ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

metaverse lab متا از زمان تغییر نام فیسبوک در سال ۲۰۲۱، ۴۰ میلیارد دلار ضرر کرده است

علیرغم زیان‌ها، تلاش‌های دیگر شرکت باعث شد تا در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به سود خود دست یابد و انتظار می‌رود این سود تا سه ماهه اول ۲۰۲۴ ادامه یابد.

هنگامی که فیس بوک در سپتامبر ۲۰۲۱ نام خود را به Meta تغییر داد، مشخص شد که مدیرعامل مارک زاکربرگ کاملاً متعهد به چرخش از رسانه اجتماعی Web2 به متاورس است.

اکنون، سه سال بعد، می‌توان نگاهی به تعهد (از لحاظ مالی) شرکت و همچنین تأثیر گسترش به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (VR و AR) بر سود متا قبل از اولین فراخوان سود سه ماهه برای ۲۴ آوریل انداخت.

متا در سال ۲۰۲۳ درآمدی معادل ۱۳۴.۹ میلیارد دلار گزارش کرد که تقریباً ۱۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

درآمد سه ماهه چهارم آن ۴۰.۱ میلیارد دلار رکورد شرکت را به ثبت رساند و پیش بینی تحلیلگران را شکست داد.

به نظر می رسد این نشان می دهد که چرخش به سمت متاورس به خوبی برای شرکت انجام شده است، اما سیگنال های متفاوتی برای تفسیر قبل از تماس بعدی وجود دارد.

در حالی که فیس‌بوک، اپلیکیشن رسانه‌ اجتماعی، کاملاً خوب عمل می‌کند، metaverse lab – بخش تحقیقاتی که مسئول محصولاتی مانند خط هدست‌های واقعیت مجازی Quest است – از سال ۲۰۲۱ تاکنون زیان‌های عملیاتی متوالی را در مجموع ۴۰ میلیارد دلار گزارش کرده است.

اساساً، درآمد این شرکت منحصراً از طریق فیس بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس اپ، مجموعه رسانه های اجتماعی و برنامه های پیام رسانی آن به دست آمده است.

بر اساس گزارشی از UploadVR، متا از سال ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۳ تقریباً ۲۰ میلیون هدست Quest فروخته است.

برای مقایسه، اپل تنها در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵۱ میلیون آیفون فروخته است در حالی که سونی از سال ۲۰۲۰ تقریباً ۵۰ میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن پنج فروخته است.

در مورد متا، به نظر نمی‌رسد که ارقام پیرامون Reality Labs سرمایه‌گذاران و سهامداران را به مرحله‌ای تبدیل کنند. همانطور که The Motley Fool اخیراً اشاره کرد ، در همان دوره زمانی که پول را برای تحقیق و توسعه بر روی متاورس به Reality Labs می ریزد، همچنین سهام خود را با سرعتی شتابان بازخرید کرده است.

این شرکت از سال ۲۰۲۱ به ارزش ۹۲ میلیارد دلار سهام خود را بازگردانده است و طبق گزارشات، صندوق با ۳۱ میلیارد دلار برای خرید در پایان سال ۲۰۲۳ در دسترس است و ۵۰ میلیارد دلار دیگر برای خریدهای بیشتر در فوریه در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا