ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

استرداد مدیر Binance در حال انجام است

دولت نیجریه با اینترپل و پلیس کنیا همکاری می کند تا آرجاروالا را به نیجریه بازگرداند تا با اتهامات وارده علیه او روبرو شود.

دولت نیجریه ندیم آرجاروالا، مدیر اجرایی بایننس را پس از فرار از بازداشت به کنیا ردیابی کرده است و در حال حاضر اقداماتی را برای بازگرداندن او به نیجریه انجام می دهد.

بر اساس گزارشی از رسانه محلی پانچ، منابعی از دفتر ریاست جمهوری نیجریه فاش کردند که آرجاروالا پس از ورود به کنیا مخفی شده است.

دولت نیجریه با اینترپل و پلیس کنیا همکاری می کند تا آرجاروالا را به نیجریه بازگرداند تا با اتهامات وارده علیه او روبرو شود.

آنجاروالا در ماه فوریه به نیجریه وارد شد که ادعا می‌کرد صرافی ارز فیات این کشور ، نایرا نیجریه را دستکاری کرده است. آرجاروالا در کنار یکی دیگر از مدیران بایننس پس از دیدار با دولت نیجریه بازداشت شد.

کمیسیون جرایم اقتصادی و مالی این شهرستان (EFCC) تحقیقات را بر عهده دارد و صرافی و دو مدیر اجرایی آن را با پنج مورد در مرز پولشویی مورد انتقاد قرار داد .

با این حال، بنا بر گزارش ها، آنجاروالا در ۲۲ مارس از بازداشت فرار کرد و توانست سوار یک پرواز از ابوجا، پایتخت نیجریه شود.

بنا بر گزارش ها، آنجاروالا با یک خط هوایی خاورمیانه از ابوجا خارج شد. با این حال، مشخص نیست که او چگونه توانسته است سوار این پرواز بین‌المللی شود، زیرا پاسپورت بریتانیایی‌اش که با آن وارد نیجریه شده است، همچنان در بازداشت مقامات نیجریه است.

به گفته یک مقام اداره مهاجرت، مدیر اجرایی بایننس با گذرنامه کنیایی از نیجریه گریخت و مقامات اکنون در تلاش هستند تا مشخص کنند آنجاروالا چگونه گذرنامه را به دست آورده است، زیرا وی در زمان بازداشت هیچ سند مسافرتی دیگری نداشت.

در حالی که آرجاروالا در خارج از کشور به سر می برد، تیگران گامبریان، مدیر دیگر بایننس، به اتهامات وارده بی گناه است و همسرش و دیگران خواستار آزادی او پس از چند هفته بازداشت شدند.

همسر گمباریان طوماری را برای بازگرداندن او به ایالات متحده راه اندازی کرده است که در زمان انتشار ۳۳۷۳ امضا داشت. با این حال، پرونده گمباریان تا ۱۹ آوریل موکول شده است .

در ۵ مارس، بایننس اعلام کرد که قصد دارد تمام معاملات نایرا را متوقف کند و عملاً از بازار خارج شود. بایننس همچنین اشاره کرد که پلتفرم همتا به همتای بایننس تمام جفت‌های معاملاتی نایرا را در اواخر فوریه از فهرست خارج کرد.

در ۲۷ فوریه، رئیس بانک مرکزی نیجریه استدلال کرد که صرافی‌های ارزهای دیجیتال در نیجریه مظنون به رسیدگی به تراکنش‌های غیرقانونی هستند و همچنین به «جریان‌های مشکوک» وجوه در بایننس اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا