازی پیشنهادات رویدادها و تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده‌ها در مورد ارزهای دیجیتال، فناوری و افراد مشهور ادغام می‌کند.

PredX همچنین برای دو الگوریتم هوش مصنوعی درخواست ثبت اختراع کرده است و در حال آماده شدن برای راه اندازی شبکه آزمایشی خود به زودی با برنامه هایی برای پشتیبانی از اکوسیستم EVM است.

Ouinex

پلتفرم تجارت دارایی های دیجیتال Ouinex بیش از ۴ میلیون دلار از اولین دورهای سرمایه گذاری خصوصی خود جمع آوری کرده است.

به گفته این شرکت، بودجه به طور کامل در جامعه بازرگانان Ouinex از منابع مالی سنتی تامین شده است.

این استارت‌آپ توسط مدیران سابق TradiFi در سال ۲۰۲۲ تأسیس شد. وجوه برای بهبود ویژگی‌های پلتفرم و دریافت مجوزهای نظارتی اضافی استفاده خواهد شد.

ایلیس لاربی، مدیر عامل Ouinex گفت: «تعهد ما به رویکرد کاربر محور نه تنها با اصول تمرکززدایی همسو می‌شود، بلکه تضمین می‌کند که اعضای جامعه ما فقط سرمایه‌گذاران و کاربران نیستند، بلکه شرکت‌کنندگان فعال در شکل‌دهی آینده Ouinex هستند».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا