ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

سود ماینینگ بیت کوین لزوما پس از نصف شدن کاهش نمی یابد

به گفته مدیر عامل Acheron Trading، افزایش کارمزد شبکه بیت کوین می تواند به لطف ظهور کتیبه های Ordinals و BTCFi، درآمد استخراج کننده پس از نصف شدن را تکمیل کند.

لورنت بنایون، مدیر عامل Acheron Trading در مصاحبه ای گفت: سود ماینینگ بیت کوین پس از نصف شدن بیت کوین آینده، با وجود کاهش ۵۰ درصدی عرضه بیت کوین  لزوماً کاهش نخواهد یافت .

از نظر دلاری، واضح نیست که ماینرها پس از نصف شدن وضعیت بدتری داشته باشند، کاملا برعکس […] کاهش پاداش استخراج با افزایش هزینه های شبکه جبران می شود.

نصف کردن بیت کوین قرار است پاداش های صدور بلاک را از ۶.۲۵ BTC به ۳.۱۲۵ BTC در ۲۰ آوریل کاهش دهد. پس از هاوینگ های قبلی، شرکت های استخراج کوچکتر به دلیل کاهش پاداش بلوک مجبور به ترک کار شدند.

بنایون گفت، با این حال، پس از نصف شدن سال ۲۰۲۴، به دلیل افزایش هزینه های شبکه که توسط کتیبه های Ordinals و تامین مالی غیرمتمرکز بومی بیت کوین یا BTCFi افزایش می یابد، این موضوع متفاوت خواهد بود:

«ما شاهد ظهور NFT ها در بلاک چین بیت کوین بوده ایم و تعدادی پروژه را دیده ایم که سعی در ایجاد DeFi در شبکه بیت کوین دارند. بنابراین همه این عناصر منجر به افزایش هزینه‌های شبکه می‌شوند.»

کارمزد شبکه بیت کوین کارمزد تراکنش هایی است که برای تشویق ماینرها برای گنجاندن تراکنش در بلوک پرداخت می شود.

میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین در حال حاضر ۴.۸۸ دلار به ازای هر تراکنش است که از ۱۶.۱۳ دلار به ازای هر تراکنش یک ماه پیش در ۵ مارس کاهش یافته است.

طبق YCharts ، کارمزد تراکنش بیت کوین در سال گذشته بیش از ۸۶ درصد افزایش یافته است .

نمودار میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین

جو داونی، مدیر بازاریابی نایس هاش، گفت: اگر قیمت بیت کوین بالای ۷۰۰۰۰ دلار باقی بماند، شرکت های استخراج بیت کوین به طور کلی سودآور خواهند ماند.

«اگر قیمت بالای ۷۰۰۰۰ دلار باقی بماند، اکثر ماینرها همچنان سودآور خواهند بود، زیرا در جوایز بلاک فعلی، آنها با قیمت بیت کوین بالای ۳۵۰۰۰ دلار سودآور هستند. کمتر از آن احتمالاً پول خود را از دست می دهند.»

قیمت بیت کوین در هفته گذشته ۴.۳ درصد کاهش یافت و تا ساعت ۱۰:۲۲ صبح به وقت وقت UTC به ۶۶۸۵۱ دلار معامله شد. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، بیت کوین از اول آوریل تا کنون زیر ۷۰۰۰۰ دلار معامله شده است .

BTC/USDT، نمودار ۱ روزه

فراتر از قیمت بیت کوین، سودآوری یک شرکت ماینینگ به کیفیت تجهیزات استخراج و بهره وری انرژی آن بستگی دارد. داونی توضیح داد:

«نصف شدن بیت کوین بسیاری از سخت افزارهای قدیمی را به دلیل پاداش کمتری که برای کار انجام شده توسط دستگاه دریافت می شود، سود کمتری می بخشد. مدل‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر همچنان سودآور خواهند بود، بنابراین به اندازه مزرعه ماینینگ بستگی ندارد، بلکه به نوع تجهیزات استخراج بستگی دارد.»

درآمد ماینر بیت کوین دومین بهترین روز خود را در تاریخ ۶ مارس ثبت کرد و پس از رسیدن قیمت بیت کوین به بالاترین رکورد جدید خود به بالای ۶۹۲۰۰ دلار، به ۷۵.۹ میلیون دلار در روز رسید.

بنایون از Acheron Trading می گوید: به لطف افزایش قیمت بیت کوین، همراه با افزایش کارمزد شبکه، شرکت های ماینینگ کمتری در مقایسه با دوره های گذشته مجبور به ترک کار خواهند شد:

«ما در چرخه‌های قبلی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ شاهد بودیم که عملیات استخراج با کارایی کمتری از کار خارج می‌شد. من فکر نمی‌کنم این بار به دلیل افزایش هزینه‌های شبکه، اینطور باشد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا