ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

نهنگ های بیت کوین چیست و چگونه آنها را تشخیص دهیم؟

منظور از نهنگ های بیت کوین چیست؟

نهنگ های بیت کوین افراد یا سازمان هایی با ذخایر قابل توجه بیت کوین هستند که می توانند از طریق تاکتیک های تجاری خود بر بازار تأثیر بگذارند.

اصطلاح “نهنگ بیت کوین” به طور عامیانه برای نشان دادن یک دارنده با سهم قابل توجهی در مقایسه با شرکت کنندگان کوچکتر استفاده می شود که اغلب به عنوان “ماهی کوچکتر” در بازار شناخته می شود.

مالک کیف پول یا دسته کیف پول‌هایی که توسط یک نهاد کنترل می‌شود، ممکن است یک فرد یا گروهی باشد که در حال جمع‌آوری وجوه برای سرمایه‌گذاری بزرگ است.

دارایی های گسترده آنها از طریق استخراج معادن، سرمایه گذاری های اولیه و روش های دیگر انباشته شده است.

نهنگ ها به ذخایر قابل توجه بیت کوین دسترسی دارند که به آنها قدرت دستکاری بازار را با خرید یا فروش قابل توجه دارایی که منجر به نوسانات قیمت می شود، می دهد. فراوانی نهنگ ها و نوسانات شدید اغلب در فضای ارزهای دیجیتال به هم مرتبط هستند .

چقدر پول یک دارنده رمزارز را نهنگ بیت کوین می کند؟

اگر شخص یا سازمانی دارای مقدار قابل توجهی بیت کوین باشد، “نهنگ بیت کوین” تلقی می شود. با این حال، آستانه برای این طبقه بندی تعیین نشده است.

معیاری که به طور گسترده تایید شده برای در نظر گرفتن نهنگ بیت کوین، ۱۰۰۰ BTC است.

این آستانه معمولاً توسط شرکت های تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال مانند Glassnode هنگام شناسایی موجودیت های شبکه (خوشه های آدرس) با حداقل ۱۰۰۰ بیت کوین ذکر می شود.

از مارس ۲۰۲۴، توزیع مالکیت بیت کوین بسیار متمرکز است. فقط سه آدرس بیت کوین بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۱ میلیون بیت کوین دارند که مجموعاً ۵۷۷۵۰۲ بیت کوین است.

۱۰۸ مالک بعدی در مجموع دارای ۲,۴۳۷,۷۶۵ بیت کوین هستند که دارایی های فردی آنها بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ بیت کوین است. این ۱۱۱ آدرس ثروتمند تقریباً ۱۵.۳۴ درصد از کل عرضه بیت کوین را تشکیل می دهند.

چرا نهنگ های بیت کوین بر بازار تأثیر می گذارند؟

نهنگ ها تأثیر قابل توجهی بر پویایی بازار آن دارند. دارایی های انبوه آنها به آنها این قدرت را می دهد که عرضه و تقاضای بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهند و باعث نوسانات قیمتی در معاملات شوند .

هنگامی که نهنگ ها ذخیره بیت کوین خود را افزایش می دهند، قیمت ها افزایش می یابد، در حالی که فروش بخشی از دارایی های آنها می تواند منجر به کاهش شود.

نهنگ های کریپتو با نگهداری مقادیر قابل توجهی از ارزهای دیجیتال می توانند کمبود ایجاد کنند و تقاضا و ارزش را افزایش دهند.

تراکنش‌های بزرگ توسط نهنگ‌ها می‌تواند باعث تغییرات قابل توجهی در قیمت‌ها شود و اقدامات معامله‌گران دیگر را هدایت کند.

این نهنگ ها اغلب در انظار عمومی فعالیت می کنند و کیف پول آنها توسط جامعه تجاری گسترده تر ردیابی می شود. در نتیجه، تصمیمات معاملاتی یا حرکت های پیش بینی شده آنها می تواند جرقه تغییرات عمده قیمت را به دنبال معامله گران ایجاد کند.

برخی از نهنگ‌های بیت‌کوین برای به حداقل رساندن تأثیر آن بر قیمت‌ها ، معاملات کریپتو خارج از بورس (OTC) را انتخاب می‌کنند ، در حالی که برخی دیگر از صرافی‌ها برای دستکاری بازارها با سیگنال خرید یا فروش بزرگ استفاده می‌کنند.

نهنگ های بیت کوین از چه استراتژی های معاملاتی استفاده می کنند؟

نهنگ‌های کریپتو از سرمایه‌گذاران معمولی متمایز هستند، زیرا نگاهی بلندمدت به بازار ارزهای دیجیتال دارند و اغلب از تاکتیک‌های سرمایه‌گذاری پیشرفته استفاده می‌کنند.

• دستکاری بازار

بازیکنان بزرگ بیت کوین گهگاه در طرح های پامپ و دامپ شرکت می کنند، که شامل خرید مقادیر زیادی بیت کوین در یک زمان برای بالا بردن قیمت آن و سپس فروش آن با سود است که باعث ضرر سرمایه گذاران دیگر می شود.

علاوه بر این، آنها ممکن است شایعاتی را در رسانه های اجتماعی برای افزایش علاقه و افزایش قیمت برای جذب سرمایه گذاران کوچکتر برای پیوستن به آن آغاز کنند.

نهنگ های بیت کوین در نهایت به فروش می رسند که باعث کاهش قیمت و ضرر برای سرمایه گذاران کوچک می شود.

• Accumulation (تجمع/انباشت)

نهنگ ها می توانند به تدریج بیت کوین را با خریدهای حساب شده با قیمت های پایین یا در زمان رکود بازار جمع کنند.

با گذشت زمان، آنها با استفاده از فرصت‌ها برای خرید حجم زیادی از بیت‌کوین با قیمت‌های مناسب، دارایی‌های بیت‌کوین خود را افزایش می‌دهند.

• هلدینگ بلند مدت

با نگه داشتن بیت کوین برای مدت طولانی، نهنگ ها می توانند از خود در برابر تورم محافظت کنند یا از افزایش بلندمدت احتمالی ارزش بیت کوین سود ببرند.

• تنوع بخشی (Diversification)

فراتر از بیت کوین، برخی نهنگ‌ها دارایی‌های ارزهای دیجیتال خود را با سرمایه‌گذاری در سایر دارایی‌های دیجیتالی متنوع می‌کنند تا ریسک و سود بالقوه را از مناطق مختلف بازار ارزهای دیجیتال گسترش دهند.

• hunting کوتاه و طولانی

زمانی که نهنگ‌های بیت‌کوین کاهش قیمت را پیش‌بینی می‌کنند، می‌توانند از استراتژی‌های کوتاه‌مدت برای فروش مقادیر انبوه ارز دیجیتال استفاده کنند و سرمایه‌گذاران کوچک‌تر را ترسانده و بازار را بیشتر به سمت پایین بکشانند.

برعکس، آن‌ها می‌توانند با خرید استراتژیک بیت‌کوین در طول زمان از استراتژی‌های بلندمدت استفاده کنند، که باعث ایجاد حرکت مثبت و تشویق سرمایه‌گذاران کوچک‌تر برای پیوستن به بازار و در نتیجه افزایش قیمت می‌شود.

• Stop-loss hunting

Stop-loss hunting شامل دستکاری عمدی قیمت بیت کوین برای تحریک سفارشات Stop-loss معامله گران دیگر است که به نهنگ ها اجازه می دهد قبل از جهش بازار با قیمت های کاهش یافته خرید کنند.

چگونه یک نهنگ بیت کوین را تشخیص دهیم

نهنگ‌ها اغلب به صورت مخفیانه وجوه خود را جابه‌جا می‌کنند و از روش‌های نوآورانه برای مخفی کردن هویت و مقدار پولی که دارند استفاده می‌کنند.

با این وجود، شفافیت بلاک چین و پلتفرم‌های مختلف هشدار نهنگ، شناسایی این نهنگ‌ها را ممکن می‌سازد. با این حال، شناسایی آنها مستلزم کاوش عمیق بلاک چین و نظارت دقیق است که به آن تحلیل روی زنجیره (termed on-chain analysis) گفته می شود.

در اینجا راهی برای تشخیص یک نهنگ بیت کوین در حال شنا در جایی نزدیک آورده شده است.

جستجوی معاملات بزرگ

برای به دست آوردن بینش های ارزشمند و تصمیم گیری آگاهانه برای سرمایه گذاری، معامله گران و سرمایه گذاران می توانند اقدامات دارندگان بزرگ بیت کوین را از نزدیک زیر نظر داشته باشند – فرآیندی که به آن نگاه نهنگ (whale watching) گفته می شود.

معاملات بزرگی که توسط نهنگ ها انجام می شود اغلب باعث افت یا افزایش ناگهانی قیمت می شود.

وقتی مقدار زیادی از ارزهای دیجیتال جابه‌جا می‌شوند، اغلب به دلیل این است که این نهنگ‌ها بین کیف پول‌ها یا صرافی‌ها جابه‌جا می‌شوند.

دفتر کل بیت کوین می تواند به دسترسی به تمام تراکنش های نهنگ و شناسایی مقادیر زیادی از بیت کوین در حال جابجایی کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا