ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

چرا تحلیلگران نسبت به بیت کوین در سال ۲۰۲۴ خوش بین هستند؟

تقاضای کلی گسترده برای بیت کوین همراه با عوامل کلان اقتصادی نقش به مراتب بیشتری در افزایش قیمت بیت کوین در سال جاری خواهد داشت.

به گفته چندین تحلیلگر صنعت، نصف شدن در ماه آوریل تنها بخشی کوچک از این است که چرا ارز دیجیتال می تواند در سال جاری شاهد پیشرفت های خارق العاده ای باشد.

محقق سرمایه گذاری لین آلدن گفت : ماه آینده، نصف کردن بیت کوین تولید روزانه بیت کوین را تا حدود ۴۵۰ بیت کوین از میانگین روزانه ۹۰۰ بیت کوین کاهش می دهد.

با این حال، آلدن گفت که میزان کاهش عرضه در مقایسه با جریان‌های فیات روزانه به داخل و خارج از مبادلات ارزهای دیجیتال و صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ETF) کمتر است.

آلدن گفت: «در واقع، جریان‌های ورودی یا خروجی به راحتی می‌توانند از ۱۰ برابر این مقدار تجاوز کنند و تقاضای کلی برای بیت‌کوین عاملی بزرگ‌تر از کاهش عرضه است.»

آلدن با اشاره به نموداری که قیمت بیت کوین در مقابل عرضه پولی جهانی (M2) را منعکس می کند، تاکید کرد: از نظر تاریخی، تقاضا برای بیت کوین بیشتر با معیارهای نقدینگی جهانی، مانند عرضه گسترده پول جهانی، مرتبط بوده است.

قیمت بیت کوین در مقابل نقدینگی جهانی (M2)

“بنابراین من فکر می کنم نصف شدن مهم است، اما این تنها یک عامل از بسیاری از عوامل است که وقوع و زمان یک بازار صعودی را تعیین می کند. معیارهای مختلف نقدینگی جهانی، امواج HODL و سایر کاتالیزورها برای ایفای نقش بزرگ‌تری ترکیب می‌شوند”

و افزود:

«به دلیل ترکیبی از نصف شدن، انتظارات برای بهبود نقدینگی جهانی و این واقعیت که بسیاری از کوین ها در بازار نزولی به سمت دست‌های قوی چرخیده‌اند، برای دو سال آینده خوش‌بین هستم .»

مارکوس تیلن، مدیرعامل و تحلیلگر ارشد ۱۰x Research می‌گوید که رشد فعلی بدون شک با بازار صعودی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برابری می‌کند، که در ابتدا در آوریل ۲۰۲۱ به اوج خود رسید.

با اشاره به ابزارهایی مانند تجزیه و تحلیل کمی، تیلن پس از عبور این ارز دیجیتال از بالاترین سطح چند ساله خود در ۱۳ مارس ۲۰۲۴ ، نسبت به قیمت بیت کوین خوش بین بوده است .

بر اساس تغییرات تاریخی قیمت و بالاترین قیمت های اخیر بیت کوین، ۱۰x Research پیش بینی کرد که بیت کوین تا اوایل آوریل به ۷۷۰۰۰ دلار و تا می ۲۰۲۴ به ۹۹۰۰۰ دلار خواهد رسید.

تیلن در ۱۴ مارس در ایمیلی نوشت: «زمانی که بیت کوین به بالاترین سطح خود در ۶۸۳۰۰ دلار رسید، شاهد موجی از فروش روزانه بودیم، اما هر تلاشی برای پایین آوردن قیمت ها با خرید بی وقفه مواجه شد.»

این تحلیلگر خاطرنشان کرد که هر بار که بیت کوین در فوریه ۲۰۱۳، فوریه ۲۰۱۷ و نوامبر ۲۰۲۰ افزایش قیمت جدیدی ایجاد می کند، قیمت پس از ۱۸۰ روز می تواند تا ۱۸۹ درصد رشد کند.

تیلن خاطرنشان کرد، در نهایت، بیت کوین پس از ۹ تا ۱۱ ماه پس از شکست های تاریخی، به اوج خود می رسد.

بیت کوین ۹۰ روز پس از رسیدن به اوج های جدید بازار گاوی

Thielen پیش‌بینی کرد که بین دسامبر و فوریه ۲۰۲۵ – یا در ۹ تا ۱۱ ماه پس از شکست در ۱۳ مارس – بیت‌کوین می‌تواند به قیمت چشمگیر ۱۴۶۰۰۰ دلار برسد.

اگرچه اصلاحات و اصلاحات ممکن است در هر زمانی رخ دهد، معامله‌گران می‌توانند از سطح شکست (۶۸۳۰۰ دلار) به عنوان خط جدید خود استفاده کنند، جایی که می‌توانیم استدلال کنیم که بالاتر از این سطح، بیت‌کوین می‌تواند در چند هفته و ماه آینده به طور قابل توجهی بالاتر باشد. این تحلیلگر گفت:

“علیرغم احتمال صعود بیت کوین به ۱۴۶۰۰۰ در تابستان امسال، ما فعلاً هدف قیمت ۱۲۵۰۰۰ خود را حفظ می کنیم زیرا انتظار داریم این بازار صعودی تا سال ۲۰۲۵ ادامه داشته باشد.”

سایمون پیترز، تحلیلگر ارز دیجیتال eToro تاکید کرد که رالی فعلی بیت کوین اولین باری است که بیت کوین یک صعود سهموی را ثبت می کند و قبل از نصف شدن پاداش بلاک به بالاترین حد خود رسیده است.

به گفته پیترز، دلیل اصلی چنین شکستی، راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) در ایالات متحده در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ است.

پیترز تاکید کرد: «تقاضا برای بیت کوین به سرعت از عرضه جدید پیشی گرفته است و این چیزی است که ما هرگز در چرخه های قبلی نداشته ایم. »

او افزود، قبل از معرفی ETFها، تقاضا قبلا عمدتاً توسط خرده‌فروشی هدایت می‌شد، در حالی که چرخه جاری «نهادتری» خواهد بود.

به گفته پیترز، ماینرهای بیت کوین تنها فروشندگان طبیعی هستند، زیرا از آگوست ۲۰۲۳ به طور فعال بیت کوین را تخلیه کرده اند .

پیترز گفت: «این به من نشان می دهد که ماینرها قبلاً در رالی فعلی فروش داشته اند تا برای نصف شدن پاداش بلاک آتی آماده شوند.»

«اگر شاهد کاهش سرعت ورودی ETF باشیم، این می‌تواند نشانه‌ای از پایان یافتن بازار و تمام شدن بخار باشد، اما توجه به این نکته مهم است که در حالی که صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF تا کنون سهم عمده‌ای در این رالی داشته‌اند. نه تنها شرکت کنندگان در فضا بلکه موجودیت‌های دیگری مانند MicroStrategy و نهنگ‌های بیت‌کوین نیز همچنان به تجمع خود ادامه می‌دهند.»

در همین حال، لی زینگ، استراتژیست بازار مالی Exness، تحولات کلان اقتصادی را موجب افزایش قیمت بیت کوین در سال جاری می‌داند.

به گفته این تحلیلگر، به غیر از راه اندازی ETF بیت کوین، سایر تحولات اقتصادی مانند انتظارات از سیاست پولی نرم تر و نرخ بهره پایین تر در ایالات متحده و جاهای دیگر، می تواند جذابیت بیت کوین را به عنوان یک ذخیره ارزش جایگزین افزایش دهد.

لی افزود: «علاوه بر این، ریسک‌های ژئوپلیتیکی و عدم قطعیت‌های مربوط به انتخابات ایالات متحده می‌تواند به افزایش تقاضا ادامه دهد و آغاز روند صعودی پایدار در آینده باشد.»

نصف کردن بیت کوین که برای حفظ کسری بیت کوین و خنثی کردن تورم برنامه ریزی شده است، یک بار در هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک یا تقریباً هر چهار سال یکبار برنامه ریزی شده است.

بیت کوین از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۰۹، سه رویداد نصف شدن در سال های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ را پشت سر گذاشته است و انگیزه ماینرهای خود را از ۵۰ بیت کوین اولیه به ۶.۵ بیت کوین فعلی کاهش داده است.

نصف شدن بیت کوین در سال ۲۰۲۴ که به زودی انجام می شود، پاداش استخراج را از ۶.۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش می دهد.

از نظر تاریخی، نصف شدن بیت کوین با افزایش قیمت پس از نصف شدن همراه بوده است. به عنوان مثال، بیت کوین پس از نصف شدن در سال ۲۰۱۶، در عرض ۱۷ ماه حدود ۳۰۰۰ درصد افزایش یافت و در دسامبر ۲۰۱۷ به نقطه عطف تاریخی ۲۰۰۰۰ دلار رسید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا