ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

شرکت های مدیریت ثروت برای افزایش دارایی های بیت کوین ETF 

هانتر هورسلی، مدیرعامل Bitwise پیش‌بینی کرده است که شرکت‌های مدیریت ثروت، وجوه قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ETF) خود را از نظر دارایی افزایش خواهند داد.

این پیش‌بینی در زمانی انجام می‌شود که انتظار می‌رود ETF‌های بیت‌کوین پس از نصف شدن، جذابیت بیشتری پیدا کنند.

پیش‌بینی هورسلی با این باور بازار که افزایش تقاضا برای ETF بیت‌کوین وجود دارد، مطابقت دارد، با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری‌ها در بازار صندوق‌های قابل معامله در بورس ایالات متحده (ETF) درست قبل از روز نصف شدن بیت‌کوین پس از پنج روز تخلیه متوالی یک جریان مثبت خالص را ثبت کردند .

iShares Bitcoin Trust (IBIT) بلک راک در حال کم کردن فاصله با Grayscale’s است که فقط ۲ میلیارد دلار فاصله دارد.

این باعث می شود که بلک راک (BlackRock) به طور بالقوه از Grayscale به عنوان بزرگترین صندوق بیت کوین در جهان پیشی بگیرد.

بیت کوین تراست Grayscale (GBTC) یک دوره ۶۸ روزه کاهش ارزش را تجربه کرد و نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار کاهش داد و دارایی های خود را به ۱۹.۴ میلیارد دلار کاهش داد.

در مقابل، IBIT شاهد رشد مستمر دارایی بود و به حدود ۱۷.۳ میلیارد دلار در کل دارایی ها رسید.

با این حال، خروج سرمایه قابل توجهی از ETF بیت کوین Grayscale مشاهده شده است. تنها در پنج روز گذشته، سرمایه گذاران ۸۹.۹ میلیون دلار برداشت کردند که به خروج خالص ۱.۶ میلیارد دلاری از ژانویه کمک کرد.

علیرغم پیشروی اولیه، به نظر می رسد برتری Grayscale در بازار بیت کوین ETF در حال کاهش است.

Fidelity و BlackRock به سرعت از شروع معاملات سهام بازار قابل توجهی را به دست آوردند. به عنوان مثال، Fidelity و BlackRock بیت کوین ETF جریان خالص ۳۷.۳ میلیون دلار و ۱۸.۷ میلیون دلار را در همان هفته تجربه کردند که باعث تسکین برخی از مشکلات نقدینگی بازار شد.

مدیر عامل Bitwise پذیرش ETF بیت کوین توسط مشاوران سرمایه گذاری ثبت شده (RIA ) و دفاتر چند خانواده را “محرمانه اما قابل توجه” توصیف می کند.

او خاطرنشان می کند که نهادهای مالی بزرگ به طور محتاطانه ارزیابی های کاملی از بازار بیت کوین انجام می دهند.

بر اساس داده ها، GBTC در ۱۰ آوریل شاهد خروج ۱۷.۵ میلیون دلار بود که کاهش قابل توجهی از خروجی ۱۵۴.۹ میلیون دلاری ثبت شده در ۹ آوریل داشت.

پایین ترین سطح قبلی در ۲۶ فوریه بود که  ۲۲.۴ میلیون دلار از GBTC خارج شد. میانگین خروجی روزانه GBTC از ژانویه ۲۵۷.۸ میلیون دلار است.

GBTC در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد و در ژانویه به ETF تبدیل شد، در کنار راه‌اندازی ۹ ETF بیت‌کوین نقطه‌ای دیگر پس از اینکه Grayscale در دعوای حقوقی علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده پیروز شد و آن را مجبور کرد پیشنهاد تبدیل GBTC را که قبلاً رد کرده بود بررسی کند.

شرکت ورشکسته وام دهنده کریپتو جنسیس اخیراً تقریباً ۳۶ میلیون سهم GBTC را برای خرید ۳۲۰۴۱ بیت کوین تخلیه کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا