ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است

قیمت بیت کوین به بالاترین رکورد جدید خود و بالای ۶۹۲۰۰ دلار رسید و تحلیلگران معتقدند که افزایش بیت کوین راه هایی در پیش دارد.

قیمت بیت کوین در تاریخ ۵ مارس پس از افزایش ۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته به بالاترین سطح تاریخ خود به بالای ۶۹۲۰۰ دلار رسید.

اولین ارز رمزنگاری شده جهان در هفته گذشته بیش از ۲۱ درصد افزایش یافت و قیمت بالای ۶۸۹۹۰ دلاری قبلی را که در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ در صرافی Coinbase ثبت شده بود، شکست.

رکورد بالا به دنبال جریان‌های ورودی بزرگ از صندوق‌های قابل معامله جدید بیت کوین  (ETF) در ایالات متحده است.

بر اساس گزارش تحقیقاتی تحلیلگران Bitfinex که به اشتراک گذاشته شده است، ETFها تقاضای غیرفعال و قیمتی را برای بیت کوین معرفی کرده اند که وضعیت آن را به عنوان یک ذخیره ارزش تقویت کرده و منجر به افزایش قیمت آن شده است.

تحلیل ها پیش‌بینی می‌کند که هدف قیمتی محافظه‌کارانه ۱۰۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ دلار تا سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ محقق شود و اوج چرخه در سال ۲۰۲۵ از نظر کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال به دست خواهد آمد.

به گفته تحلیلگران، ETF های نقطه ای می توانند نوسانات نزولی بیت کوین را پس از رسیدن به اوج چرخه جدید کاهش دهند:

“این واقعیت که ما اکنون ETF داریم به طور بالقوه به این معنی است که هر کاهشی پس از اوج چرخه فعلی می تواند کمتر از رکودهای قبلی باشد. ما شاهد یک مسیر ثابت مشابه در قیمت پس از افزایش شدید پس از راه اندازی ETFهای طلا بودیم.”

ETF های بیت کوین یکی از عناصر مهم رالی فعلی بوده اند. طبق تحقیقات CryptoQuant ، تا ۱۵ فوریه، ETF های بیت کوین حدود ۷۵ درصد از سرمایه گذاری جدید در بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان را به خود اختصاص دادند .

بر اساس گزارش تحقیقی که توسط اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد بلومبرگ و آندره یاپ، تحلیلگر ارشد بلومبرگ در ۲۶ فوریه به اشتراک گذاشته شده است، ETFهای بیت کوین می توانند در دو سال آینده از ETFهای طلا در دارایی های تحت مدیریت پیشی بگیرند .

به گفته پل ایسما، رئیس معاملات اختیار معامله در XBTO Futures، علیرغم بالاترین رکورد جدید، بیت کوین پس از نصف شدن آینده ممکن است نوسانات قابل توجهی را تجربه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا