ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

ارزش صندوق‌های بیمه ارز دیجیتال در میان بازار صعودی بیش از ۱ میلیارد دلار افزایش یافت

ارزش صندوق‌های بیمه صرافی ارزهای دیجیتال در بحبوحه بازار صعودی ارزهای دیجیتال تا یک میلیارد دلار افزایش یافته است.

از ۳ آوریل، بیت کوین،BNB، تتر ،USDT و موجودی TrueUSD (TUSD) تشکیل دهنده صرافی ارز دیجیتال صندوق دارایی ایمن بایننس برای کاربران (SAFU) از ۲.۰۳ میلیارد دلار ، در مقایسه با موجودی اولیه ۱ میلیارد دلاری آنها در ژانویه ۲۰۲۲ فراتر رفت.

به طور مشابه، صندوق حفاظت اولیه ۳۰۰ میلیون دلاری Bitget صرافی ارز دیجیتال راه اندازی شد.

نوامبر ۲۰۲۲، به دلیل افزایش ارزش دارایی بیت کوین آن، به ۶۱۲ میلیون دلار افزایش یافت. تنها در سال گذشته، بیت کوین ۱۳۶ درصد و  ۷۹.۳۶ درصد BNB به عنوان بخشی از روند صعودی کریپتو افزایش یافته است.

در حالی که اکثر صرافی ها نوعی محافظت بیمه ای برای کاربران دارند، تنها بایننس و بیت جت از آن زمان آدرس های زنجیره ای خود را افشا کرده اند.

در سال ۲۰۱۹، صرافی کریپتو Huobi که اکنون HTX است، ذخیره ۲۰۰۰۰ بیت کوین (۱.۳۲ میلیارد دلار) را در یک آدرس مستقل “برای مقابله با حوادث شدید امنیتی” اعلام کرد .

مشخص نیست که آیا صرافی تا کنون موجودی را حفظ کرده است یا خیر. علاوه بر این، گروه شرکت‌های HTX در سال گذشته از چندین سوءاستفاده به میزان میلیون‌ها دلار از دست رفتند.

در همین حال، صرافی کریپتو OKX یک برنامه ۷۰۰ میلیون دلاری “Risk Shield” برای محافظت از کاربر دارد، اگرچه مشخص نیست که آیا این مبلغ شامل توکن ها، استیبل کوین ها، وجوه فیات یا هر سه می شود.

برخی از صرافی‌ها، مانند کوین‌بیس، تنها بر اساس موقعیت جغرافیایی مشتریان و اینکه وجوه آنها به صورت فیات یا ارز دیجیتال است، بیمه ارائه می‌کنند.

صرافی‌ها ممکن است به دلایل مختلف، از جمله ترس از حملات امنیت سایبری یا در مورد صرافی از کار افتاده FTX، فریب، آدرس‌های زنجیره‌ای دارایی‌های خود را فاش نکنند.

اکتبر گذشته، گری وانگ، مدیر ارشد فناوری سابق FTX به مقامات مجری قانون گفت که صندوق بیمه ۱۰۰ میلیون دلاری صرافی در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است و هرگز حاوی هیچ یک از توکن‌های FTX (FTT) صرافی‌ها نبوده است.

صندوق بیمه FTX برای محافظت از ضررهای کاربران در صورت تحرکات ناگهانی بازار طراحی شده بود و ارزش آن اغلب در وب سایت و رسانه های اجتماعی آن تبلیغ می شد.

به همین ترتیب، آدرس‌های زنجیره‌ای تنها بخشی از داستان را نشان می‌دهند و حاوی اطلاعاتی مانند بدهی‌های خارج از زنجیره صرافی نیستند .

برخی از حوزه‌های قضایی، مانند هنگ کنگ، از آن زمان به صرافی‌های کریپتو موظف شده‌اند که بیمه‌ای را برای کاربرانی که تا ۵۰ درصد از دارایی‌های فیات و کریپتو آنها را پوشش می‌دهد، ارائه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا