ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

آیا بیت کوین باید با ۵ هفته تا نصف شدن اصلاح شود؟

در حالی که برنشتاین هدف قیمت بیت کوین ۱۵۰۰۰۰ دلاری را می بیند، تحلیلگران دیگر نسبت به اصلاح احتمالی آن هشدار می دهند.

با وجود اینکه بیت کوین در ۱۳ مارس به بالاترین قیمت خود یعنی حدود ۷۳۷۰۰ دلار رسیده است، طبق الگوهای نمودار تاریخی، می تواند برای اصلاح قبل از نصف شدن آماده شود .

آیا اصلاح بیت کوین قبل از نصف شدن قریب الوقوع است؟

قیمت بیت کوین می تواند قبل از نصف شدن در ماه آوریل افت قابل توجهی را تجربه کند . تحلیلگر مستعار Rekt Capital می گوید که این مطابق با اصلاح ۲۰ درصدی قبل از نصف شدن در سال ۲۰۲۰ و اصلاح ۳۸ درصدی قبل از نصف شدن سال ۲۰۱۶ است .

تحلیلگر احتمال بازگشتی را پیش‌بینی می‌کند که می‌تواند تا ۷۷ روز طول بکشد، اگرچه ممکن است این کاهش نسبت به دوره‌های قبلی کمتر باشد. به طور مشخص:

در این سال، بیت کوین در ژانویه کاهش ۱۸ درصد و اوایل مارس ۱۴ درصد را تجربه کرده است. بنابراین این امکان وجود دارد که یک ردیابی قبل از نیمه، در صورت وقوع، بیشتر در سمت کم عمق تر باشد تا در سمت عمیق تر.

BTC/USD، نمودار ۱ هفته ای

اما اگر تاریخ این بار تکرار نشود چه؟ به عنوان مثال، چرخه فعلی در حال حاضر متفاوت است زیرا قیمت BTC برای اولین بار قبل از انجام نصف شدن ، رکورد جدیدی را ثبت کرد .

ثانیاً، طبق داده‌های تاریخی که توسط Ecoinometrics در یک پست توییتر ۱۲ مارس به اشتراک گذاشته شده است، بیت کوین هنوز به مسیر رشد خود از چرخه‌های نصف‌سازی قبلی نرسیده است:

“گر بیت‌کوین از مسیر رشدی مشابه گذشته پیروی می‌کرد، انتظار می‌رود که یک بیت‌کوین بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار برای هر کوین  ارزش داشته باشد.”

نمودار نصف شدن بیت کوین 

بنابراین، قیمت فعلی هنوز جا برای اجرا دارد، به خصوص که قیمت بالای تاریخ قبلی اکنون می تواند به عنوان سکوی راه اندازی برای افزایش قیمت قبل از نصف شدن عمل کند.

بر اساس گزارش Rekt Capital، این تحلیلگر در پستی X در ۱۲ مارس نوشت، بیت کوین با موفقیت ۶۹,۲۰۰ دلار، که اکنون به عنوان خط حمایت جدید عمل می کند، با موفقیت دوباره آزمایش شده است .

با نگاهی به آینده، طبق یادداشتی، شرکت مدیریت ثروت برنشتاین انتظار دارد بیت کوین پس از نصف شدن تا اواسط سال ۲۰۲۵ به حدود ۱۵۰۰۰۰ دلار برسد.

تحلیلگران برنشتاین، گوتام چوگانی و ماهیکا ساپرا، اکنون انتظار دارند که قیمت بیت کوین پس از نصف شدن، شکست بخورد.

این افزایش تقاضا برای صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) باعث شده است که آنها در مورد هدف قیمتی که برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ منتشر کردند، متقاعدتر شوند.

“ما ۱۰ میلیارد دلار ورودی برای سال ۲۰۲۴ و ۶۰ میلیارد دلار دیگر برای سال ۲۰۲۵ تخمین زدیم. در ۴۰ روز معاملاتی گذشته از زمان راه اندازی ETF در ۱۰ ژانویه، ورودی بیت کوین ETF در حال حاضر از ۹.۵ میلیارد دلار عبور کرده است.”

تحلیلگران افزودند: «با این نرخ اجرا، ETFهای بیت کوین از برآوردهای ورودی سال ۲۰۲۵ ما در ۱۶۶ روز معاملاتی برای بقیه سال ۲۰۲۴ پیشی خواهند گرفت».

برنشتاین همچنین به مشتریان توصیه کرد که در ماینرهای بیت کوین سرمایه گذاری کنند، زیرا عملکرد ضعیف اخیر «احتمالاً آخرین پنجره قبل از نصف شدن است».

با این حال، هدف قیمتی برنشتاین در مقایسه با انتظارات شرکت ARK Invest کتی وود، که هدف بلندمدت قیمت بیت کوین خود را بیش از ۱ میلیون دلار “پیش  بینی کرده است” متوسط ​​است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا