ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

دادگاه بریتانیا ۶ میلیون پوند از دارایی های کریگ رایت را به دلیل ادعای خالق بیت کوین مسدود کرد

قاضی حکمی را تأیید کرد که اتحاد پتنت باز کریپتو (COPA) برای رسیدگی به کل هزینه های دادگاه COPA به مبلغ ۸,۴۷۱,۲۲۵ دلار (۶,۷۰۳,۷۴۷.۹۱ پوند) درخواست کرده بود.

دادگاهی در بریتانیا توقیف ۶ میلیون پوند (۷.۶ میلیون دلار) دارایی کریگ رایت را برای جلوگیری از فرار وی از مخارج دادگاه مرتبط با ادعای ساتوشی ناکاموتو، خالق شبکه بیت کوین ( BTC ) تحریم کرد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که رایت برخی از دارایی های خود را پس از حکم دادگاه مبنی بر رد ادعای ناکاموتو بودن خود به خارج از بریتانیا منتقل کرد.

طبق یک سند دادگاه بریتانیا ، این امر باعث شد که او سهام شرکت لندنی خود، RCJBR Holding، را در ۱۸ مارس به یک نهاد سنگاپور منتقل کند. قاضی جیمز ملور در این سند نوشت:

“قابل درک است که این موضوع باعث نگرانی جدی COPA شد مبنی بر اینکه دکتر رایت اقداماتی را برای فرار از هزینه ها و پیامدهای از دست دادن خود در دادگاه اجرا می کند.
قاضی «حکم انجماد جهانی» را تأیید کرد که اتحاد پتنت باز کریپتو (COPA) برای رسیدگی به کل هزینه های دادگاه COPA به مبلغ ۸,۴۷۱,۲۲۵ دلار (۶,۷۰۳,۷۴۷.۹۱ پوند) درخواست کرده بود.”

COPA در سال ۲۰۲۰ برای تشویق پذیرش و پیشرفت فناوری‌های ارزهای دیجیتال و حذف پتنت‌ها به عنوان مانعی برای رشد و نوآوری تأسیس شد. ۳۳ عضو آن عبارتند از Coinbase، Block، Meta، MicroStrategy، Kraken، Paradigm، Uniswap و Worldcoin.

رایت، یک دانشمند کامپیوتر استرالیایی، از ادعای ساتوشی ناکاموتو برای ثبت ادعاهای حق چاپ در مورد شبکه بیت کوین استفاده کرد. به عنوان مثال، او در ژانویه ۲۰۲۱ از دو وب سایت درخواست کرد که کاغذ سفید بیت کوین را حذف کنند.

در آوریل ۲۰۲۱، COPA علیه رایت شکایت کرد و ادعاهای او را مبنی بر ساتوشی ناکاموتو بودن و در نتیجه داشتن حق چاپ بیت کوین به چالش کشید.

پس از شهادت توسعه دهندگان اولیه بیت کوین مانند مارتی مالمی، قاضی در ۱۴ مارس سال جاری به این نتیجه رسید که شواهد به طور قاطع نشان می دهد که رایت ناکاموتو نیست.

در سال ۲۰۲۳، رایت از ۱۳ توسعه دهنده بیت کوین Core و گروهی از شرکت ها، از جمله Blockstream، Coinbase و Block، به دلیل نقض حق نسخه برداری مربوط به کاغذ سفید بیت کوین، فرمت فایل آن و حقوق پایگاه داده آن در بلاک چین بیت کوین شکایت کرد.

صندوق دفاع حقوقی بیت‌کوین به این شکایت پاسخ داد و روند شکایت‌های غیرقانونی علیه مشارکت‌کنندگان برجسته بیت‌کوین را برجسته کرد و از توسعه به دلیل زمان، استرس، هزینه‌ها و خطرات قانونی مرتبط با آن جلوگیری کرد.

رایت ثبت کپی رایت ایالات متحده را برای کاغذ سفید بیت کوین و کد موجود در آن در سال ۲۰۱۹ ثبت کرد.

کاغذ سفید/ وایت پیپر بیت کوین اکنون مشمول مجوز منبع باز MIT است و به هر کسی اجازه می دهد برای هر هدفی دوباره از کد استفاده کند و آن را تغییر دهد. یک حکم دادگاه از رایت از ادعای حق نسخه برداری بیشتر در مورد آن جلوگیری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا