ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

«مرد سلفی» NFT اندونزیایی با ۱.۸ میلیون دلار در memecoin بازگشت

دانشجوی اندونزیایی که با فروش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) سلفی‌های خود در سال ۲۰۲۲ یک میلیون دلار به دست آورده بود، بازگشته است و ۱.۸ میلیون دلار از پیش فروش memecoin به دست آورده است.

در ژانویه ۲۰۲۲، سلطان گوستاف الغزالی با عکس‌هایی از خود که به مدت پنج سال هر روز می‌گرفت، NFTها را ضرب کرد.

این مجموعه که “Ghozali Everyday” نام دارد، از حمایت اعضای جامعه کریپتو برخوردار شد و غزالی که هنوز دانشجو بود، بیش از یک میلیون دلار دریافت کرد.

زمانی که غزالی در سال ۲۰۲۳ از کالج فارغ التحصیل شد، در X پست کرد که در نهایت سلفی گرفتن را متوقف خواهد کرد. او گفت که خوش شانس بود که از “احمقانه ترین ایده” که به ذهنش رسیده بود، درآمد کسب کرد.

غزالی پس از ماه‌ها ناپدید شدن از X، با افزایش علاقه به memecoins دوباره ظاهر شد. در ۲۴ مارس، او دومین تکرار Ghozali Everyday – یک پروژه هیبریدی memecoin و NFT در بلاک چین پایه را اعلام کرد.

آدرس پیش فروش memecoin غزالی

از زمان عرضه، پیش فروش غزالی از سقف ۴۰۰ اتر فراتر رفته است. در زمان نگارش این مقاله، آدرس پیش فروش به ۵۲۷ ETH، حدود ۱.۸ میلیون دلار رسید .

با این حال، غزالی در X نوشت که پس از رسیدن به سقف، به کسانی که اتریوم بیشتری ارسال کرده‌اند، مبلغی را پس می‌دهد.

در بحبوحه افزایش بیت کوین ، علاقه به memecoin ها دوباره ظاهر شده است که عمدتا توسط معامله گران سولانا هدایت می شود.

داده ها نشان داد که پروژه های پیش فروش در سولانا تنها در سه روز از ۱۵ تا ۱۸ مارس ۱۰۰ میلیون دلار جمع آوری کردند.

اعضای انجمن سولانا memecoin را به عنوان “اوج انحطاط” توصیف کردند، زیرا کاربران کورکورانه توکن های Solana را برای بنیانگذاران ارسال می کنند و “پیش فروش” را بدون هیچ تضمینی مبنی بر بازپس گیری توکن ها اعلام می کنند.

علاوه بر شبکه Solana، ارزش کل قفل شده (TVL) شبکه لایه ۲ کوین بیس ارز دیجیتال، دو برابر شده است زیرا سرمایه گذاران به بلاک چین به عنوان کانون بعدی memecoin ها نگاه می کنند .

در ۲۳ مارس، TVL پایگاه به ۲.۱۳ میلیارد دلار رسید. برخی از کارشناسان صنعت معتقدند که پس از فصل میم سولانا، ممکن است توجه به آرامی به Base معطوف شود و ممکن است اجراهای دیوانه‌کننده‌ای در شبکه لایه ۲ وجود داشته باشد.

با این حال، در ۱۴ مارس، فرانکلین تمپلتون، مدیر دارایی، یادداشتی برای سرمایه‌گذاران منتشر کرد که هشدار می‌داد memecoin ها «هیچ ارزش یا سودمندی ذاتی ندارند».

با وجود این، مدیر دارایی تشخیص داد که توکن‌های مبتنی بر الگوی رفتاری پتانسیل این را دارند که به سرمایه‌گذاران سود سریعی بدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا