ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

دادستان ها خواهان حکم ۱۱ میلیارد دلاری، ۴۰ تا ۵۰ سال زندان برای سام بنکمن-فرید هستند

سام بنکمن-فرید حداکثر شش سال و نیم محکوم شده است، اما ممکن است بیش از ۱۰۰ سال محکوم شود.

دادستان ها برای مدیر عامل سابق صرافی ارزهای دیجیتال ورشکسته FTX و کلاهبردار مجرم، سام بنکمن-فرید، ۴۰ تا ۵۰ سال زندان می خواهند. او با ۱۱۰ سال حبس روبروست.

یادداشت ۱۱۶ صفحه ای محکومیت دولت که در ۱۵ مارس به قاضی لوئیس کاپلان ارائه شد، فعالیت های بانکمن-فرید را به تفصیل بازگو می کند و بر پنج نکته تمرکز دارد:

طرح بانکمن-فرید برای مشارکت سیاسی غیرقانونی، تلاش او برای رشوه دادن به مقامات دولتی چین، فعالیت های بانکی او. سوء رفتار، تلاش های او برای رد سرزنش و موانع مختلف عدالت.

بانکمن-فرید به مشارکت سیاسی غیرقانونی متهم نشد زیرا دولت باهاما او را به این اتهام مسترد نکرد. او همچنین به رشوه دادن به مقامات چینی متهم نشد. در این یادداشت همچنین آمده است:

“متهم نتوانسته مسئولیت واقعی نقش خود در فروپاشی FTX و از دست دادن سرمایه مشتری را بپذیرد.”

این سند ادامه می دهد که حکم بانکمن-فرید به دلیل شدت جرایم وی باید چندین افزایش داشته باشد. این نشریه بارها بانکمن-فرید را با برنی مدوف، سرمایه‌دار نیویورکی که بزرگترین طرح پانزی شناخته شده در تاریخ را اداره می‌کرد و همچنین سایر مجرمان مالی مقایسه می‌کرد.

همچنین شامل چهار صفحه از حساب های قربانیان کلاهبرداری بانکمن-فرید از آشفتگی های ناشی از زیان هایی است که فروپاشی FTX برای آنها ایجاد کرده است.

در ۲ نوامبر ۲۰۲۳، بنکمن به هفت اتهام مجرم شناخته شد : دو فقره کلاهبرداری با سیم، دو فقره توطئه کلاهبرداری با سیم، یک فقره کلاهبرداری اوراق بهادار، یک مورد توطئه کلاهبرداری در کالاها و یک مورد توطئه پولشویی.

وکیل حقوقی او از دادگاه حداکثر شش سال و نیم محکومیت خواست. او در تمام اتهامات خود اعتراف کرده بود که بی گناه است .

به گفته دادستان، حکم ۴۰ تا ۵۰ سال “به متهم اجازه می دهد تا پس از اطمینان از جامعه که فرصت بازگشت به کلاهبرداری و فریب را نخواهد داشت به آزادی بازگردد” اما همچنان “معنای جدی بودن جنایات متهم است” . آنها همچنین خواهان ۱۱ میلیارد دلار حکم علیه او هستند.

کاپلان ملزم به رعایت توصیه های دولت در تفاهم نامه نیست. حکم برای ۲۸ مارس تعیین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا