ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

پروتکل Runes پس از نصف شدن، فصل جدیدی را برای بیت کوین روشن خواهد کرد

پروتکل Runes زمانی که نصف شدن بیت کوین انجام می شود راه اندازی می شود و موجی از توکن های جدید فصل جدیدی را برای بزرگترین بلاک چین آغاز خواهد کرد.

نصف شدن سال ۲۰۲۴ یک رویداد بزرگ در دنیای ارزهای دیجیتال است. با این حال، امسال، پروتکل Runes – و شکار حماسه ساتوشی، اولین ساتوشی بلوک هاوینگ – در همان روز آغاز خواهد شد، و این می تواند رویداد مهمتری در بیت کوین باشد.

پروتکل Ordinals در دسامبر ۲۰۲۲ راه اندازی شد و یک حرکت فرهنگی بی سابقه را به بزرگترین بلاک چین جهان آورد.

اغلب از آن پروتکل به عنوان “مرحله دوم بیت کوین” یاد می شود. Ordinals به کاربران این امکان را می داد تا چیزهایی مانند تصاویر، فایل های صوتی و کد را در بلاک چین بیت کوین قرار دهند.

پس از آن راه‌اندازی موفقیت‌آمیز، توسعه‌دهنده کیسی رودارمور مفهوم پروتکل توکن Runes را معرفی کرد که برای تسهیل ایجاد توکن‌های قابل تعویض در شبکه بیت‌کوین طراحی شده است.

پروتکل Runes تنظیم شده است تا زمانی که نصف شدن اتفاق می افتد فعال شود.

نبردی برای فضای بلاک آغاز خواهد شد که در آن بازیکنان با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا ببینند چه کسی می‌تواند اولین توکن‌ها و بهترین نام‌های توکن را صادر کند، و سپس نبردی برای اینکه ببینند چه کسی می‌تواند اولین کسی باشد که این توکن‌ها را خریداری می‌کند، آغاز می‌شود.

آنها در صورت برنده شدن در بلوک Epic Sat را در نیمه اول جدا می کنند و سود را بین اعضای استخر توزیع می کنند

صرافی ها در سراسر جهان در حال آماده شدن برای فهرست کردن توکن های اصلی هستند که با پروتکل Runes راه اندازی می شوند.

بازارها و DEX ها – مانند Magic Eden و OKX به ترتیب – قبلاً اعلام کرده اند که از توکن های ایجاد شده از پروتکل Runes از روز اول پشتیبانی خواهند کرد.

برخلاف بلاک چین هایی مانند اتریوم و سولانا – که به عنوان پلتفرم‌هایی برای توسعه برنامه‌ها و محیط‌هایی برای صدور و مبادله دارایی‌های دیگر شناخته می‌شوند – بیت کوین در طول تاریخ به عنوان یک دارایی بدون هدف خاص تلقی می‌شود.

از زمانی که Ordinals راه اندازی شد، برای اولین بار در تاریخ، هزاران نفر هر روز از شبکه بیت کوین برای به دست آوردن دارایی هایی با قیمت بیت کوین استفاده می کنند.

تنها در یک سال، بیش از ۳ میلیارد دلار از طریق این دارایی های Ordinals جابه جا شده است که شامل نزدیک به ۶۰۰۰۰۰ کیف پول منحصر به فرد و ۲.۵ میلیون تراکنش زنجیره ای است.

پروتکل Ordinals از نظر فرهنگی بیت کوین را به گونه ای تحت تاثیر قرار داده است که در سال های گذشته دیده نمی شد، و باعث شد بازار این دوره را به عنوان “مرحله دوم بیت کوین” معرفی کند، که مشخصه آن تولد دوباره نوآوری شتابان در سراسر بزرگترین بلاک چین است.

با علاقه جدید به پیمایش و ایجاد بر روی بیت کوین، محصولاتی مانند کیف پول، مدیران خروجی تراکنش خرج نشده (UTXO) و حتی ممپول بهبود یافته اند.

بحث ها در مورد امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و راه حل های لایه ۲ بیت کوین شدیدتر از قبل است. جلب توجه قابل توجهی از سوی سرمایه گذاران خطرپذیر صورت گرفته است.

خود هاوینگ بلاک رقابتی ترین و پرسودترین بلوک تاریخ خواهد بود. علاوه بر این رقابت خرده فروشی برای فضاهای بلوک، یک دوئل بین ماینرها نیز برگزار خواهد شد. یکی از بازیکنانی که بلاک هاوینگ را استخراج می کند، یک ساتوشی طبقه بندی شده به عنوان “Epic” با ارزش تخمینی بیش از ۱ میلیون دلار جمع آوری می کند.

علاوه بر این، با پیش‌بینی ازدحام شبکه بیت‌کوین، برخی از پروژه‌ها راه‌حل‌هایی برای مقیاس‌پذیری معاملات بر اساس پروتکل Runes ایجاد می‌کنند.

در گذشته، پلی که امکان تبادل دارایی های بیت کوین را در سولانا فراهم می کرد، موفقیت آمیز بود. اکنون، پلتفرم‌هایی که با بیت‌کوین هماهنگ‌تر هستند در حال ظهور هستند – مانند RuneChain، یک لایه ۲ بیت کوین که بر روی Runes متمرکز شده است.

همچنین با آماده شدن بازار برای ورود اولین توکن های ایجاد شده با پروتکل Runes، کاربران در مورد بیت کوین آموزش بیشتری می بینند.

به همین ترتیب، هزاران نفر شروع به اجرای گره های بیت کوین کرده اند و خود را در مورد UTXO ها آموزش می دهند تا در طول راه اندازی این توکن ها مزیتی کسب کنند.

 هر رایانه‌ای که نرم افزار بیت کوین را دانلود می‌کند و به شبکه بیت کوین می‌پیوندد، گره نامیده می‌شود

جوامع NFT تلاش های قابل توجهی برای آموزش دارندگان خود در مورد این موضوعات انجام داده اند. به عنوان مثال Discord Ninjalerts یک راهنمای کامل بقا برای Runes ایجاد کردند – و میزهای کمک ۲۴ ساعته به زبان انگلیسی و چینی – را برای دارندگان آنها ارائه می دهند.

کانال Discord Ninjalerts فصل‌های مطالعه Runes را نمایش می‌دهد

علاوه بر این، بازار یک “فصل پیش از Runes” را تجربه کرده است. برخی از توکن‌های استاندارد Runes قبلاً از طریق airdrops برای دارندگان بیت‌کوین NFT «پیش‌توزیع» شده‌اند.

هر مجموعه مدل توزیع مخصوص به خود را به کار می‌گیرد: برخی از دارندگان یا هولدرها NFT snapshot می‌گیرند و پس از نصف شدن توکن‌ها را توزیع می‌کنند، در حالی که برخی دیگر توکن‌ها را بر اساس مدت زمانی که کاربران NFT خود را نگه داشته‌اند توزیع می‌کنند.

(هرچه NFT مدت بیشتری نگه داشته شود، کاربر توکن های بیشتری دریافت خواهد کرد.)

Runestone نمونه ای از یک مجموعه NFT است که یک بار snapshot انجام می دهد. RSIC نمونه‌ای از مجموعه‌ای است که توکن‌ها را بر اساس مدت زمانی که NFT برگزار شده است توزیع می‌کند.

گزینه دومی که کاربران باید روی این روند سرمایه گذاری کنند، خرید توکن های BRC-20 – به عنوان مثال WZRD و PUPS – است که از استاندارد BRC-20 به استاندارد Runes مهاجرت می کنند.

جدول زیر تمام پیشرفت‌های مربوط به پروژه‌های پیش از Runes، بازارها و لانچ‌پدها را که قرار است راه‌اندازی شوند، تقسیم می‌کند.

توکن های اصلی، منت پدها، بازارها و کیف پول ها در اکوسیستم Rune

فصل دوم بیت کوین به یکی از اوج ترین لحظات خود نزدیک می شود. توکن‌های Runes تاریخی، دوست‌داشتنی، منفور، متحول‌کننده، ترسناک، ضروری، طاقت‌فرسا و به هر چیزی که قابل تصور است در همان زمان تبدیل می‌شوند. اما آنها اتفاق خواهند افتاد و هیچ چیز آنها را متوقف نخواهد کرد.

بله به فصل دوم بیت کوین خوش آمدید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا