ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

رگولاتورهای هنگ کنگ نسبت به مبادله Bybit هشدار دادند

رگولاتور اعلام کرد: «هر شخصی که بدون مجوز SFC آگهی‌ها، دعوت‌نامه‌ها یا اسناد مربوط به این محصولات را برای عموم مردم هنگ‌کنگ صادر کند، جرم محسوب می‌شود».

کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ (SFC) صرافی ارزهای دیجیتال Bybit را از تاریخ ۱۴ مارس در لیست هشدار خود قرار داده است.

رگولاتور نوشت: «که خدمات معاملاتی محصولات مرتبط با رمزنگاری را در تعدادی از حوزه‌های قضایی ارائه می‌دهد.»

در لیست هشدار آن ۱۱ محصول ارائه شده توسط صرافی Bybit، مانند Bybit Futures، Bybit Options، Bybit Leveraged Tokens، Dual Assets، Bybit Lending، Bybit Wealth Management و غیره گنجانده شده است.

وی گفت: “SFC نگران است که این محصولات به سرمایه گذاران هنگ کنگ نیز ارائه شده است و مایل است روشن کند که هیچ نهادی در گروه Bybit توسط SFC مجوز یا ثبت نشده است تا “فعالیت تنظیم شده” در هنگ کنگ انجام دهد.”

در حال حاضر، محصولات مرتبط با رمزنگاری ممکن است قراردادهای آتی یا اوراق بهادار را تشکیل دهند و قبل از ارائه به ساکنان هنگ کنگ، نیاز به مجوز قبلی با SFC داشته باشند.

هشدار ۱۴ مارس به Bybit.com و مالک ثبت شده در سیشل آن، Bybit Fintech Limited اشاره دارد که با https://www.bybit.com.hk، دامنه مشابهی که متعلق به Spark Fintech Limited است که در حال حاضر رمزنگاری ارائه نمی دهد، متفاوت است.

در ۱ فوریه، Cointelegraph گزارش داد که Bybit در حال حاضر به دنبال مجوز اپراتور تجارت دارایی مجازی (VATP) در هنگ کنگ از طریق شرکت تابعه Spark Fintech Limited است.

تنها دو صرافی رمزنگاری در هنگ کنگ توسط SFC مجوز دارند، از جمله صرافی OSL که در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۰ مجوز دریافت کرد و صرافی HashKey که در ۹ نوامبر ۲۰۲۲ مجوز دریافت کرد.

مهلت صرافی های رمزنگاری فعال در هنگ کنگ برای تشکیل پرونده برای درخواست VATP در ۲۹ فوریه به پایان رسیده است.

شرکت های بدون مجوز باید تا ۳۱ مه فعالیت خود را در منطقه ویژه اداری متوقف کنند. به همین ترتیب، صرافی هایی که درخواست VATP آنها توسط SFC رد شده است نیز باید از این منطقه خارج شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا