ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

آیا وضعیت ارز دیجیتال کشور پرتغال در خطر است؟

انتخابات عمومی پرتغال برای صنعت بلاک چین و دارایی های دیجیتال این کشور بسیار مهم است.

رای گیری برای انتخابات سراسری پرتغال در صبح روز ۱۰ مارس ۲۰۲۴ باز شد، درست یک ماه قبل از پنجاهمین سالگرد انقلاب میخک – که پایان دیکتاتوری سالازار بود.

انتخابات نشان‌دهنده تغییر چشم‌انداز سیاسی پرتغال است.

در سال ۲۰۲۲، آنتونیو کاستا، نخست وزیر سابق ، یک پیروزی تاریخی را به دست آورد و با ۴۱.۳۷ درصد آرا، اکثریت مطلق را در پارلمان به دست آورد. حزب چپ میانه سوسیالیست (PS) برای اداره کشور بدون نیاز به تشکیل ائتلاف چراغ سبز داشت.

با این حال، دولت سوسیالیستی با فساد و رسوایی هایی همراه بوده است که منجر به استعفای چندین نفر از جمله نخست وزیر کاستا شد. وقایع، رئیس جمهور جمهوری را وادار به برگزاری انتخابات جدید کرد و هژمونی PS را در سیاست پرتغال متزلزل کرد.

اکثر پاسخ دهندگان – نزدیک به ۳۰٪ – طرفدار ائتلاف جدید راست میانه، اتحاد دموکراتیک (AD) به رهبری نامزد لوئیس مونته نگرو بودند. اما در حالی که AD ممکن است در نظرسنجی ها پیشتاز باشد، به سختی از پدرو نونو سانتوس از حزب PS با ۲۷٪ جلوتر است.

این موقعیت مساوی برای حزب سیاسی راست‌گرای تازه تأسیس چگا با ۱۸.۲ درصد آرا، منحصر به فرد است. بنیانگذار آندره ونتورا به سرعت از نارضایتی از حزب حاکم PS استفاده کرده و خود را به عنوان حزب مردم پرتغال معرفی کرده است.

پرتغال از سال ۲۰۱۶ در سراسر جهان به عنوان دوستدار رمزنگاری شناخته شده است . رژیم مالیاتی و مقررات منحصر به فرد آن، این کشور را به یک مرکز جهانی برای کاربران رمزارز و شرکت های بلاک چین تبدیل کرده است.

چگونه یک دولت جدید با سیاست‌های متفاوت می‌تواند بر وضعیت پرتغال به‌عنوان یک مرکز دارایی دیجیتال – یکی از معدود نقاط مهم ارزهای دیجیتال اروپا، تأثیر بگذارد؟

انتخابات پرتغال ممکن است سیاست‌های ارز دیجیتال را تغییر دهد

احزاب سیاسی پرتغال از این نظر منحصر به فرد هستند که همه احزاب ملی موقعیت های ارز دیجیتال را در برنامه های انتخاباتی خود گنجانده اند.

انجمن کریپتو پرتغالی موسسه اقتصاد جدید، که توسط اعضای برجسته جامعه کریپتو پرتغالی تشکیل شده است، تفاوت های عمده در هر حزب سیاسی را برجسته کرده است.

دوستدار ارزهای دیجیتال، حزب سیاسی جدید چگا است که در برنامه به روز شده خود برای سال ۲۰۲۴، قصد خود را برای تحکیم موقعیت پرتغال به عنوان یک مرکز جهانی ارزهای دیجیتال ابراز کرد.

این حزب می گوید که می خواهد پذیرش فناوری بلاک چین را با موارد استفاده واقعی در سطح سازمانی گسترش دهد.

پیشنهاد آنها ادعا می کند که آنها “در آموزش فناوری سرمایه گذاری خواهند کرد که از آموزش ابتدایی با دوره های مقدماتی در مورد اقتصاد دیجیتال، به ویژه امنیت سایبری، هوش مصنوعی، برنامه نویسی و بلاک چین شروع می شود.”

آنها همچنین می خواهند کدگذاری و بلاک چین را در برنامه های درسی مدارس بگنجانند.

حزب راست میانه AD موضع مشابهی دارد، اما آنها فقط می خواهند کدگذاری را در برنامه آموزش ملی معرفی کنند تا تا سال ۲۰۳۰ پرتغال را در بین ۱۰ کشور برتر دیجیتالی شدن در اروپا قرار دهند و هیچ اشاره ای به بلاک چین نشده است.

چگا همچنین قصد دارد “امکان استفاده دولت از فناوری بلاک چین را برای کاهش شدید بوروکراسی و پیچیدگی اداری و اطمینان از شفافیت بیشتر مطالعه کند.”

حزب راست‌گرا اشاره کرد که بلاک چین در زمینه‌های مختلف، از پیشرفت‌های اداری مانند ثبت ملک و زمین گرفته تا هویت دیجیتالی که توسط فناوری بلاک چین مدیریت می‌شود، مفید خواهد بود.

علاوه بر این، Chega/چگا از استفاده از فناوری بلاک چین برای رویه‌های اداری مانند مجوزها و گواهینامه‌ها به عنوان راهی برای رسیدگی به سیستم پیچیده بوروکراتیک پرتغال، که به نظر آنها، عمدا برای پنهان کردن فساد ایجاد می‌شود، حمایت می‌کند.

سوسیالیست PS قبلاً سیاست‌های دوستدار رمزنگاری را فعال کرده است و می‌خواهد استراتژی ملی Web3 خود را که توسط وزیر خارجه سابق آغاز شده بود، که پس از ترک مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ به دولت ملحق شد، از سر بگیرد – این پروژه در دسامبر ۲۰۲۳ پس از استعفای نخست وزیر کاستا متوقف شد.

احزاب سیاسی اصلی سیاستی خنثی یا دوستانه برای مقررات ارزهای دیجیتال و بلاک چین دارند که باید خبر خوبی برای حامیان رمزارز ساکن در پرتغال باشد.

اما برخی از بازیگران کوچکتر، که حزب برنده ممکن است مجبور به تشکیل ائتلاف با آنها برای تشکیل دولت شود، احساس متفاوتی دارند.

مؤسسه اقتصاد جدید نشان می دهد که چگونه اتحاد بین PS، BE و CDU ممکن است حزب سوسیالیست را وادار کند که رژیم دوستدار رمزنگاری موجود خود را کنار بگذارد، زیرا احزاب دوم با دارایی های دیجیتال خصومت بیشتری دارند.

همانطور که موسسه اقتصاد جدید اشاره کرد، برنامه BE مشخص می‌کند که آنها مایلند از «کلیه سودهای مربوط به دارایی‌های رمزنگاری که در حال حاضر معاف هستند» تحت رژیم مالیات بر درآمد شخصی پرتغال مالیات بگیرند.

حزب چپ همچنین می‌خواهد یک «سیستم گزارش‌دهی اجباری برای ارزش دارایی‌های ارزهای دیجیتال و همه تراکنش‌های رمزنگاری» از جمله رمزارز به کریپتو، فیات و خرید کالاها و خدمات ایجاد کند.

اما این به این بستگی دارد که آیا BE از قدرت کافی برای وادار کردن حزب سوسیالیست به حذف سیاست‌های ارز دیجیتال در پرتغال برخوردار است یا خیر.

این نتیجه ممکن است آنقدر محتمل نباشد که نونو سانتوس، نامزد حزب PS، در یک مناظره تلویزیونی اعلام کرد که به AD اجازه می دهند در اقلیت حکومت کند تا اطمینان حاصل شود که چگا کرسی دست راستی افراطی در دولت نخواهد داشت.

مونته نگرو AD نه تایید و نه رد کرده است که آیا آنها با چگا برای تشکیل دولت متحد خواهند شد. اگر احتمال تشکیل یک دولت با Chega و AD ظاهر شود، PS ممکن است مجبور شود به دنبال ائتلاف گسترده‌تری با چپ باشد، که به طور بالقوه می‌تواند به سیاست‌های دوستدار رمزنگاری آسیب برساند.

تأثیرات بر جامعه رمزنگاری پرتغالی

Henrique Corrêa da Silva، رئیس مؤسسه New Economy، گفت: تداوم در قوانین ارزهای دیجیتال نتیجه مثبتی برای جامعه ارزهای دیجیتال پرتغال خواهد داشت.

تنها نتیجه ای که می تواند برای جامعه کریپتو مضر باشد، ورود BE به دولت خواهد بود. همانطور که نظرسنجی ها نشان داده اند، احتمال کمی وجود دارد که این اتفاق بیفتد.

با این حال، اگر سیاست‌های دوستدار رمزنگاری به رویکردی محدودتر اصلاح شود، چه اتفاقی برای پرتغال می‌افتد؟

برای سباستین مونتگومری، اینفلوئنسر ارز دیجیتال مستقر در پرتغال، حذف ناگهانی رژیم مالی ویژه برای عشایر دیجیتال نرخ مالیات او را به شدت افزایش می‌دهد. در حالی که رژیم مالیاتی تنها محرک انتقال او به پرتغال نبود، اما نقش مهمی ایفا کرد.

اگر سیاست‌های مربوط به کریپتو به شدت تغییر کند، او گفت که ترک را در نظر خواهد گرفت.

اما همانطور که میچل لوریرو، مدیر عامل Immunefi توضیح داد، صنعت کریپتو بسیار مکان یابی طور است و می تواند به راحتی حرکت کند:

«صنعت کریپتو بسیار متحرک است و در صورت نامطلوب شدن شرایط، می تواند به راحتی آن را ترک کند. بسیاری از کشورهای دیگر با تپش قلب از آنها استقبال خواهند کرد. آن‌ها به راحتی می‌توانند اقتصادی را که در اینجا ایجاد کرده‌اند به همراه شغل‌هایی که ایجاد کرده‌اند، ترک کنند و از بین ببرند.»

طبق سوابق انجمن Web3 پرتغالی Quo Vadis، اکوسیستم Web3 پرتغالی در سال‌های گذشته با بیش از ۶۵۰ شرکت در پرتغال رشد کرده است .

بر اساس مطالعه Chainalysis در سال ۲۰۲۳، علیرغم اینکه پرتغال یکی از جذاب‌ترین قوانین مرتبط با رمزنگاری را در جهان دارد، از نظر پذیرش رمزارز در رتبه ۵۸ جهان قرار دارد .

Corrêa da Silva گفت که پرتغال یک شانس منحصر به فرد برای ایجاد ثروت نسلی پایدار از طریق پذیرش کریپتو دارد. او لحظه کنونی را با عصر طلایی پرتغال در حدود ۵۰۰ سال پیش مقایسه کرد، زمانی که پادشاه و نخبگان دریافتند که تنها راه رشد، پذیرش نوآوری و دانش فناوری است.

این درک توانایی نیروی دریایی پرتغال را برای کشف جهان به لطف سلاح های ابتکاری و برتری آن در علوم ریاضی، نجوم، ناوبری، جغرافیا و مطالعه جزر و مد افزایش داد.

Corrêa da Silva گفت که اقیانوس های جدیدی که قرار است کاوش شوند اکنون در دنیای دیجیتال هستند.

او معتقد است که پرتغال می تواند یک بار دیگر با صادرات فناوری و تخصص به یک بازیگر بزرگ بین المللی تبدیل شود و حتی استعدادهای پرتغالی ساکن خارج از کشور را متقاعد کند که به پرتغال بازگردند. با این حال، وی گفت: برای تحقق هر یک از این موارد، صنعت باید آباد و بالغ شود.

در این انتخابات، آینده جامعه سیاسی پرتغال و همچنین امکان ایجاد و استحکام یک هاب برای دارایی های دیجیتال در خطر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا