ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بانک های جهانی در آزمون آزمایشی بلاک چین در مقیاس بزرگ شرکت می کنند

از زمان آغاز به کار شبکه کانتون، ۱۵۵ شرکت کننده از ۴۵ سازمان بزرگ دارایی های دنیای واقعی را در ۲۲ بلاک چین تسویه کرده اند.

موسسات مالی بزرگ، از جمله گلدمن ساکس، BNY Mellon و Cboe Global Markets، یک آزمایش آزمایشی در مقیاس بزرگ را با استفاده از فناوری بلاک چین تکمیل کرده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ در ۱۲ مارس، سرمایه گذاران نهادی بیش از ۳۵۰ تراکنش شبیه سازی شده را از طریق فناوری دفتر کل توزیع شده در زمینه هایی مانند دارایی های توکن شده، ثبت صندوق، پول نقد دیجیتال، مخزن، وام اوراق بهادار و مدیریت حاشیه در شبکه کانتون انجام دادند که در می ۲۰۲۳ توسط استارتاپ Digital Asset Holdings راه اندازی شد.

این آزمایش آزمایشی شامل ۱۵ مدیر دارایی، ۱۳ بانک، چهار متولی، سه صرافی و ناشر استیبل کوین Paxos Trust بود.

شبکه کانتون در اطلاعیه خود در همان روز گفت که ۱۵۵ شرکت‌کننده از ۴۵ سازمان بزرگ از آن زمان تاکنون تسویه حساب خود را در ۲۲ بلاک چین مجاز متصل به دفتر کل آن نشان داده‌اند. این شرکت اعلام کرد:

“طی یک دوره چهار روزه، از شرکت کنندگان دعوت شد تا ۲۲ dApp شامل پنج ثبت صندوق، پنج دفتر ثبت نقدی، سه دفتر ثبت اوراق قرضه، سه تجارت، چهار مارجین و دو برنامه تامین مالی را برای مبادله اوراق بهادار توکن شده، وجوه بازار پول و سپرده‌ها را در سراسر برنامه های کاربردی امتحان کنند. “

شبکه کانتون یک شبکه بلاک چین قابل اجرا با قابلیت حفظ حریم خصوصی است که برای سرمایه گذاران نهادی طراحی شده است . تا حدی، بلاک چین به مؤسسات مالی اجازه می دهد تا دارایی های تنظیم شده، داده ها و پول نقد را بین یکدیگر در زمان واقعی جابجا کنند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی کانتون، “با شبکه کانتون، یک اوراق قرضه دیجیتال و یک پرداخت دیجیتالی را می توان در دو برنامه جداگانه در یک تراکنش اتمی تشکیل داد که تبادل همزمان بدون ریسک عملیاتی را تضمین می کند.”

به همین ترتیب، یک دارایی دیجیتالی می تواند در یک تراکنش مالی وثیقه از طریق اتصال به یک مخزن یا برنامه وام اهرمی استفاده شود.

شرکت کنندگان فعلی شبکه کانتون عبارتند از Deloitte، Deutsche Börse، Microsoft، Moody’s و S&P Global.

طی سال گذشته، توکن‌سازی مورد توجه سرمایه‌گذاران نهادی و افراد مشهور قرار گرفته است. در ۷ فوریه، شعبه هنگ‌کنگ بانک چندملیتی سوئیس UBS، ضمانت فراخوان اختیار سهام غول گوشی‌های هوشمند چینی شیائومی در اتریوم را همراه با صرافی رمزارز محلی OSL توکن کرد.

چند هفته بعد، لیونل مسی، اسطوره فوتبال آرژانتینی از انتشار یک محصول توکن شده با مشارکت Join The Planet، یک سازمان غیرانتفاعی زیست محیطی که پشت توکن PLANET است، خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا