ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین تا ۷۰ هزار دلار افزایش می یابد – چند نکته که در این هفته باید در بیت کوین بدانید

بیت کوین هفته جدیدی را با نوسانات و بالاترین رکوردهای جدید آغاز می کند، زیرا نوسانات قیمت بیت کوین به طور مستحکمی در کنترل باقی می ماند.

بزرگترین ارز رمزنگاری شده بالاترین بسته شدن هفتگی خود را ثبت کرده است، اما گاوها همچنان با مقاومت سختی در هنگام شکستن قیمت های بالاتر روبرو هستند.

در حالی که نبرد برای کشف قیمت ادامه دارد، بیت کوین در وضعیتی آشنا قرار گرفته است – فشار فروش در سطوح کلیدی قیمت روانشناختی همراه با پیشنهاد بی امان از صندوق های قابل معامله در بورس (ETF).

تعداد کمی برای مقیاس نفوذ در حال حاضر از خرید ETF آماده شده بودند. حتی گاوهای قدیم در حال ارزیابی مجدد هستند که فکر می‌کنند بیت کوین/دلار آمریکا در سال‌های آتی می‌تواند در جای درست قرار بگیرد، به طوری که ۱ میلیون دلار به طور فزاینده‌ای در بلندمدت محافظه‌کارانه دیده می‌شود.

برخی دیگر برعکس هشدار می‌دهند که روند صعودی شتاب‌دهنده ممکن است باعث افزایش قیمت کلان BTC زودتر از حد انتظار شود.

داده‌های کلان ایالات‌متحده آماده انتشار هستند که باید  موضوع را برای تصمیم آتی فدرال رزرو در مورد نرخ‌های بهره تعیین کند.

در همین حال، با توجه به اینکه بیت کوین در یک دوراهی قرار دارد، ماینرها هیچ وقتی را برای قفل کردن سود قبل از نصف شدن یارانه بلوکی در آوریل تلف نمی کنند .

رکوردهای هفتگی قبل از کشف قیمت BTC

بیت کوین تا پایان هفتگی ۱۰ مارس از نوسانات کلاسیک برخوردار بود – که به راحتی بالاترین رقم در تاریخ بود.

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView تأیید کردند که با ۶۹۰۰۰ دلار، قیمت بالا با این وجود نتوانست دوام بیاورد، زیرا یک فتیله نزولی ناگهانی BTC/USD را دقیقه بعد به ۶۷۱۲۰ دلار رساند .

نمودار ۱ ساعته BTC/USD

با انعکاس ضربه های قبلی منطقه ۶۹۰۰۰ دلاری در هفته گذشته، پس از آن یک جهش تسکین دهنده آغاز شد – که در نهایت بیت کوین را در جلسه معاملاتی آسیا در ۱۱ مارس به بالاترین سطح تاریخ رساند.

معامله‌گر معروف Skew منطقه بین ۶۳,۵۰۰ تا ۶۵,۵۰۰ دلار را به عنوان کلید حفظ روند صعودی فعلی در صورتی که افت قابل توجهی بعدی وارد شود، برجسته کرد.

او در مورد رفتار دفتر سفارش لحظه ای در بزرگترین صرافی جهانی، بایننس، خاطرنشان کرد: «با شروع به دیدن پیشنهادات قابل توجه تر از ۶۰ هزار دلار، احتمالاً پیشنهادات حفاظتی کاهش می یابد.»

“به طور کلی قیمت متراکم در اینجا با فقدان خریداران منفعل نقطه کاهش می یابد.”

علاوه بر این، Maartunn، یکی از مشارکت‌کنندگان پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای CryptoQuant، حرکت زنجیره‌ای کوین هایی را که قبلاً تا یک دهه غیرفعال بودند، آشکار کرد.

او به معیار باندهای سنی خروجی مصرف شده اشاره کرد ، که کوین های درگیر در تراکنش‌ها را بر اساس مدت زمانی که قبلاً در شبکه ثابت بودند، گروه‌بندی می‌کند.

او در مورد بسته شدن هفتگی نوشت : «قبل از کاهش، حرکت ۲۸۷۷ بیت کوین با سن ۷ تا ۱۰ سال وجود داشت .

باندهای سنی خروجی مصرف شده بیت کوین 

هفته CPI با غیبت فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره به پایان می رسد

هفته “کلاسیک” دیگری از نظر داده های اقتصاد کلان ایالات متحده قرار است توسط چاپ شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه فوریه عنوان شود.

در تاریخ ۱۲ مارس، CPI معاملات کوتاه مدت بی ثباتی را در دارایی های دارای ریسک ایجاد می کند، در حالی که بیت کوین واکنش های متفاوتی را ارائه می دهد.

روایت کنونی پیرامون تورم و سیاست فدرال رزرو ناپیوسته باقی مانده است. بازارها مشتاق کاهش نرخ بهره هستند، در حالی که مقامات فدرال رزرو، از جمله رئیس جروم پاول هفته گذشته، در تلاش هستند تا انتظارات خود را کاهش دهند.

بنابراین، ماهیت ارقام CPI و سایر نقاط داده، یک نقطه مرجع کلیدی را تشکیل می‌دهند، و جلسه بعدی فدرال رزرو کمی بیش از یک هفته باقی مانده است.

منبع تجاری The Kobeissi Letter در بخشی از پست روزانه هفتگی خود در X نوشت: «گزارش داغ تورم CPI در این هفته واقعاً لحن جلسه مارس فدرال رزرو را تعیین می کند.»

“هفته بزرگی در پیش است.”

احتمالات نرخ هدف فدرال رزرو 

بر اساس آخرین تخمین‌های FedWatch Tool گروه CME ، به ندرت کسی شاهد کاهش شگفت‌انگیز نرخ در گردهمایی این ماه است، با این شانس که در زمان نگارش این مقاله تنها ۳ درصد است.

سایر داده‌های کلیدی که در این هفته ارائه می‌شوند شامل شاخص قیمت تولیدکننده یا PPI، همراه با مطالبات بیکاری در ۱۳ و ۱۵ مارس، به ترتیب است.

فشار خریدار بیت کوین ETF افزایش یافته است

ناظران بازار بیت کوین با شروع هفته منتظر یک چیز هستند: از سرگیری خرید توسط ETF های نقدی.

اکنون موفق‌ترین راه‌اندازی ETF در تاریخ است.

در حالی که رزرو قابل مشاهده است، ETF ها ممکن است شاهد کاهش تقاضا باشند و بنابراین دیگر مسیر قیمت را تقویت نکنند، بنابراین احساس خوش بینی در بین موسسات اکنون خودنمایی می کند.

هفته گذشته، کتی وود، مدیر عامل دارایی ARK Invest، گفت که هدف قیمت ۱ میلیون دلاری BTC این شرکت برای سال ۲۰۲۳ “به جلو آورده شده است.”

او در مورد عدم حضور شرکت‌های بزرگ آمریکایی مانند مورگان استنلی و UBS گفت: «هنوز هیچ پلتفرمی بیت‌کوین را تأیید نکرده است، بنابراین همه این اقدامات قیمتی قبل از تأیید آن اتفاق افتاده است، و بنابراین ما حتی می شود گفت شروع نکرده‌ایم».

همانطور که متعاقبا گزارش شد، خودی های صنعت در حال آماده شدن برای این اتفاق و تاثیر قیمتی که ممکن است به دنبال داشته باشد، هستند.

در یادداشتی در ۹ مارس، مدیر دارایی‌های ارز دیجیتال Bitwise «انبارهای بزرگ»، «مشاوران نهادی» و «شرکت‌های بزرگ» را به‌عنوان ردیف بعدی برای قرار گرفتن در معرض BTC فهرست کرد.

افسر مت هوگان سرمایه‌گذاری اصلی، نوشت:«بر اساس روندهای فعلی، گمان می‌کنم اولین جریان‌های قابل توجه خود را از این سه گروه در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ ببینیم، و فکر می‌کنم این جریان‌ها در طول سال تسریع می‌شوند، زیرا این سرمایه‌گذاران با محصولات جدید راحت‌تر می‌شوند.»

جریان های خالص ETF بیت کوین

Puell Multiple به بالاترین حد خود در چند سال اخیر نزدیک می‌شود

بیت کوین قبل از نصف شدن بعدی خود به بالاترین حد خود رسیده است که یک رویداد منحصر به فرد در تاریخ آن است.

این موضوع بسیاری را شگفت زده کرده است و به نظر می رسد استخراج کنندگان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

با وجود نصف شدن آینده که آنها را در معرض ۵۰ درصد کمتر BTC جدید در هر بلوک قرار می دهد، ماینرها به طور قابل توجهی فروش خود را در اطراف بالاترین سطح افزایش داده اند.

داده‌های CryptoQuant نشان می‌دهد که این پدیده در سراسر سال ۲۰۲۴ مشاهده شده است، با جریان‌های خروجی از کیف پول‌های ماینرها از راه‌اندازی ETFs در ۱۱ ژانویه آغاز شد.


خروج ماینر بیت کوین 

در همین حال، جولیو مورنو، یکی از همکاران CryptoQuant در X فاش کرد که مجموع درآمد روزانه در ۷ مارس، با ۷۵.۹ میلیون دلار، دومین بالاترین درآمد تاریخ بود.

درآمد روزانه ماینر بیت کوین 

مجموعه معاملاتی DecenTrader در ۱۱ مارس ادامه داد : «با افزایش قیمت اخیر بیت کوین، درآمد استخراج کنندگان به سرعت افزایش یافته است .»

DecenTrader به Puell Multiple – معیاری برای ارزش انتشار کوین در برابر میانگین متحرک سالانه آن – اشاره کرد که عملکردهای متعدد به عنوان راهنمای بالا و پایین ماکرو به برخی از بالاترین سطوح خود در شش سال گذشته رسید.

وی خاطرنشان کرد: “این منجر به امتیاز Puell Multiple +2.4 شده است که از نظر تاریخی در سطح بالایی قرار دارد – اگرچه نه به اندازه اوج چرخه قبلی.”

بیت کوین Puell Multiple

دارندگان در برابر فروش مقاوم می مانند

در بحبوحه کشف قیمت ورودی، دارندگان باتجربه بیت کوین کوین های به دست آمده خود را محکم در کیف پول خود نگه می دارند.

داده های شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode نشان می دهد که دارندگان بلندمدت (LTHs) هنوز با حجم نقل و انتقالات مشاهده شده در سال ۲۰۲۱ مطابقت ندارند، سالی که BTC/USD برای اولین بار به ۶۹۰۰۰ دلار رسید.

حجم انتقال بیت کوین توسط LTH ها در سود

بزرگترین افزایش اخیر در حدود ۷۲۰۰۰ دلار بیت کوین در واقع در ۲۴ فوریه رخ داد.

در همین حال، با توجه به منبع آموزشی کریپتو کالج On-Chain، سود/زیان خالص تحقق نیافته (NUPL) برای LTH ها، اگرچه قوی است، اما هنوز در سطح سیستماتیک یک ضربه بالا نیست.

«محکومین دارندگان بیت کوین هنوز در سطوح سود غیر واقعی هستند که معمولاً قبل از اوج چرخه اتفاق می افتد .»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا