ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

صعود بیت کوین به ۷۲ هزار دلار درآمد ماینرها را به بالاترین حد خود رساند

ماینرها در ۱۱ مارس شاهد افزایش درآمد به حدود ۷۸.۸۹ میلیون دلار بودند، همان روزی که قیمت بیت کوین به بالاترین سطح تاریخ خود رسید.

قیمت بیت کوین از ۲۳ ژانویه در یک روند فقط صعودی بوده است که منجر به افزایش درآمد ماینرها شد که در اوایل این هفته به بالاترین حد خود رسید.

داده های Blockchain.com نشان می دهد که پاداش استخراج روزانه بیت کوین در ۱۱ مارس برای اولین بار در تاریخ به ۷۸.۸۹ میلیون دلار رسید و از بالاترین رقم قبلی ۷۴.۴ میلیون دلاری که در اکتبر ۲۰۲۱ تعیین شده بود، فراتر رفت.

نمودار درآمد سالانه استخراج بیت کوین

درآمد ماینرها در درجه اول از پاداش ایجاد بلاک های جدید و تایید تراکنش ها در بلاک چین بیت کوین به دست می آید.

ماینرها در حال حاضر به ازای هر بلوک موفقی که ایجاد می کنند، علاوه بر کارمزد تراکنش، ۶.۲۵ بیت کوین دریافت می کنند.

بیت کوین در تاریخ ۱۲ مارس به بالاترین سطح خود یعنی ۷۲۹۵۳ دلار رسید. از آن زمان به ۶۹۶۵۵ دلار بازگشته است، اما طبق داده های CoinMarketCap هنوز هم ۲۴۶ درصد در ۱۲ ماه گذشته افزایش یافته است.

به همین ترتیب، همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، صنعت ماینرها شاهد رشد ۲۱۲ درصدی درآمد به دلار آمریکا بوده است.

درآمد استخراج بیت کوین از ۲۵.۲۳ میلیون دلار در ۱۷ مارس ۲۰۲۳ به ۷۸.۸۹ میلیون دلار در ۱۱ مارس افزایش یافت.

داده‌های بیشتر از Blockchain.com نشان می‌دهد که نرخ هش بیت‌کوین نیز در سال گذشته افزایش یافته و در ۲ فوریه به بالاترین حد خود یعنی ۶۷۶ اگزاهش در ثانیه (EH/s) رسیده است.

بیت کوین: نرخ هش کل

این به این معنی است که ماینرهای بیشتری برای ایمن سازی شبکه بلاک چین پیشگام می پیوندند. در زمان انتشار، نرخ هش بیت کوین در حدود ۶۴۲.۹ EH/s بود.

حجم تراکنش ها در شبکه بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است

افزایش درآمد ماینر بیت کوین و نرخ هش را می توان با افزایش فعالیت های زنجیره ای توضیح داد.

در این هفته، تعداد تراکنش‌های شبکه بیت‌کوین نیز به بالاترین حد خود یعنی ۹۷۴.۷ میلیون تراکنش رسید. این افزایش ۲۰ درصدی در ۱۲ ماه گذشته بوده است.

تعداد کل تراکنش ها در شبکه بیت کوین

در حالی که افزایش قیمت بیت کوین به دلیل افزایش جریان سرمایه به صندوق های معامله شده در مبادلات بیت کوین در ایالات متحده است، رویداد نصف شدن عرضه آتی رویداد مهم دیگری است که باید تماشا کرد.

نصف شدن بیت کوین هر چهار سال یک بار اتفاق می افتد و به وضعیتی اشاره دارد که در آن پاداش استخراج کنندگان تا ۵۰ درصد کاهش می یابد.

هاوینگ یا نصف شدن بعدی در ماه آوریل، درست کمتر از ۳۵ روز دیگر، انتظار می رود و پاداش ماینرها را از ۶.۲۵ BTC به ۳.۱۲۵ BTC کاهش می دهد.

طبق گزارش بلومبرگ، در آماده سازی برای این امر، ماینرها از سود حاصل از آخرین رالی BTC برای خرید تجهیزات بیشتر برای دوبرابر کردن عملیات خود استفاده می کنند تا پس از کاهش درآمد همچنان سرپا باقی بمانند.

اطلاعات بیشتر از TheMinerMag نشان می دهد که ۱۳ شرکت بزرگ استخراج بیت کوین در ماه گذشته بیش از ۱ میلیارد دلار دکل های ماینینگ سفارش داده اند.

آخرین مورد Bitfarms است که ۱۰ استخراج کننده بیت کوین EH/s اضافی را به قیمت ۱۴۳ میلیون دلار خریداری کرد.

ماینرها برای آماده شدن برای نصف کردن بیت کوین را تخلیه می کنند

داده‌های زنجیره‌ای از Glassnode شواهدی را نشان می‌دهد که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در آخرین افزایش قیمت بیت‌کوین سود می‌برند.

عوامل موثر بر تخلیه می تواند آمادگی برای کاهش درآمد پس از نصف شدن، افزایش سختی استخراج و رسیدن نرخ هش به بالاترین حد خود باشد.

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، این سطوح از فروش ماینرها در بازار صعودی طبیعی است. این امر به ویژه در مورد افزایش عظیم تراکنش های زنجیره ای، همانطور که در بالا ذکر شد، صادق است. ماینرها فروش زیادی دارند.

بیت کوین: تغییر موقعیت خالص ماینر

داده‌های بیشتر از Glassnode نشان می‌دهد که موجودی بیت‌کوین در کیف پول‌های ماینر به کمترین میزان در سه سال گذشته یعنی ۱.۸ میلیون بیت‌کوین کاهش یافته است و این امر تخلیه را تأیید می‌کند.

موجودی بیت کوین در کیف پول های ماینر

بنابراین، با افزایش قیمت بیت کوین، درآمد ماینرها در حال رشد است و رزرو سود بیشتری در میان این فعالان بازار رخ می دهد.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید خود تصمیم بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا