ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

BIS و ۷ بانک مرکزی برای کشف توکن سازی دارایی از طریق پروژه آگورا

بانک تسویه بین‌المللی (BIS) با بانک‌های مرکزی فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، سوئیس، بریتانیا و بانک‌های فدرال رزرو ایالات متحده همکاری کرده است تا توکن‌سازی دارایی‌ها را در سیستم پولی در کنار موسسات مالی خصوصی بررسی کند.

این ابتکار که پروژه آگورا (Project Agora) نامیده می‌شود، بر اساس یک مفهوم دفتر کل پیشنهاد شده توسط BIS است که به سپرده‌های بانک تجاری توکن‌شده و پول عمده‌فروشی بانک مرکزی توکن‌سازی می‌شود.

BIS نوشت: “این می تواند عملکرد سیستم پولی را بهبود بخشد و راه حل های جدیدی را با استفاده از قراردادهای هوشمند و قابلیت برنامه ریزی ارائه کند و در عین حال ساختار دو لایه آن را حفظ کند.”

این مشارکت بزرگ دولتی و خصوصی به دنبال غلبه بر چندین ناکارآمدی ساختاری در نحوه پرداخت‌ها به‌ویژه در سراسر مرزها است که لایه‌ای از چالش‌ها را اضافه می‌کند: الزامات قانونی، مقرراتی و فنی مختلف، ساعات کار و مناطق زمانی.

دستورالعمل ها و الزامات خاص در زمان مقرر با مهلتی برای بانک های خصوصی برای ثبت نام برای مشارکت صادر خواهد شد.

هیون سونگ شین، مشاور اقتصادی BIS و رئیس تحقیقات، اظهار داشت که “توکن سازی عملکرد ثبت سوابق یک پایگاه داده سنتی را با قوانین و منطق حاکم بر نقل و انتقالات در چارچوب بانک مرکزی ترکیب می کند.”

در همین حال، سیسیلیا اسکینگزلی، رئیس مرکز نوآوری BIS، از یک «زیرساخت پرداخت مشترک» صحبت کرد که به سیستم‌های پرداخت، دفاتر حسابداری و ثبت داده‌ها اجازه می‌دهد تا در بین ارزهای دیجیتال قابل همکاری باشند.

BIS علاقه شدیدی به نوآوری های اخیر ارزهای دیجیتال مرتبط با تمرکز مالی داشته است.

در ۲۳ ژانویه، مرکز نوآوری BIS شش پروژه جدید را اضافه کرد که به بررسی مسائل امنیت سایبری، مبارزه با جرایم مالی، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و امور مالی سبز می‌پردازد.

یکی دیگر از حوزه‌های اکتشاف، Project Promise این سازمان است که با همکاری BIS ، بانک ملی سوئیس و بانک جهانی برای ایجاد یک پلتفرم اثبات مفهوم برای سفته‌های توکن‌شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا