اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

چرا ETF های بیت کوین با جریان صفر به معنای آنچه شما فکر می کنید نیست

جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ، گفت که صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس ( ETF ) که روزهای ورودی صفر دارند، کاملاً طبیعی است و نباید به‌عنوان شکست خود محصولات تعبیر شود.

سیفارت در یک پست X  گفت که در اکثر روزها، اکثریت قریب به اتفاق همه ETFهای ایالات متحده ورودی صفر دارند – چیزی کاملاً طبیعی برای هر ETF در یک بخش معین است.

“در هر روز معین، اکثریت قریب به اتفاق ETF ها دارای تعداد جریان صفر هستند – این بسیار طبیعی است. حدود ۳۵۰۰ ETF در ایالات متحده وجود دارد دیروز ۲۹۰۳ مورد از آنها دقیقاً صفر جریان داشتند.”

چندین مفسر بازار نگرانی‌های خود را در مورد ورود کم به صندوق‌های ETF بیت کوین در ایالات متحده ابراز کردند.

ETF بیت کوین بلک راک تنها موردی بود که در این هفته دو روز معاملاتی متوالی – بین ۱۲ آوریل و ۱۵ آوریل – شاهد جریان های ورودی بود.

بلک راک تنها صندوقی بود که بین ۱۲ تا ۱۵ آوریل شاهد ورودی بود

سیفارت گفت که این جریان‌ها دلیلی برای نگرانی ندارند و به دلیل نحوه ثبت جریان‌های ورودی جدید، برای اکثر ETF‌ها معمول است.

سیفارت توضیح داد که برای اینکه یک ETF بتواند ورودی یا خروجی های جدید را ثبت کند، باید ناهماهنگی قابل توجهی بین عرضه و تقاضا وجود داشته باشد تا ایجاد یا از بین بردن سهام صندوق های جدید را که در «واحدهای ایجاد» منتشر می شوند، توجیه کند.

این تنها زمانی اتفاق می افتد که در عرضه و تقاضا ناهماهنگی وجود داشته باشد و این عدم تطابق باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا استفاده از بازار اساسی و عدم تطابق بزرگتر از یک واحد ایجاد را توجیه کند.

واحدهای ایجاد «lot هایی» هستند که سهام ETF در آنها ایجاد و بازخرید می‌شوند.

هر ETF می تواند یک واحد ایجاد با اندازه های متفاوت داشته باشد. در مورد ETF های بیت کوین، بلوک هایی از سهام هستند که از ۵۰۰۰ سهم تا ۵۰۰۰۰ سهم را شامل می شود.

در چهار روز از شش روز معاملاتی گذشته، همه ۱۰ محصول بیت کوین نقطه ای ایالات متحده شاهد خروج خالص بوده اند ، به طوری که فروش از Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) بسیار بیشتر از جریان ورودی به صندوق های جدید بوده است.

بر اساس داده‌های سرمایه‌گذاران Farside، در ۱۶ آوریل، ETF‌های بیت‌کوین ۵۸ میلیون دلار خروجی خالص داشتند .

این خروجی ها توسط GBTC هدایت می شد که شاهد خروج ۷۹.۴ میلیون دلاری و ۱۲.۹ میلیون دلار از ARK 21Shares Bitcoin ETF (ARKB) بود.

BlackRock iShares Bitcoin ETF (IBIT) با تولید ۲۵.۸ میلیون دلار بیشترین ورودی را داشته است. چهار مورد از صندوق ها، از جمله صندوق های Bitwise و Invesco Galaxy، شاهد صفر ورودی جدید بودند.

در ۱۴ و ۱۵ آوریل همه ETF های ترکیبی به ترتیب ۵۵.۱ و ۳۶.۷ میلیون دلار خروجی خالص داشتند.

جریان های خروجی از GBTC از ورودی به صندوق های جدید پیشی گرفته است

خروجی های خالص اخیر برای ETF های بیت کوین به دنبال چند روز قیمت پایین تر برای بیت کوین است که ۷.۸ درصد در هفته کاهش یافته و به ۶۳۷۲۳ دلار به ازای هر داده TradingView رسیده است .

معامله گران و کارشناسان بازار به تشدید تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و همچنین رویداد آینده نصف شدن/هاوکینگ بیت کوین – که در حال حاضر برای ۲۰ آوریل برنامه ریزی شده است – به عنوان دلایل اصلی نوسانات اشاره کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا