ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

«بحران نقدینگی سمت فروش» بیت کوین برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ شاهد حرکت BTC است

تجزیه و تحلیل بیت کوین در حال شمارش معکوس برای کاهش عرضه بیت کوین بر خلاف سایر موارد است – که باید در سال آینده رخ دهد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد بیت‌کوین زمان کمتری نسبت به قبل دارد تا تقاضا از عرضه پیشی بگیرد.

در جدیدترین ” گزارش هفتگی رمزنگاری ” خود در ۲۶ مارس، پلتفرم تجزیه و تحلیل زنجیره ای CryptoQuant یک “بحران نقدینگی سمت فروش” را توصیف کرد.

تقاضای بیت کوین در سال جاری افزایش یافته است که بخشی از آن به لطف صندوق های قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF) ایالات متحده است.

CryptoQuant می‌گوید این پیشنهاد ثابت اکنون شروع به احساس می‌کند – و پویایی عرضه ممکن است تا سه ماهه اول ۲۰۲۵ برای همیشه تغییر کند.

در این گزارش آمده است: «رکورد تقاضای بیت کوین همراه با کاهش نقدینگی سمت فروش باعث شده است که موجودی نقدینگی بیت کوین از نظر ماه ها تقاضا به کمترین میزان خود برسد.»

“ما تخمین می زنیم که موجودی نقدینگی موجود در سمت فروش بیت کوین تنها برای پوشش تقاضای رو به رشد با نرخ فعلی برای دوازده ماه کافی است.”

موجودی نقدینگی سمت فروش بیت کوین 

CryptoQuant اضافه کرد که فقط «آدرس‌های انباشته» – آن‌هایی که تراکنش‌های خروجی ندارند – در محاسبات آن لحاظ شده است، به این معنی که تقاضای خالص ممکن است همچنان بالاتر باشد.

این سایت می‌نویسد: «این فقط تقاضا از آدرس‌های انباشته را در نظر می‌گیرد، که ممکن است به عنوان پایین‌ترین سطح تقاضای بیت‌کوین در نظر گرفته شود.»

با ارزیابی دقیق بیت کوین موجود در مبادلات ایالات متحده، عرضه می تواند تقاضا را برای نیمی از مدت زمان برآورده کند.

اگر بیت کوین را در صرافی های خارج از ایالات متحده حذف کنیم، موجودی لیکویید بیت کوین به شش ماه تقاضا کاهش می یابد.

این گزارش توضیح می‌دهد که ما این صرافی‌ها را کنار می‌گذاریم، با توجه به اینکه ETF‌های بیت‌کوین نقطه‌ای ایالات متحده فقط بیت‌کوین را از نهادهای آمریکایی تامین می‌کنند.

کی یانگ جو، مدیر عامل CryptoQuant، در ادامه این موضوع در X (توئیتر سابق) بحران نقدینگی سمت فروش را به‌عنوان «بیدار کردن» عرضه قدیمی توصیف کرد.

او به داده‌هایی پاسخ می‌داد که نشان می‌داد کوین های استخراج شده در سال ۲۰۱۰ و از زمانی که ناگهان به یک آدرس کیف پول تازه ایجاد شده نقل مکان کرده‌اند، خاموش هستند.

کی قبلاً از روایت کاهش عرضه ETF دفاع کرده است و پیش‌بینی می‌کند که شش ماه در اواسط مارس اجرا شود ، زیرا جریان‌های ورودی ETF رکوردها را شکست.

از آن زمان، محصولات شاهد یک هفته متضاد خروجی خالص متوالی بوده اند ، روندی که به نظر می رسد معکوس شده است.

آخرین داده‌های شرکت سرمایه‌گذاری Farside مستقر در بریتانیا، ورودی خالص ۴۰۰ میلیون دلاری را برای ۲۵ مارس نشان می‌دهد که بیشترین میزان در دو هفته گذشته است.

جریان ETF بیت کوین 

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا