ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

رد شکایت گروهی بایننس توسط دادگاه تجدید نظر لغو شد

یک دادگاه استیناف در ایالات متحده، حکمی را که شکایت دسته جمعی سرمایه گذاران علیه صرافی ارزهای دیجیتال Binance را رد کرده بود، لغو کرد.

با توجه به تشکیل پرونده در ۸ مارس در دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده برای حوزه دوم، حکم دادگاه منطقه که ادعاهای سرمایه گذاران را در مورد مسائل شفافیت در فروش اوراق بهادار ادعایی بایننس رد کرده بود، به نفع سرمایه گذاران لغو شده است.

در این پرونده آمده است: “ما معتقدیم که هر یک از مبانی دادگاه منطقه برای رد ادعاهای شاکیان که در دادگاه تجدید نظر در برابر ما قرار دارند، اشتباه بوده است.”

چیس ویلیامز در آوریل ۲۰۲۰ به نمایندگی از سرمایه گذارانی که در وضعیت مشابهی قرار داشتند شکایت کرد و استدلال کرد که بایننس ظاهراً قراردادی را برای فروش اوراق بهادار بدون ثبت نام به عنوان بورس اوراق بهادار یا دلال معامله گر بسته است.

علاوه بر این، سرمایه گذاران به دنبال لغو قراردادهایی هستند که با بایننس منعقد کرده اند.

شاکیان به دنبال خسارات ناشی از نقض ادعایی بایننس اند و آنها ادعا می کنند زمانی رخ داده است که بایننس به طور غیرقانونی میلیاردها دلار دارایی رمزنگاری شده به نام «توکن» را فروخت که به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده بود.

دادگاه منطقه با استناد به نابهنگام بودن ادعای سرمایه گذاران طبق قوانین مربوطه، این شکایت را رد کرد.

با این حال، دادگاه تجدیدنظر با ادعای شاکیان مبنی بر اینکه بایننس تابع قوانین اوراق بهادار داخلی است و تشکیل پرونده اولیه آنها به موقع بوده است، موافق است.

این در حالی است که بایننس همچنان با چالش های حقوقی جاری از سوی تنظیم کننده اوراق بهادار ایالات متحده دست و پنجه نرم می کند.

در ۶ مارس، کوین تلگراف گزارش داد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) “تمایلی به پاسخگویی به درخواست‌های اطلاعات مربوط به نگهداری دارایی‌های مشتریان ندارد.”

SEC در ژوئن ۲۰۲۳ از Binance، Binance.US و بنیانگذار و مدیر عامل سابق آن Changpeng Zhao به اتهام فروش اوراق بهادار ثبت نشده و دارایی های مشتری مختلط در یک شرکت جداگانه تحت کنترل Zhao شکایت کرد.

در نوامبر ۲۰۲۳، بایننس به دلیل نقض قوانین پولشویی و تامین مالی تروریسم ایالات متحده، با وزارت دادگستری ایالات متحده به توافقی ۴.۳ میلیارد دلاری دست یافت .

به عنوان بخشی از توافق، ژائو به اتهامات پولشویی اعتراف کرد و در ماه آوریل با دادگاه کیفری خود روبرو شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا