ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین در نصف شدن بعدی در سال ۲۰۲۸ کجا خواهد بود؟

کارشناسان می گویند قیمت بیت کوین می تواند تا سال ۲۰۲۸ به ۲۰۰۰۰۰ دلار برسد، اما نگرانی ها در مورد امنیت شبکه و سود ماینر همچنان وجود دارد.

هاوینگ رسما شاهد کاهش پاداش های پرداختی به ماینرها از ۶.۲۵ بیت کوین در هر بلوک به ۳.۱۲۵ BTC است. اما اکنون، کارشناسان چشم خود را به جایی می‌برند که بیت‌کوین می‌تواند تا نصف شدن بعدی در سال ۲۰۲۸ به کجا برسد.

علیرغم اینکه ماینرها از لحاظ فنی برای تلاش های خود در تامین امنیت شبکه دستمزد کمتری دریافت می کنند، بسیاری از تحلیلگران رویدادهای نصف شدن را به عنوان پیش درآمدی برای افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین در نظر می گیرند – با “شوک عرضه” BTC جدید که توسط ماینرها وارد بازار شده است و به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

پاو هوندال، تحلیلگر ارشد Swyftx ، به اقدامات قیمتی که پس از هاوینگ‌های قبلی رخ داد برای پیش‌بینی افزایش قیمت حداقل ۱۰۰ درصدی تا نصف شدن سال ۲۰۲۸ توجه کرد، که بیت کوین را در حدود ۱۲۰۰۰۰ دلار قرار می‌دهد.

او گفت: «ما از پایین به اوج افزایش قیمت بیش از ۶۰۰۰۰ درصد در سال ۲۰۱۳، به ۱۲۰۰۰ درصد در سال ۲۰۱۷ و سپس ۲۰۰۰ درصد در سال ۲۰۲۱ رسیده ایم.»

“سناریوی اصلی ما این است که این روند ادامه یابد و تا نصف بعدی شاهد افزایش دو یا سه رقمی بالا در قیمت باشیم.”

وی افزود که سرمایه گذاران برای تصور سناریویی که در آن بیت کوین تا نصف بعدی ارزش فعلی آن ۶۰۰۰۰ دلار ارزش نداشته باشد، «به سختی تحت فشار قرار خواهند گرفت».

هنریک اندرسون، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری کریپتو استرالیا Apollo Crypto، با ارائه احساسات صعودی‌تر، گفت که پیش‌بینی می‌کند اوج قیمت بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۸ حدود ۲۰۰ هزار دلار باشد.

اندرسون گفت که قیمت بیت کوین با پذیرش گسترده بیت کوین از دیدگاه نهادی که توسط یازده صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF) اخیراً تأیید شده در ایالات متحده ایجاد شده است، تقویت می شود.

علاوه بر این، او گفت که صندوق او پیش‌بینی می‌کند که در چرخه فعلی تقریباً ۶۵ میلیارد دلار جریان خالص ورودی به ETFها وجود خواهد داشت.

کارولین بولر، مدیر عامل BTC Markets گفت که به دنبال پیش‌بینی‌های خارجی از سوی شرکت‌های بانکداری سرمایه‌گذاری مانند Standard Chartered است که می‌گویند قیمت بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۲۰۰۰۰۰ دلار می‌رسد.

او گفت: “در بازه زمانی کوتاهی که با مشارکت ETF شاهد بودیم، پشتیبانی مداوم از آن پایان نامه وجود داشته است.”

جاناتون میلر، مدیر عامل کراکن استرالیا، گفت که در حالی که مکالمه در مورد زمان نصف شدن به طور طبیعی به پیش بینی قیمت تبدیل می شود، او این رویداد را به عنوان “یادآوری از پیشرفت به سمت پذیرش جهانی” می بیند.

میلر گفت: “امید من این است که تا نصف شدن بیت کوین بعدی، پذیرش کریپتو آنقدر سرعت گرفته باشد که حتی سرسخت ترین عقب مانده های فناوری برای اولین بار در مورد فرآیند نصف کردن بیت کوین یاد بگیرند.”

با این حال، هنوز نگرانی‌هایی وجود دارد که با نصف شدن بیت‌کوین در روز شنبه و آینده همراه است – اصلی‌ترین نگرانی این است که پاداش استخراج‌کنندگان می‌تواند به سطحی کاهش یابد که استخراج بیت‌کوین را در درازمدت بی‌سود کند.

در ۲۶ ژانویه، کانتور فیتزجرالد گزارشی منتشر کرد که در آن بیان می‌کرد که اگر اکثر شرکت‌های استخراج بیت‌کوین که به صورت عمومی معامله می‌شوند، بخواهند برای مدت طولانی در تجارت باقی بمانند، قیمت بیت‌کوین باید کاملاً بالای ۴۰۰۰۰ دلار بماند.

اگر بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کند، استخراج کنندگان بیت کوین ممکن است با مشکل مواجه شوند

در قیمت های فعلی، این موضوع برای اکثر ماینرها مشکلی نیست. با این حال، اگر بیت‌کوین به زیر ۴۰۰۰۰ دلار سقوط کند، می‌تواند نگرانی‌هایی را در مورد نرخ ارز ایجاد کند

اندرسون به دنبال افزایش منابع درآمد جایگزین برای شرکت‌های ماینینگ خارج از پاداش‌های استخراج خالص BTC بود.

او به افزایش درآمد ماینرها به دلیل محبوبیت Ordinals و سایر برنامه های کاربردی مانند راه اندازی آینده پروتکل Runes و شبکه های لایه ۲ مانند Stacks اشاره کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا