ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بیت کوین با رسیدن قیمت به ۶۵ هزار دلار، از بالاترین قیمت خود در برابر یورو عبور کرد

بیت کوین در برابر یورو از بالاترین رکورد تاریخی خود عبور کرد و برای اولین بار در تاریخ ارزش ۶۰۰۰۰ یورو را شکست.

بیت کوین به تازگی از بالاترین رکورد جدید خود در برابر یورو عبور کرده است، زیرا قیمت این ارز دیجیتال به بالاترین قیمت چند ساله جدید یعنی ۶۵۰۰۰ دلار رسیده است.

بیت کوین در ۴ مارس یک نقطه عطف روانی جدید را به بالای ۶۰۰۰۰ یورو شکست و برای اولین بار در تاریخ به چنین ارزشی در برابر یورو رسید.

بر اساس داده‌های TradingView، بیت‌کوین در ساعت ۸:۳۰ صبح UTC به ۶۰۳۹۳ یورو رسید که حدود ۵ درصد از پایین‌ترین نرخ روزانه خود یعنی ۵۷۵۲۱ یورو افزایش یافت.

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت ۵۹۹۸۱ یورو معامله می شود که نسبت به سال گذشته حدود ۵۶ درصد افزایش یافته است.

بیت کوین قبل از رسیدن به مرز قیمت ۶۰۰۰۰ یورو، چندین نقطه عطف را ثبت کرد. در ۲۸ فوریه، بیت کوین برای اولین بار که در اواخر سپتامبر ۲۰۲۱ ثبت شد، بالاترین رقم تاریخی را در حدود ۵۳۰۰۰ یورو شکست.

نمودار قیمت تمام وقت بیت کوین/یورو

بیت کوین در سال ۲۰۲۴ در برابر چندین ارز فیات، از جمله یوان چین (CNY)، بزرگترین ارز فیات جهان بر اساس ارزش بازار، رکوردهای جدیدی را شکسته است .

بیت کوین طبق داده‌های Xe.com، در اواخر فوریه بالاترین رکورد جدید خود را در برابر CNY شکست و رکورد قبلی حدود ۴۱۴۰۰۰ یوان را شکست. در زمان نوشتن این مقاله، بیت کوین ۴۶۷۵۰۶ یوان ارزش دارد.

به گفته Balaji Srinivasan، یک سرمایه گذار فرشته و مدیر ارشد مالی سابق Coinbase، بیت کوین تا ۲۸ فوریه در بیش از ۳۰ کشور از جمله چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و آرژانتین به بالاترین سطح خود رسید .

بیت کوین در ۳۰ کشور از بالاترین سطح تاریخ عبور کرد

با رسیدن بیت کوین به ۶۵۰۰۰ دلار، این ارز دیجیتال هنوز در برابر چند ارز فیات مانند دلار ایالات متحده، فرانک سوئیس، رئال برزیل و پزو مکزیک به بالاترین حد خود نرسیده است.

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت ۶۵۰۰۰ دلار معامله می شود یا تقریباً ۶ درصد کاهش نسبت به بالاترین قیمت تاریخ ۶۹۰۰۰ دلاری که در نوامبر ۲۰۲۱ در Coinbase تعیین شده بود.

به گفته سام واترز، رئیس بازاریابی River Intelligence، پزو مکزیک بلندپروازانه ترین هدف برای شکست بیت کوین است.

طبق داده‌های Xe.com، بیت‌کوین در زمان نگارش این مقاله با ۱.۱ میلیون پزو معامله می‌شود که حدود ۲۴ درصد نسبت به بالاترین قیمت قبلی خود که حدوداً ۱.۴ میلیون پزو در نوامبر ۲۰۲۱ تعیین شده بود، کمتر است.

بالاترین قیمت بیت کوین در برابر ارزهای فیات تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۴

بیت کوین در حال شکستن بالاترین رکوردهای تاریخ در چندین ارز فیات در بحبوحه ای است که این ارز دیجیتال پس از راه اندازی صندوق های نقدی قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در ایالات متحده در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در معرض دید بیشتری قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا