ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

SEC نیجریه به دنبال افزایش هزینه ثبت ارز دیجیتال است

بر اساس دستورالعمل های به روز شده، مبادلات دارایی دیجیتال و متولیان باید هزینه درخواستی ۳۰۰۰۰۰ نایرا (۱۸۶ دلار) را بپردازند که از ۱۰۰۰۰۰ نایرا قبلی (۶۲ دلار) بیشتر است.(نایرا:واحد پول نیجریه)

کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه (SEC) اصلاحیه ای را برای قوانین راهنمایی برای پلتفرم های ارائه دهنده خدمات رمزنگاری پیشنهاد کرده است که پیشنهاد می کند هزینه ثبت نام برای مبادلات رمزنگاری از ۳۰ میلیون نایرا (۱۸۶۲۰ دلار) به ۱۵۰ میلیون نایرا (۹۳۰۰۰ دلار) افزایش یابد.

در این اصلاحیه، SEC گفت:

“تغییرات پیشنهادی برای ارائه شفافیت و ترکیب پیشنهادات ذینفعان صنعت، به ویژه با توجه به تعاملات اخیر با CBN [بانک مرکزی نیجریه] انجام شده است.”

SEC نیجریه برای اولین بار در ماه مه ۲۰۲۲ قوانین و دستورالعمل هایی را برای همه ارائه دهندگان خدمات ارز دیجیتال و دارایی دیجیتال صادر کرد، اما در روز جمعه، ۱۵ مارس ۲۰۲۴، اصلاحیه ای را در قوانین پیشنهاد کرد.

بر اساس دستورالعمل های به روز شده، مبادلات دارایی دیجیتال، پلتفرم های ارائه دارایی دیجیتال و متولیان دارایی دیجیتال باید هزینه درخواستی ۳۰۰,۰۰۰ نایرا (۱۸۶ دلار) را بپردازند که از ۱۰۰,۰۰۰ نایرا (۶۲ دلار) قبلی بیشتر است.

هزینه پردازش نیز از ۳۰۰۰۰۰ نایرا (۱۸۶ دلار) به ۱ میلیون نایرا (۶۲۰ دلار) افزایش یافته است.

به طور مشابه، هزینه ثبت نام ۴۰۰ درصد افزایش یافته است و از ۳۰ میلیون نایرا (۱۸۶۲۰ دلار) به ۱۵۰ میلیون نایرا (۹۳۱۰۲ دلار) رسیده است.

تغییر پیشنهادی دیگر شامل تغییر نام قوانین و دستورالعمل‌ها از «قوانین جدید صدور، عرضه بسترها و نگهداری دارایی‌های دیجیتال» به «قوانین صدور، بسترهای عرضه، مبادله و نگهداری دارایی‌های دیجیتال» است.

SEC بیان کرد که این اصلاحات با هدف افزایش وضوح و ترکیب نظرات ذینفعان صنعت است. علاوه بر این، آنها بینش های به دست آمده از بحث های اخیر با بانک مرکزی نیجریه را منعکس می کنند.

اگرچه SEC تغییرات پیشنهادی را به ورودی ذینفعان صنعت نسبت می دهد، برخی از ۵۰۰ میلیون نایرا (۳۱۰,۳۴۳ دلار) نیاز سرمایه پرداخت شده را مورد انتقاد قرار داده اند.

آنها استدلال می کنند که این هزینه بالا در درجه اول به نفع شرکت های خارجی و ضرر نهادهای محلی است.

نیجریه در چند سال گذشته به عنوان یکی از سریع‌ترین اقتصادهای ارز دیجیتال در حال رشد در جهان ظاهر شده است. این کشور همچنین دومین اقتصاد بزرگ جهان از نظر پذیرش کریپتو در سال ۲۰۲۳ بود.

در آگوست ۲۰۲۲، نیجریه از نظر تعداد جستجوهای گوگل برای “ارز رمزنگاری” یا “خرید کریپتو” به عنوان شیفته ترین کشور رمزنگاری در جهان معرفی شد. ”

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، نیجریه پیوند ارزی چند ساله خود را کنار گذاشت و به نایرا اجازه داد تا در ژوئن ۲۰۲۳ آزادانه تجارت کند.

متعاقباً این کشور با تورم بی سابقه مواجه شد. بر اساس داده های اداره ملی آمار، در ژانویه ۲۰۲۴، تورم مصرف کننده نیجریه برای سیزدهمین ماه متوالی افزایش یافت و به نزدیک به ۳۰ درصد رسید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا