ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

جریان ورودی ETF بیت کوین به ۵۶۲ میلیون دلار رسید 

ETF های بیت کوین بیش از نیم میلیارد دلار ورودی خالص دارند که ۱۰ برابر بیشتر از عرضه فعلی بیت کوین در بازار است.

صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ETF) مستقر در ایالات متحده در ۴ مارس شاهد ورود خالص ۵۶۲ میلیون دلاری بودند، زیرا قیمت BTC از ۶۸۰۰۰ دلار عبور کرد واین ارز دیجیتال به بالاترین حد خود یعنی حدود ۶۹۰۰۰ دلار نزدیک‌تر شد.

این سومین روز بزرگ ورودی برای شناسایی ETF های بیت کوین از زمان شروع معاملات آنها در ۱۱ ژانویه بود.

جریان ورودی ۴ مارس علیرغم خروج از چندین بازیکن کوچکتر و Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) رخ داد.

GBTC در روز شاهد خروج ۳۶۸ میلیون دلاری بود. بیت کوین تراست iShares BlackRock با ۴۲۰ میلیون دلار بیشترین ورودی را به ثبت رساند و پس از آن Fidelity’s Wise Origin Bitcoin Trust با ۴۰۴ میلیون دلار قرار گرفت.

جریان خالص ورودی به ETF های بیت کوین نقطه ای در روز ۱۰ برابر مقدار BTC جدیدی بود که از طریق فعالیت های ماینینگ به عرضه اضافه شده بود.

جریان های خالص ETF بیت کوین

حجم معاملات Spot Bitcoin ETF در ۴ مارس در مجموع به ۵.۵ میلیارد دلار رسید که آن را به دومین روز پر حجم از زمان عرضه محصولات تبدیل کرد.

حجم معاملات بالا و تقاضای نهادی به این معنی است که ETF های بیت کوین، محصولات قابل معامله در مبادلات و ردیاب ها اکنون حدود ۱ میلیون بیت کوین را اداره می کنند – تقریباً ۵.۱۳ درصد از کل عرضه بیت کوین در گردش را در بر دارد.

طبق گزارشی که توسط K33 Research منتشر شده است، از این ۱ میلیون بیت کوین، نزدیک به ۸۳ درصد توسط ETFهای مستقر در ایالات متحده و معاملات آتی مدیریت می شود.

در دو ماه پس از راه‌اندازی، ETF‌های بیت‌کوین نقطه‌ای با وجود بیش از ۹ میلیارد دلار خروجی، ورودی خالص ۷.۵ میلیارد دلاری بیت‌کوین را داشته‌اند.

IBIT بلک راک در حال حاضر به ۱۰ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت رسیده است. در مقابل، ETFهای طلا نزدیک به دو سال طول کشید تا به این رقم برسند.

مقایسه جریان ETF بیت کوین و طلا 

ETF های بیت کوین ممکن است در روزهای آینده شاهد افزایش تقاضا باشند، زیرا بلک راک برای خرید بیت کوین برای صندوق فرصت های درآمد استراتژیک خود اقدام می کند .

با نصف شدن بیت کوین که برای ماه آوریل برنامه ریزی شده است، عرضه روزانه بیت کوین جدید به نصف کاهش می یابد علیرغم اینکه تقاضای فعلی بازار در حال حاضر ۱۰ برابر از عرضه جدید فراتر رفته است، که می تواند به عنوان کاتالیزوری برای افزایش بیشتر قیمت بیت کوین عمل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا