ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بیت کوین چقدر می تواند بالا رود؟ پیش‌بینی قیمت جدید بیت‌کوین، اوج چرخه را ۱۸۰ هزار دلار می‌بیند

به لطف ETF های بیت کوین، نصف شدن ماه آینده و تسهیل شرایط پولی، قیمت بیت کوین در این چرخه می تواند بیش از دو برابر شود.

به گفته لورن بنایون، مدیر عامل Acheron Trading و کارشناس استراتژی های تجارت کمی، قیمت بیت کوین ( BTC ) می تواند ۱۵۰ درصد دیگر در چرخه فعلی بازار صعودی افزایش یابد.

این مدیر اجرایی بر اساس ترکیبی از عوامل، از جمله وجوه قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF) و کاهش عرضه جدید از نصف شدن بیت کوین آینده، یک چرخه بالقوه ۱۸۰۰۰۰ دلاری را برای قیمت بیت کوین پیش بینی می کند .

بنایون توضیح داد:

«اگر به عملکرد تاریخی نگاه کنیم، با هر چرخه، این چند برابر در همه زمان ها کمتر می شود. بنابراین اگر این استدلال را اعمال کنیم، می‌تواند ۲ برابر تا ۳ برابر چیزی باشد که در چرخه‌های قبلی دیده‌ایم، بنابراین فرض کنید حدود ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار دلار در هر واحد است.»
به گفته بنایون، بهبود سیاست مالی در ایالات متحده نیز به افزایش قیمت بیت کوین کمک می کند:

“بازار در حال کاهش نرخ بهره است، زیرا نرخ بهره مدتی ثابت بوده است، بنابراین منطقی است که انتظار داشته باشیم در آینده نزدیک کاهش یابد.”

پیش بینی بنایون با چندین پیش بینی اخیر همخوانی دارد. به عنوان مثال، تحلیلگران Bitfinex طبق یک گزارش تحقیقاتی که با Cointelegraph به اشتراک گذاشته شده است، پیش بینی کرده اند که قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۲۰۰۰۰ دلار می رسد:

«تحلیل ما پیش‌بینی می‌کند که هدف قیمتی محافظه‌کارانه ۱۰۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ دلار تا سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ محقق شود و اوج چرخه در سال ۲۰۲۵ از نظر کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال به دست آید. ETF ها تقاضای غیرفعال را معرفی کرده اند که به این معنی است که تقاضا از سوی سرمایه گذارانی می آید که عمدتاً قیمت را ناشناس است.»

در همین حال، غول مدیریت ثروت برنشتاین انتظار دارد بیت کوین پس از نصف شدن تا اواسط سال ۲۰۲۵ به حدود ۱۵۰۰۰۰ دلار برسد.

اهداف بلندپروازانه تر، قیمت بیت کوین را در حالت صعودی به ۳۳۷۰۰۰ دلار می رساند. ویلی وو، تحلیلگر بیت کوین و شریک مدیریت CMCC Crest، در یک پست X در ۱۱ مارس نوشت :

“BTC در ۷۱k ما را در تصویری از مدل های کران بالا و پایین قرار می دهد. کران بالا در حال حاضر ۳۳۷ هزار دلار است. بنابراین این بازار صعودی هنوز زود است، معادل ۲۰ هزار چرخه گذشته می باشد.”

مدل قیمت بیت کوین

علاوه بر این، اهداف قیمتی هفت رقمی نیز در حال ظهور هستند. یکی از معروف‌ترین آنها متعلق به کتی وود از Ark Invest است که اکنون قیمت ۱ میلیون دلاری بیت کوین را تا سال ۲۰۳۰ بسیار محافظه‌کار می‌داند.

وود در اوایل این ماه گفت: این بسیار بالاتر از آن است و با انتظارات جدید ما برای مشارکت نهادی، قیمت افزایشی که برای مؤسسات فرض می‌کنیم در واقع بیش از دو برابر شده است.

BTC/USDT، نمودار ۱ روزه

بیت کوین در ۲۵ مارس، برای اولین بار در ۱۰ روز گذشته، دوباره به ۷۰۰۰۰ دلار رسید . قیمت بیت کوین در نمودار هفتگی بیش از ۶.۳ درصد افزایش یافته و حدود ۷۰۸۰۰ دلار معامله می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا