ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

تنظیم‌کننده‌های استرالیا شرکت‌های استخراج بلاک چین بدون مجوز را منهدم می‌کنند

ASIC پس از سقوطی که سرمایه گذاران هنوز بیش از ۱۶۰ میلیون دلار بدهکار هستند، علیه دو شرکت ارزهای دیجیتال استرالیا، NGS و DCA Capital، دادرسی مدنی را آغاز کرد.

صدها سرمایه گذار استرالیایی پس از انحلال سه شرکت استخراج ارز دیجیتال، NGS Crypto Pty Ltd، NGS Digital Pty Ltd و NGS Group Ltd (مجموعاً “شرکت های NGS”) بیش از ۱۶۰ میلیون دلار استرالیا (۱۰۴ میلیون دلار) از جیب خود خارج شدند.

بر اساس گزارش ۱۲ آوریل ، کمیسیون امنیت و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) دادرسی مدنی را علیه شرکت ها و مدیران آنها، برت مندم، رایان براون و مارک تن کاتن آغاز کرد.

شرکت‌های NGS متهم شده‌اند که سرمایه‌گذاران محلی را برای ایجاد صندوق‌های بازنشستگی خود مدیریت (SMSF) و سپس تبدیل وجوه به ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در بسته‌های استخراج بلاک چین با بازده نرخ ثابت، مورد هدف قرار داده‌اند.

ASIC ادعا می کند که تقریباً ۴۵۰ سرمایه گذار در مجموع ۶۲ میلیون دلار استرالیا (۴۰ میلیون دلار) را به این شرکت ها سپرده اند که آنها نیز بدون مجوز لازم استرالیا فعالیت می کردند.

ناظر مالی نگرانی خود را در مورد اتلاف احتمالی دارایی های دیجیتال سرمایه گذاری شده در استخراج بلاک چین ابراز کرد و با موفقیت از دادگاه فدرال درخواست کرد تا انحلال دهندگان را به طور خاص برای دارایی های ارز دیجیتال شرکت های NGS تعیین کند. مندهام از ترک استرالیا نیز منع شده است.

علاوه بر این، ASIC حرکت کرده است تا از ارائه خدمات مالی شرکت‌های NGS در استرالیا بدون مجوز مناسب جلوگیری کند.

جو لونگو، رئیس ASIC، به استرالیایی‌ها درباره سرمایه‌گذاری SMSFهای خود در ارزهای دیجیتال هشدار داد و بر تعهد کمیسیون به بررسی دقیق محصولات رمزنگاری‌شده برای اطمینان از حفاظت از سرمایه‌گذار از طریق انطباق با مقررات تاکید کرد.

در همین حال، سایر نهادهای ارز دیجیتال استرالیایی DCA Capital، Digital Commodity Assets Pty Ltd و Digital Commodity Assets Fund نیز با انحلال و رسیدگی دادگاه فدرال مواجه هستند.

نگرانی سرمایه گذاران در مورد سوء مدیریت، عدم مجوزهای مناسب و نقض احتمالی مقررات طرح سرمایه گذاری مدیریت شده باعث این اقدام شد.

KordaMentha که به عنوان انحلال‌دهنده منصوب شده است، بدهی‌هایی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار استرالیا (۶۵ میلیون دلار) به ۱۰۰ سرمایه‌گذار کشف کرده است.

دادگاه فدرال دارایی های آشود بالانیان، مدیر DCA Capital را به مبلغ ۵۵ میلیون دلار استرالیا (۳۶ میلیون دلار) مسدود کرده است و به او دستور داده شده که پاسپورت خود را تسلیم کند.

تنظیم‌کننده‌های استرالیا در چند ماه گذشته توجه بیشتری به چشم‌انداز نظارتی کریپتوهای آن کرده‌اند.

در ۲۱ مارس، کمیسر ASIC، آلن کرکلند، بر نیاز به حل «سه‌گانه نظارتی» برای نوآوری مالی، از جمله حمایت از مصرف‌کننده، یکپارچگی بازار و تشویق نوآوری مالی تأکید کرد.

استرالیا اخیراً کشوری نامیده شده است که برای «نقطه عطف » تقاضای کریپتو آماده است. در حالی که تقاضای محلی برای کریپتوهای نهادی هنوز عقب مانده است، استیبل کوین ها و اقدامات سیاستی استقبال کننده می تواند جرقه ای را ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا