ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بعد از قطعی فیس‌بوک و اینستاگرام، قیمت سهام متا افت کرد

قیمت متا زمانی که بزرگترین رسانه اجتماعی آن با یک قطع بزرگ مواجه شد، به رکوردی بی سابقه رسیده بود.

با شروع روز کاری در ایالات متحده در تاریخ ۵ مارس، قیمت سهام متا (META) پس از یک قطعی گسترده در فیس بوک، اینستاگرام و سایر برنامه های متا سقوط کرد.

گزارش‌هایی مبنی بر قطع شدن فیس‌بوک و اینستاگرام در حدود ساعت ۳:۰۰ بعد از ظهر UTC یا ساعت ۱۰:۰۰ صبح به وقت شرقی ظاهر شد. با توجه به Downdetector، نزدیک به ۴۹۸۰۰۰ گزارش از قطع شدن فیس بوک دریافت شد که در ساعت ۳:۳۸ بعد از ظهر UTC به اوج خود رسید و تا ساعت ۴:۵۳ بعد از ظهر UTC به ۲۸۰۰۰ کاهش یافت.

بر اساس وب سایت متا متاستاتوس، چندین ابزار تجاری، از جمله Ads Manager، Meta Business Suite و Meta Admin Center به همراه چهار پلتفرم از شش پلتفرم توسعه دهنده آن از کار افتاده اند.

مدیر ارتباطات متا، اندی استون، پیامی را در ساعت ۳:۵۲ بعد از ظهر UTC در X (توئیتر سابق) پست کرد و گفت که شرکت از مشکلات دسترسی آگاه است و در حال کار بر روی بازیابی سرویس است.

او نیم ساعت بعد پیام دیگری ارسال کرد و به این معنی بود که مشکل حل شده است و بابت ناراحتی عذرخواهی کرد:

“اوایل امروز، یک مشکل فنی باعث شد تا مردم برای دسترسی به برخی از خدمات ما مشکل داشته باشند. ما این مشکل را در اسرع وقت حل کردیم و برای هر گونه ناراحتی برای همه کسانی که تحت تاثیر قرار گرفتند عذرخواهی می کنیم.”

استون توضیحی در مورد این قطعی ارائه نکرد.

زمان بندی برای قیمت سهام متا بد بود. سهام متا در ۱ مارس در ۵۰۲.۳۰ دلار بسته شد و در ۴ مارس به ۵۰۴.۴۲ دلار رسید که بالاترین رکورد تاریخ بود. در زمان نگارش این مقاله، سهام متا با ۵.۳ درصد کاهش به قیمت ۴۹۲.۹۹ دلار معامله می شود.

سهام فناوری در آن روز به طور کلی کاهش یافت. FAANG (متا، آمازون، نتفلیکس، آلفابت و گوگل) همگی شاهد کاهش قیمت‌ها بودند که از نزدیک به ۳ درصد برای اپل و نتفلیکس تا کمتر از ۱ درصد برای گوگل متغیر بود.

آخرین قطعی عمده فیس بوک و اینستاگرام در ۴ اکتبر ۲۰۲۱ بود که به مدت شش ساعت از کار افتادند .

رسانه‌های اجتماعی دیگر، از جمله یوتیوب و ایکس، در ۵ مارس دچار اشکالاتی شدند. در ساعت ۵:۵۰ بعد از ظهر UTC، فیس‌بوک متوقف شد اما اینستاگرام در ساحل غربی ایالات متحده بازیابی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا