ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

دانشگاه پاکستان اولین کلاس های متاورس کشور را راه اندازی کرد

دانشگاه فناوری اطلاعات لاهور این دوره ها را با مشارکت دانشگاه دانمارک توسعه داده است.

دانشگاه فناوری اطلاعات لاهور در پاکستان اولین کلاس‌های مبتنی بر واقعیت مجازی کشور را در متاورس راه‌اندازی کرده است.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری محلی پاکستانی Samaa TV، دوره های جدید از تجربه کلاس درس سنتی از طریق هدست های واقعیت مجازی و ردیابی حرکت تقلید خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، پروفسور ابراهیم غزنوی، رئیس دپارتمان علوم کامپیوتر ITU لاهور، می گوید که انتظار دارند این ابتکار بتواند توانایی های تحصیلی دانش آموزان شرکت کننده در تجربه متاورس را بهبود بخشد.

دوره‌های آنلاین در پی همه‌گیری کووید-۱۹ در دانشگاه آغاز شد، اما تغییر به سمت فناوری متاورس زمانی رخ می‌دهد که برنامه‌های واقعیت مجازی برای آموزش شروع به یافتن جای خود در سراسر جهان کرده‌اند.

طبق گزارش ها، برنامه ITU لاهور با مشارکت دانشگاه دانمارک توسعه یافته است. همچنین ممکن است از آلما ماتای ​​معنوی دانشگاه، موسسه فناوری ماساچوست (MIT) الهام گرفته شود.

ITU لاهور در سال ۲۰۱۲ با هدف تقلید از موفقیت MIT در زمینه فناوری و مهندسی تاسیس شد. شراکت های مختلفی با دانشگاه ها و شرکت های قابل توجه دیگر از جمله هاروارد و IBM دارد.

در حالی که دهه گذشته شاهد ظهور هدست‌ها و فناوری‌های پشتیبانی از واقعیت مجازی، ترکیبی و افزوده بوده است، بسیاری از اخبار اولیه پیرامون ظهور عصر متاورس به بخش بازی اختصاص داشت.

متأسفانه، همانطور که چندین مجموعه‌ای مانند تعداد پخش‌کننده‌های Steam و آمار فروش Oculus نشان می‌دهند ، متاورس مانند ظهور سایر فناوری‌های بازی دگرگون‌کننده مانند کنسول‌های دستی و رایانش ابری، گیمرها را جذب نکرده است.

با این حال، تحلیل‌های اخیر نشان می‌دهد که متاورز صنعت، پزشکی، آموزش و بازاریابی با برنامه‌های کاربردی بی‌شماری که راه خود را به هدست‌ها و مرورگرهای مصرف‌کننده پیدا می‌کنند، داغ می‌شود .

تیم برنرز لی، شخصی که تا حد زیادی با ایجاد وب جهانی شناخته می‌شود، اخیراً پیش‌بینی کرد که محاسبات فضایی – نمایش و اجرای برنامه‌های کامپیوتری در واقعیت افزوده و سه بعدی – آینده وب است.

برنرز لی در مصاحبه ای با CNBC گفت:

«می توانید کارها را با یک هدست واقعیت مجازی انجام دهید، و وقتی هدست واقعیت مجازی را در می آورید، می توانید آن را با یک صفحه نمایش بزرگ انجام دهید. ، هر زمان که حرکت می کنید، می توانید تلفن خود را بگیرید و این تجربه یکسان خواهد بود. باید به راحتی بین دستگاه های مختلف حرکت کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا