ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

نقش بلاک چین در صنایع مدرن – مصاحبه با بلاک چین Venom

اکوسیستم کریپتو و Web3 به گسترش خود ادامه می دهد و به پلتفرم هایی نیاز دارد که بتوانند با افزایش تقاضا برای برنامه های غیرمتمرکز (DApps) و حاکمیت دیجیتال مقابله کنند.

بلاک چین Venom با ارائه یک زیرساخت مقیاس پذیر و ایمن که از طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی از توسعه Web3 گرفته تا ایجاد استیبل کوین های مبتنی بر پشتوانه فیات و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) پشتیبانی می کند، با این چالش روبرو می شود .

کریستوفر لوئیس تسو، مدیر عامل بلاک چین Venom، یک کارآفرین با سابقه غنی در نوآوری فناوری، از رایانه اپل گرفته تا بیوتکنولوژی، رهبری این پروژه را بر عهده دارد.

در این مصاحبه، تسو بینش‌هایی درباره مشارکت‌های تکنولوژیکی Venom در آینده بلاک چین و نقش آن در تقویت پذیرش گسترده‌تر در صنایع مختلف ارائه می‌دهد.

نظر شما در مورد وضعیت فعلی اکوسیستم کریپتو و Web3 چیست؟

کریستوفر لوئیس تسو: من مدت زیادی است که در صنعت فناوری در حال توسعه و Web3 درگیر هستم و شاهد تغییر قابل توجهی در نگرش به این بخش هستم.

در حال حاضر، ما در آستانه دوران بی‌سابقه‌ای هستیم که در آن فناوری آماده است تا راه خود را به گونه‌ای پیچیده در بافت جامعه بپیچد که قبلاً هرگز نبوده است.

افزایش اعتماد، سرمایه‌گذاری و اتحاد با نهادهای دولتی و شرکتی، چشم‌انداز جدید و هیجان‌انگیزی را ترسیم می‌کند که با امکانات در حال رشد است.

بازار چه نوع فرصت های جدیدی را برای شرکت های بلاک چین ارائه می کند؟

داده‌های زنجیره‌ای، تسلط استیبل کوین‌های مبتنی بر USD را در تراکنش‌ها با تتر نشان می‌دهد.

غالب شما همچنین می توانید رشد انفجاری استیبل کوین ها را در یک دوره فوق العاده کوتاه مشاهده کنید.

توکن سازی دارایی نیز به همان اندازه تأثیرگذار است. با ردیابی تکامل هر دو در طول سال‌ها، می‌توانم بگویم که آنها به ما می‌گویند فناوری دفتر کل توزیع شده باقی مانده است و به تدریج و سپس به طور ناگهانی به بخش‌های زیادی از زندگی ما خواهد رسید.

استیبل کوین‌ها و توکن‌سازی طرف‌های یک سکه هستند (هیچ جناسی در نظر گرفته نشده است)، که بر حذف اصطکاک غیرضروری در تسویه حساب‌های پرداخت تاکید می‌کند.

مطمئناً، نوید یک عصر تحول‌آفرین جدید است که در آن نوآوری‌های مالی باعث تغییرات اجتماعی گسترده‌تر می‌شوند.

ویژگی های کلیدی بلاک چین Venom چیست؟

وقتی نوبت به ویژگی‌های کلیدی می‌رسد، Venom با ماشین مجازی Threaded (TVM)، پروتکل شبکه Mesh، انتزاع حساب و Dynamical Sharding که به طور یکپارچه ارتباطات بین زنجیره‌ای را یکپارچه می‌کند، امکان مقیاس افقی و عمودی را تا ۱۰۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه و بیشتر فراهم می‌کند.

در حالی که الگوریتم اجماع تحمل خطا Threaded- Byzantine، اجماع سریع‌تر و ایمن‌تری را با زمان نهایی بلوک با سرعت بالا و هزینه‌های تراکنش کم تضمین می‌کند.

نمونه ای از نحوه عملکرد پروتکل شبکه مش. منبع: بلاک چین Venom

نمونه ای از نحوه عملکرد پروتکل شبکه Mesh

با یک ویژگی انتزاعی حساب داخلی ، بلاک چین Venom گزینه‌های احراز هویت گسترده‌تری را فراتر از مالکیت کلید خصوصی ارائه می‌کند، که در آن هر حساب یک قرارداد هوشمند با کد خاص خود است و هیچ مفهومی از حساب‌های تحت مالکیت خارجی وجود ندارد.

چه کسی بلاک چین Venom را توسعه داد؟ آیا می توانید تجربیات و اهداف تیم را با روند توسعه به اشتراک بگذارید؟

جذابیت کریپتو در ماهیت منبع باز و قابلیت ترکیب نرم افزاری آن نهفته است، که به ما امکان می دهد آنچه را که بازار در حال حاضر در چیزی واقعاً قابل توجه ارائه می دهد، افزایش دهیم.

در اینجا، تیم Venom نقشی محوری ایفا می‌کند و تجربه‌های زیادی را روی میز می‌آورد. هدف استراتژیک کنونی ما که طیفی از تخصص جمعی با تمرکز ویژه بر مدیریت و توسعه کسب و کار را در بر می گیرد، تقویت رشد بلندمدت بلاک چین به عنوان یک محصول ماندگار است.

شایان ذکر است، با راه‌اندازی بی‌نقص بلاک‌چین Venom و عملکرد موفقیت‌آمیز چندین اکوسیستم DApp‌های Venom در بازار فعلی، سوابق ما گویای همه چیز است.

چه چیزی Venom را از یک بلاک چین استاندارد لایه ۱ متفاوت می کند؟

به طور کلی، دنیای کریپتو از نظر بلاک چین به دو بخش تقسیم می شود: ماشین مجازی اتریوم (EVM) و بلاک چین غیر EVM.

Venom به عنوان یک بلاک چین TVM، یک بلاک چین ناهمزمان غیر EVM که در آن تراکنش ها به طور همزمان اجرا می شوند، متضاد با بلاک چین های همزمان است که تراکنش ها یک به یک انجام می شود.

با جنبه های کلیدی مانند انتزاع حساب، Dynamic Sharding و پروتکل شبکه Mesh، که سرعت تراکنش های سریع تر و تحویل پیام قابل اعتماد را تضمین می کند، فرصت های جدیدی برای راه حل های مالی و دولتی مانند CBDC ها، استیبل کوین های مبتنی بر فیات و توکن سازی دنیای واقعی پدیدار می شود.

این شامل امکان ایجاد شبکه های جدید با کنترل مستقل بر معیارهای اقتصادی و گاز آنها می شود.

لایه شبکه بلاک چین Venom چگونه کار می کند. منبع: بلاک چین Venom

لایه شبکه بلاک چین Venom چگونه کار می کند

با این وجود، با زبان برنامه‌نویسی Solidity مانند ما، Threaded-Solidity (T-Sol)، فرصت‌های انعطاف‌پذیری را برای برنامه‌های کاربردی Web3 و توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند ، که فرآیند نصب را برای توسعه‌دهندگان جدید در بلاک چین Venom آسان می‌کند.

فکر می کنید چرا به چنین زیرساخت هایی نیاز است؟

موسسات و افراد به یک راه حل بلاک چینی نیاز دارند که قادر به مقیاس پذیری برای دستیابی به پذیرش انبوه بدون کاهش سرعت یا افزایش هزینه ها باشد.

زیرساخت بلاک چین Venom نه تنها فرصت‌های تجاری را ارائه می‌دهد، بلکه به دولت‌ها قدرت می‌دهد تا از فناوری بلاک چین بدون رها کردن کنترل استفاده کنند.

کاربرد این فناوری حتی پتانسیل گسترده تری را برای کشورهای در حال توسعه باز می کند زیرا آنها می توانند دارایی های دنیای واقعی مانند مواد معدنی، جنگل ها و اعتبارات کربن را توکن کنند.

به عنوان مثال، خدمات بانکی می‌توانند از بلاک چین برای ایجاد پروتکل‌های وام‌دهی خرد برای کشاورزان کوچک و ترویج مشارکت مالی برای افراد بدون بانک استفاده کنند. علاوه بر این، کاهش هزینه های مرتبط با معاملات برون مرزی وجود دارد.

آیا می‌توانید برنامه‌های Venom را در مورد مشارکت، رویدادها و ادغام‌ها به اشتراک بگذارید؟

اولاً، ما یک TokenForge Hackathon با جایزه ۲۰۰۰۰ دلاری را در کنار سایر برنامه‌های تشویقی اکوسیستم راه‌اندازی می‌کنیم تا توسعه‌دهندگان و کارآفرینان را تشویق کنیم تا روی بلاک چین Venom بسازند.

علاوه بر این، ما به طور فعال معاملات تجاری به دولت (B2G) را در کشورهای آفریقای شرقی و کشورهای مشترک المنافع (CIS) دنبال می کنیم، با هدف ایجاد مشارکت های استراتژیک که از فناوری های بلاک چین برای مقابله با چالش های محلی و توسعه اقتصادی استفاده می کند.

ما در حال بررسی فرصت‌هایی برای معاملات بانکی عمده‌فروشی برای ساده‌سازی خدمات مالی و ترویج شمول، و همچنین آغاز معاملات مربوط به اعتبار کربن برای کمک به پایداری زیست‌محیطی هستیم.

این نشان دهنده تعهد ما به ایجاد تأثیر و رشد معنادار در بخش های مختلف از طریق مشارکت ها و ادغام های استراتژیک است.

Venom را در کجای دنیای کریپتو بومی Web3 قرار می دهید؟

با توجه به اینکه بلاک چین Venom نقش یک رسانه ضروری را دارد که شرکت ها و Web3 را به هم متصل می کند، موقعیت آن همیشه در وسط خواهد بود و یک استراتژی دو وجهی اتخاذ می کند.

در کوتاه مدت، تمرکز ما بر جذب توسعه دهندگان برای کاوش در TVM و توسعه پروژه ها در Venom است. برای تسریع اثر گلوله برفی، ما استعدادها را پرورش می دهیم و پروژه هایی را ایجاد می کنیم که باعث افزایش فعالیت زنجیره ای می شود.

با این حال، نقطه قوت اصلی ما در همکاری با کشورهای مستقل برای ادغام فناوری بلاک چین در جنبه های مختلف عملیات نهفته است.

این فراتر از ابتکاراتی مانند CBDC ها یا توکن سازی است، ما درگیر پروژه های دولتی مهمی هستیم که بحث های گسترده ای در حال انجام است.

چشم انداز آینده ارز دیجیتال را چگونه تصور می کنید؟

رشد سریع فضای کریپتو از درک بشر فراتر رفته است و به طور بالقوه شرکت ها را به اخراج مدیرانی که به سرعت در پروژه های رمزنگاری عمل نمی کنند، سوق می دهد.

آربیتراژ قانونی در حال حاضر در حال حرکت است، با مکان های اصلی برای توسعه رمزارز از جمله امارات متحده عربی، سنگاپور، سوئیس و جزایر ویرجین بریتانیا.

موانع نظارتی همچنان مانع اصلی پیشرفت هستند و کشورها را بر آن می دارد تا با ارائه شرایط مطلوب برای استعدادیابی به رقابت بپردازند.

با جابجایی استعدادها، کشورها تلاش خواهند کرد تا پروژه های رمزنگاری را به حوزه قضایی خود بازگردانند. من این را می بینم که مسابقه واقعی تقریباً  تا دو سه سال دیگر آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا