ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

چرا معامله گران بیت کوین بالای ۶۴ هزار دلار کاهش می یابند؟ ۵ نکته ای که در این هفته در بیت کوین باید بدانید

بیت کوین در حال نزدیک شدن به کشف قیمت است – اما معامله گران و تحلیلگران در حال شرط بندی بر روی اصلاح قیمت بیت کوین هستند.

بیت کوین هفته جدیدی را با گاوهای نر شروع می کند که به بالاترین حد خود دست می زنند، زیرا تغییر قیمت بیت کوین در ماه فوریه ادامه دارد.

پس از بسته شدن ماهانه ، اولین شمع هفتگی ماه مارس به راحتی در بالای ۶۰۰۰۰ دلار تمام شد.

از آنجایی که انتظارات بعدی افزایش می‌یابد، فروشندگان به طور ضمنی می‌پذیرند که ممکن است چیزی در مسیر کشف قیمت بیت‌کوین وجود نداشته باشد.

این سناریو یکی از خوش بینانه ترین نتایج را برای سال ۲۰۲۴ نشان می دهد و به طور قابل توجهی بهتر از آن چیزی است که بسیاری از معامله گران و تحلیلگران انتظار داشتند.

با این اوصاف، موانع بی‌ثباتی زیادی از هم‌اکنون تا پایان ماه جاری باقی مانده‌اند – و نصف شدن یارانه بلوکی آوریل به خودی خود یک لحظه مهم است.

این اقدام تقریباً بلافاصله با فدرال رزرو ایالات متحده به دلیل ارائه راهنمایی در مورد وضعیت اقتصاد آغاز می شود.

اگر این موضوع برای معامله‌گران دارایی‌های دارای ریسک غافلگیرکننده نباشد، ارزهای دیجیتال از قبل به اندازه کافی برای مبارزه با آن‌ها وجود دارد – صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) ممکن است به خرید BTC ادامه دهند. با این حال، یک سرمایه گذار معمولی اکنون از روی طمع افراطی عمل می کند.

آیا مسیر بازار می تواند روند اخیر خود را حفظ کند یا دوره اصلاح و تثبیت اساسی تر ممکن است؟

اکنون به وضعیت فعلی بازارهای بیت کوین نگاه می کنیم که می تواند نقطه عطفی برای چرخه فعلی قیمت بیت کوین باشد.

بیت کوین به منطقه بحرانی تمام دوران نزدیک می شود

بیت کوین هفته را با رونق در ۴ مارس آغاز کرد زیرا بسته شدن هفتگی باعث نوسان قیمت ساعتی ۲۰۰۰ دلار شد که شامل بالاترین قیمت چند ساله جدید بود.

نمودار ۱ ساعته بیت کوین/دلار آمریکا

به ندرت ۵۰۰۰ دلار گاوها را از بالاترین رکوردهای جدید جدا می کند و سود سال تا به امروز را بیش از ۵۰ درصد محدود می کند، منبع آمار روی زنجیره CoinGlass این را تأیید می کند.

بازده ماهانه BTC/USD 

در سراسر رسانه‌های اجتماعی، معامله‌گران و تحلیل‌گران بین خوش‌بینی و ناباوری تقسیم شده‌اند و درخواست‌ها برای تغییر اساسی همچنان پر سر و صدا هستند.

۵۰ درصد به طور قابل توجهی به دنبال قیمت بالاتر، ۵۰ درصد خواستار رسیدن بازار به فرش هستند. معمولاً این اتفاق در هر هفته رخ می‌دهد، اما این به طرز محسوسی بیشتر از حد معمول تقسیم می‌شود .

قیمت‌های فعلی برای سقف‌های بزرگ احتمالاً در اطراف نقاط عطف روانشناختی عمده است. دلیل اینکه چرا این مهم است این است که در حرکت عمده بعدی در بازار، این عدم تعادل منجر به حرکت بیشتر و اجماع می شود.

Skew به اجماع برای ادامه صعودی در اطراف سطح حساس تاریخ از سال ۲۰۲۱ اشاره کرد. تا کنون، سایر اوج های محلی آن سال نتوانسته اند برای مدت طولانی به عنوان مقاومت عمل کنند.

در سمت محتاط تر، Venturefounder است، که یکی از مشارکت کنندگان پلتفرم تجزیه و تحلیل زنجیره ای CryptoQuant می باشد.

در آخرین تحلیل خود ، او پیشنهاد کرد که بیت کوین/دلار آمریکا ممکن است هنوز یک الگوی “cup and Handle” را در بالاترین سطح تاریخ تشکیل دهد و در یک آزمایش بی‌رحمانه برای گاوها و خرس‌ها به ۴۰۰۰۰ دلار برسد.

«آیا برای این آماده بودی؟ بیت کوین به سمت ATH قدیمی جمع می شود تا همه خرس ها را از بین ببرد، سپس پس از نصف شدن، اصلاحی به سمت بیت کوین ۵۰ یا ۴۰ هزار دلاری دارد تا همه گاوها را از بین ببرد.»

«سپس تمام راه را به ATH برگردانید تا همه خرس‌ها را بیرون بیاورید… ما تا سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ در این محدوده می‌مانیم.»

نمودار BTC/USD با “cup and Handle” نشان داده شده است

در تضاد با این عقیده، این استدلال وجود دارد که به‌طور کلی‌تر، سرمایه‌گذاری در رمزارزها هنوز در رادار اکثریت جریان اصلی نیست.

اگر این تغییر کند، موج جدیدی از علاقه وایرال به بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها می‌تواند تحقق یابد و بازار سهموی را افزایش دهد.

متیو هایلند، تحلیلگر در آخر هفته به این نتیجه رسید : «گاوها در کنترل کامل به سمت تعطیلات هفتگی می روند .»

«اکثریت در آفساید بوده اند و هنوز هم هستند. شاید در حباب توییتر کریپتو خیلی خوب به نظر برسد که درست باشد، اما در دنیای واقعی بیشتر مردم در معرض قرار گرفتن در آن نیستند. وحشت شروع نشده است، اما خواهد شد.»

هشدار تحلیلگر در مورد اصلاح بازار کریپتو

چارلز ادواردز، بنیانگذار بیت کوین کمی و صندوق دارایی دیجیتال Capriole Investments، در جستجوی شانس اصلاح است.

ادواردز که در این هفته روحیه ای هشیارانه اتخاذ کرد – که اهمیت قابل توجهی به تأثیر نصف شدن ماه آینده داده است – او در مورد اقدامات اخیر متقاعد نشده بود.

او استدلال می‌کند که حتی اگر یک چرخش ناگهانی فوراً اتفاق نیفتد، شور و شوق باقی‌مانده از ماه گذشته ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا محو شود.

ادواردز تاکید کرد که از دیدگاه بلندمدت روند نزولی نیست. به عنوان یک سرمایه گذار، مدیریت ریسک ضروری است – به ویژه در مورد بازارهایی که در چنین سطوح تاریخی حیاتی هستند.

“قیمت همیشه می تواند بالا برود، فقط ریسک mtt و احتمالات مهم است. مشخصات ریسک در اینجا بسیار متفاوت (بدتر) با زمانی است که بیت کوین برای مثال ۱۶ هزار دلار بود. به سادگی چیزی است که باید برای نمونه کارها mgmt در نظر داشت.”

“نوسانات در این مناطق (هم بالا و هم پایین) با مرتبه‌های بزرگی افزایش می‌یابد. برای مقایسه با امروز به اوایل سال ۲۰۲۱ نگاه کنید. من هنوز فکر می کنم که این بازار صعودی راه درازی در پیش دارد.”

اوایل سال ۲۰۲۱ شاهد دوره مشابهی از سرخوشی در سرتاسر کریپتو بودیم قبل از اینکه در اوایل سه ماهه دوم با اصلاحات بعدی به حفظ رکوردهای جدید تاریخ بیت کوین تا نوامبر برسد.

استدلال مخالف ارزش بازار بیت کوین برای افزایش بیش از حد مشتقات

نگرانی‌های همراه با گرمای بیش از حد بازارها، برخی از بالاترین نرخ‌های تامین مالی در تاریخ هستند.

بر اساس داده‌های فعلی CoinGlass، نرخ بودجه برخی از پلتفرم‌ها حتی بیش از ۰.۱% را مشاهده می‌کنند، در حالی که بزرگترین صرافی جهانی Binance خود نزدیک به ۰.۰۵% است.

تاریخچه نرخ بودجه بیت کوین 

بهره باز – پیش درآمد کلیدی برای نوسانات قیمت بیت کوین – داستان خود را روایت می کند و در ۴ مارس به ۲۷.۷ میلیارد دلار رسید.

بهره باز BTC 

با وجود این، یکی از تحلیلگران اشاره کرد که ارزش بازار بیت کوین در هفته گذشته به این معنی است که نرخ بهره باز فضای بیشتری برای رشد دارد.

علاقه باز بیت کوین به ارزش واقعی به بالاترین حد خود نزدیک می شود. جیمز ون استراتن، پژوهشگر و تحلیلگر داده در شرکت بینش ارزهای دیجیتال CryptoSlate، در بخشی از یک پست X خلاصه می‌کند ، وقتی آن را بر ارزش بازار فعلی تقسیم می‌کنید، تنها ۲.۲۵ درصد است، که یک میانگین تاریخی است .

سود باز تقسیم بر ارزش بازار برای بیت کوین، اتر

در همین حال، این هفته با معاملات آتی بیت کوین گروه CME آغاز شد که در ابتدا چندین صد دلار بالاتر از بازارهای نقدی معامله شد.

نمودار یک روزه معاملات آتی بیت کوین گروه CME

پاول فدرال رزرو روایت های خود را در اقتصاد حفظ می کند

فدرال رزرو – و به ویژه رئیس جروم پاول – نقطه برجسته هفته کلان آینده در ایالات متحده است.

در طی دو روز از ۶ مارس، پاول در برابر کمیته مجلس نمایندگان و پانل سنا شهادت خواهد داد و به سیاستگذاران اطلاعات جدیدی در مورد اقتصاد ارائه می دهد.

انتظار می‌رود که در رویداد دوسالانه، پاول روایت‌های آشنای خود را در مورد تورم و نرخ‌های بهره حفظ کند.

مورد دوم مخصوصاً برای دارایی‌های کریپتو و ریسک، با کاهش نرخ مورد انتظار برای افزایش عملکرد مناسب است. تاکنون، این اتفاق هنوز رخ نداده است، و داده‌های کلان اخیر بازارها را وادار کرده است که احتمالات را به اواخر سال برگردانند .

گروهی از تحلیلگران بلومبرگ در آخر هفته این هفته خلاصه کردند : «انتظار می رود پاول در شهادت شش ماهه خود در کنگره موضع جنگ طلبانه خود را حفظ کند و به بازارها نشان دهد که فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره عجله ندارد» .

«اگر این منجر به شرایط مالی سخت‌تر شود، فشار بر اقتصاد را حفظ می‌کند و احتمال تأثیرات تأخیر بیشتری از سیاست‌های پولی را افزایش می‌دهد.»

در حالی که بازارها شانس کمی برای افزایش بیشتر نرخ بهره می‌بینند، بر اساس داده‌های FedWatch Tool گروه CME ، احتمال کاهش در ماه مارس تقریباً صفر بود .

احتمالات نرخ هدف فدرال رزرو

در خلاصه هفتگی رویدادهای کلان آتی، منبع معاملاتی The Kobeissi Letter با این وجود اشاره کرد که نوسانات زیادی قبل از تصمیم فدرال رزرو در ۲۰ مارس رخ خواهد داد.

“ما در حال حاضر ۱۷ روز از نشست مورد انتظار فدرال رزرو در ماه مارس فاصله داریم. قبل از آن اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است.”

داده‌های موعد مقرر در روزهای آینده شامل حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در پایان هفته می‌شود.

داده‌های احساسات تثبیت قیمت را نشان می‌دهد

برای یک سرمایه گذار معمولی کریپتو، جذابیت بالاترین رکوردها در تمام دوران تأثیری آشنا بر احساسات دارد.

بر اساس شاخص ترس و طمع کریپتو، سطوح «طمع شدید» در بالاترین حد چند ساله قرار دارند.

در ۸۲/۱۰۰، اینها به طور فزاینده در سطوحی هستند که از لحاظ تاریخی به دلیل مسیر ناپایدار، چرخش های بازار را مشخص کرده اند.

شاخص ترس و طمع رمزنگاری 

شرکت تحقیقاتی Santiment هفته گذشته با تجزیه و تحلیل پدیده‌های رسانه‌های اجتماعی نیز اشاره کرد که توجه بیشتر به قیمت ممکن است به مرحله خنک‌سازی کمک کند.

پس از یک فوریه انفجاری پر از برخی از بزرگترین دستاوردهای ماهانه ارزش بازار در تاریخ کریپتو، بحث ها به طور فزاینده ای به سمت موضوعات مرتبط با قیمت سوق داده شده است.

به طور عمده، بیت کوین، توکن های هوش مصنوعی و $PEPE، پس از بسته شدن ماهانه اشاره کرد.

داده های فراوانی کلمه کلیدی رمزنگاری شده

نمودار همراه تغییر فرکانس موضوعات خاصی را که در پلتفرم های رسانه های اجتماعی در طول زمان ظاهر می شوند را نشان می دهد.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا