ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

پیتر شیف تقاضای بیت کوین ETF و هدف قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بیت کوین را زیر سوال می برد

شیف به کاهش قیمت بازارهای سهام مرتبط با بیت کوین اشاره کرد بدون اینکه چارچوب زمانی برای داده های مشترک خود مشخص کند.

پیتر شیف، حامی طلا، کارشناسان بازار را که هدف قیمت بیت کوین ۱۰۰۰۰۰ دلار را در روند صعودی فعلی تعیین کرده اند، زیر سوال برده است.

شیف همچنین بیت کوین نقطه ای صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) و تقاضای ایجاد شده توسط محصولات در بازار فعلی را بررسی کرد.

شیف یک منتقد شناخته شده بیت کوین است و اغلب ارزش بازار و موارد استفاده در دنیای واقعی آن را زیر سوال می برد.

شیف تحلیلگرانی را که ادعا می‌کردند قیمت بیت کوین می‌تواند از ۱۰۰۰۰۰ دلار فراتر رود، زیر سوال برد، زیرا تقاضای قابل توجهی که توسط ETF‌های بیت‌کوین نقطه‌ای ایجاد می‌شود، افزایش یافته است.

شیف در یک پست X آوریل ۱۶ به عملکرد نزولی برخی از بازارهای سهام کلیدی مرتبط با بیت کوین، مانند Coinbase، MicroStrategy، Galaxy Digital و چند سهام دیگر مرتبط با کریپتو اشاره کرد.

او این سوال را مطرح کرد که چرا تقاضای بالای بیت کوین در سهام شرکت های مرتبط با بیت کوین منعکس نمی شود.

شیف گفت که کوین‌بیس ۲۱ درصد، گلکسی دیجیتال ۲۶ درصد، میکرواستراتژی ۳۳ درصد کاهش یافته است و چندین سهام استخراج بیت‌کوین دو رقمی شده‌اند.

با این حال، حامی طلا جدول زمانی برای این ضررها مشخص نکرد، علیرغم اینکه اکثر سهام بیت کوین و ارزهای دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۴ با اختلاف قابل توجهی از سهام بازار سنتی پیشی گرفتند.

تنها در هفته گذشته بسیاری از این سهام به دلیل شتاب نزولی در بازار کریپتو نزولی را ثبت کردند.

حرکت نزولی کنونی در بازار ارزهای دیجیتال نیز شگفت‌انگیز نیست. تحلیلگران بازار توضیح داده اند که چگونه بیت کوین در طول تاریخ شاهد کاهش قبل از هاوینگ بوده و شتاب پس از هاوینگ را افزایش می دهد.

هاوینگ یا نصف شدن بیت کوین برای اواخر این هفته برنامه ریزی شده است.

بررسی‌های شیف بی‌توجه نماند و چندین حامی بیت‌کوین به پست او پاسخ دادند که داده‌های انتخابی او را رد کردند. یکی از کاربران اشاره کرد که سهام MicroStrategy نسبت به سال قبل ۳۰۰٪ افزایش یافته است.

چند نفر دیگر از او خواستند تا داده هایی را جمع آوری کند و عملکرد بیت کوین را در کنار طلا به اشتراک بگذارند تا تفاوت رشد بین این دو دارایی را برجسته کنند.

در حالی که طلا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به بالاترین حد خود رسیده است، اما در مقایسه با افزایش قیمت بیت کوین در همان دوره کمرنگ است.

طرفداران بیت کوین، دن هلد و ویلی وو نیز به شیف یادآوری کردند که چگونه او فرصت خرید بیت کوین را در سال ۲۰۱۳ زمانی که حدود ۱۰۰۰ دلار معامله می شد، از دست داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا