ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

نصف شدن بیت کوین ۲۰۲۴ انجام شد 

این رویداد تاریخی شاهد کاهش پاداش استخراج‌کننده بیت‌کوین است که از ۶.۲۵ بیت کوین در هر بلوک استخراج شده به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش یافته است.

بیت کوین چهارمین رویداد نصف شدن یا هاوینگ خود را پس از ارسال ۸۴۰۰۰۰ مین بلوک خود با موفقیت پشت سر گذاشت، نقطه ای که در آن پاداش های استخراج بار دیگر به نصف کاهش می یابد.

این رویداد باعث می‌شود که جامعه کریپتو مشتاقانه منتظر آینده قیمت بیت‌کوین باشند و برخی پیش‌بینی‌ها به ۲۵۰۰۰۰ دلار می‌رسد.

طبق داده های CoinMarketCap، در زمان انتشار، قیمت بیت کوین ۶۳۹۶۰ دلار است که ۱.۱۶ درصد در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است .

از امروز به بعد، ماینرهای بیت کوین ۳.۱۲۵ بیت کوین به ازای هر بلوک استخراج شده دریافت خواهند کرد که کمتر از ۶.۲۵ بیت کوین قبلی است.

این یک فرآیند برنامه ریزی شده در پروتکل بیت کوین است که هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک استخراج می شود که تقریباً هر چهار سال یکبار است.

سه نیمه‌سازی آخر در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ اتفاق افتاد که منجر به کاهش قابل توجه پاداش‌های استخراج در طول زمان شد. اولین نصف کردن بیت کوین در سال ۲۰۱۲ رخ داد که پاداش استخراج یک بلوک از ۵۰ به ۲۵ بیت کوین کاهش یافت.

هدف اصلی پشت نصف شدن بیت کوین، مدیریت کمبود و تنظیم عرضه تورمی بیت کوین است. این مکانیسم توسط بنیانگذار مستعار بیت کوین که تحت نام ساتوشی ناکاموتو فعالیت می کرد در کد ایجاد شد.

با به نصف کاهش پاداش استخراج، این فرآیند به طور موثر سرعت ایجاد بیت کوین جدید را کاهش می دهد.

این سیستم تقریبا تا سال ۲۱۴۰ که تمام بیت کوین استخراج می شود ادامه خواهد داشت.

ماینرهای بزرگ بیت کوین برای این رویداد آماده شده اند. Marathon Digital اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد یک مرکز استخراج بیت کوین ۲۰۰ مگاواتی (MW) در تگزاس به قیمت ۸۷.۳ میلیون دلار خریداری کند.

در همین حال، در دسامبر ۲۰۲۳، Riot Platforms شرکت رقیب ماینینگ بیت کوین ، ۶۶۵۶۰ ریگ ماینینگ را از سازنده MicroBT در یکی از بزرگترین افزایش نرخ هش در تاریخ شرکت خریداری کرد.

استفان کیمل، مدیرعامل M2 گفت:

«نصف شدن بیت کوین یک رویداد مهم است که از نظر تاریخی نشان دهنده یک تغییر در بازار است و معمولاً روند صعودی را در ماه های بعد آغاز می کند. همانطور که به نیمه چهارم نزدیک می شدیم، پیش بینی ایجاد شد که نشان دهنده یک سیر صعودی ادامه دار است – اگر اندکی آرام تر باشد.»

علیرغم پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت نوسانات قیمت در جامعه کریپتو ، خوش‌بینی در مورد پتانسیل بلندمدت قیمت بیت‌کوین وجود دارد.

تیم دریپر، سرمایه گذار میلیاردر، معتقد است که نصف شدن به افزایش قیمت بیت کوین به «۲۵۰۰۰۰ دلار یا بیشتر» کمک می کند، پیش بینی ای که او به طور مداوم، به ویژه در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده است.

دلیل ساده‌ای که قیمت بیت‌کوین پس از نصف شدن افزایش می‌یابد این است که عرضه کاهش می‌یابد و با ادامه فشار افزایشی بر تقاضا، قیمت به طور طبیعی در بازار آزاد افزایش می‌یابد.

در همین حال، هربرت سیم با نام مستعار «مرد بیت کوین» گفت که در حال حاضر عناصر دیگری در هنگام گمانه زنی در مورد قیمت بیت کوین وجود دارند.

او با بیان اینکه تایید اخیر ETF بیت کوین در هنگ کنگ نیز به طور بالقوه تاثیر زیادی بر قیمت خواهد داشت، اعلام کرد: «نصف کردن تنها چیزی نیست که باید در اقدام قیمت به آن توجه کرد.»

سیم گفت: بانک‌های بزرگ چین همگی باید خودشان شروع به خرید بیت کوین کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا