ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بایننس تمام تراکنش‌های نایرا نیجریه را تا ۸ مارس متوقف می‌کند

بایننس تمام خدمات مربوط به نایرا نیجریه را در اواخر این هفته پس از مواجه شدن با مشکلاتی با تنظیم‌کننده‌های مالی محلی به حالت تعلیق در می‌آورد.

صرافی بزرگ جهانی ارزهای دیجیتال بایننس در حال خروج از بازار نیجریه است و از توقف کامل تمام خدمات در ارز محلی فیات، نایرا نیجریه (NGN) خبر می دهد.

بایننس رسماً در ۵ مارس اعلام کرد که این پلتفرم برداشت‌های NGN را پس از ۸ مارس به حالت تعلیق در می‌آورد.

در این اطلاعیه آمده است که از ۸ مارس، هر موجودی NGN باقی‌مانده در حساب‌های بایننس کاربران به‌طور خودکار به استیبل کوین تتر ( UST ) تبدیل می‌شود.

این صرافی کاربران را تشویق کرده است که NGN را برداشته، دارایی های NGN خود را مبادله کنند یا NGN را قبل از توقف این خدمات NGN به ارز دیجیتال تبدیل کنند.

در این اطلاعیه آمده است: «لطفاً توجه داشته باشید که نرخ تبدیل بر اساس میانگین قیمت بسته شدن جفت معاملاتی USDT/NGN در بایننس اسپات در هفت روز گذشته محاسبه می‌شود.»

بایننس همچنین بلافاصله سپرده‌های NGN را به حالت تعلیق در می‌آورد، زیرا چنین تراکنش‌هایی بعد از ساعت ۱۴:۰۰ UTC در ۵ مارس پشتیبانی نمی‌شوند.

بر اساس این اعلامیه، تمام جفت‌های معاملاتی مربوط به NGN در تاریخ ۷ مارس در بایننس حذف خواهند شد. سرویس پرداخت بایننس نیز در تاریخ ۶ مارس NGN را از لیست گزینه های پرداخت پشتیبانی شده حذف خواهد کرد.

بایننس همچنین اشاره کرد که پلتفرم همتا به همتای بایننس تمام جفت‌های معاملاتی NGN را در اواخر فوریه از فهرست خارج کرد.

خبر حذف کامل نایرا نیجریه از بایننس در حالی منتشر می شود که این شرکت با نظارتی قابل توجهی در نیجریه مواجه است.

در ۲۷ فوریه، رئیس بانک مرکزی نیجریه استدلال کرد که صرافی‌های ارزهای دیجیتال در نیجریه مظنون به رسیدگی به تراکنش‌های غیرقانونی هستند و همچنین به «جریان‌های مشکوک» وجوه در بایننس اشاره کرد.

مشاور امنیت ملی نیجریه همچنین گذرنامه دو مدیر بایننس را در ابوجا، پایتخت نیجریه مصادره کرده است . گزارش ها حاکی از آن است که این مقام همچنین گذرنامه مدیران اجرایی را که شهروندان ایالات متحده و بریتانیا هستند، مصادره کرده است.

با تشدید ظن به عملیات غیرقانونی ادعایی بایننس در نیجریه، کمیته جرایم مالی مجلس نمایندگان نیجریه از ریچارد تنگ، مدیرعامل بایننس خواسته است تا در این کمیته در مورد این موضوع حاضر شود.

به گفته منابع محلی، رئیس کمیته اولتیماتوم به مدیریت بایننس داده است تا در تاریخ ۴ مارس یا قبل از آن در کمیته حاضر شوند.

نیجریه در چند سال گذشته به عنوان یکی از سریع‌ترین اقتصادهای ارز دیجیتال در حال رشد در جهان ظاهر شده است.

در سپتامبر ۲۰۲۳، شرکت بزرگ اطلاعات رمزنگاری Chainalysis، نیجریه را دومین کشور در جهان از نظر پذیرش ارزهای دیجیتال معرفی کرد .

در آگوست ۲۰۲۲، نیجریه از نظر میزان جستجوی «ارز رمزنگاری» یا «خرید کریپتو» در گوگل، به عنوان شیفته‌ترین کشور رمزنگاری در جهان ظاهر شد .

ظاهراً تنظیم‌کننده‌ها از سرعت بالای پذیرش کریپتو در نیجریه استقبال کمتری می‌کنند. در فوریه ۲۰۲۴، مشاور رئیس جمهور نیجریه خواستار ممنوعیت بایننس، کو کوین و سایر پلتفرم های معاملات ارزهای دیجیتال در این کشور شد.

دو سال پیش، بانک مرکزی نیجریه موسسات مالی تحت نظارت را از ارائه خدمات به صرافی‌های رمزنگاری در این کشور منع کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا