اخبار کسب و کارها

راهنمای جامع خرید کانکس پانلی (ساندویچ پانل)

کانکس ساندویچ پانل جایگزین مناسبی برای ساختمان به شمار می‌آید. معمولا، از این کانکس‌ها در شرایطی استفاده می‌کنند که امکان ساخت بنا نباشد یا افراد دائما نیاز به جابه‌جا کردن سازه داشته باشند. کانکس پانلی یا کانکس ساندویچ پانل ویژگی‌های مختلفی دارد که در ادامه به بررسی کامل آنها می‌پردازیم و بهترین روش خرید کانکس ساندویچ پانل را به شما معرفی می‌کنیم.

ویژگی و امکانات کانکس ساندویچ پانل

یکی از مهم‌ترین خصوصیات کانکس پانلی، جنس کف آن‌هاست؛ معمولا، کف این کانکس‌ها از تیرآهن و قوطی‌های سنگین دور کلاف تشکیل می‌شود و برای تهیه اسکلت آن از پروفیل‌های ضد زنگ و کم ضخامت استفاده می‌کنند. همچنین، جهت تهیه کف کانکس ساندویچ پانل تخته‌های چند لایه و کفپوش PVC یا پارکت به کار برده می‌شود.

بسیاری از کانکس‌های ساندویچ پانل پنجره دارند که ابعاد آن با توجه به نوع سازه تغییر می‌کند؛ اما معمولا برای ساخت پنجره از شیشه‌های دوجداره استفاده می‌شود. حین خرید کانکس پانلی باید به ابعاد پنجره آن توجه داشته باشید تا متناسب با کاربرد کانکس باشد. البته لازم به ذکر است با خرید کانکس ساندویچ پانل از تولیدکنندگان بزرگی مثل بنیان کانکس می‌توانید کانکس موردنظر خود را متناسب با نیازتان سفارش دهید و یک محصول کاملا اختصاصی و مورد پسند خود را دریافت کنید.

کانکس‌های ساندویچ پانل چه ابعادی دارند؟

این کانکس‌ها در ابعاد مختلف به فروش می‌رسند؛ اما برخی از رایج‌ترین ابعاد عبارتند از:

  • ۴ در ۲.۴ متر
  • ۶ در ۲.۴ متر
  • ۱۲ در ۲.۴ متر
  • ۸ در ۲.۴ متر
  • ۱۲ در ۳ متر
  • ۱۲در ۳.۵ متر

برخی از کانکس‌های پانلی نیاز به محافظت بیشتری در برابر دمای محیط دارند. به همین دلیل است که ضخامت دیواره آن افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال، اگر هدف از خرید کانکس پانلی، استفاده از سردخانه‌ای خنک باشد، بنابراین این کانکس‌ها به دیواره ضخیم‌تری نیاز دارند. در نتیجه بهتر است پیش از خرید کانکس ساندویچ پانل، به ابعاد و ضخامت آن توجه داشته باشید و حتما پیش از خرید، از تولیدکننده مورد نظر، ویژگی های کانکس ساندیچ پانل را جویا شوید.

در تولید کانکس ساندویچ پانل از چه متریالی استفاده می‌شود؟

معمولا ویژگی‌های سقف و دیواره کانکس با توجه به کاربرد آن متفاوت است. به همین دلیل است که پیش از طراحی باید کاربرد کانکس مورد بررسی قرار گیرد. به طور کلی، متریال به کار رفته در این نوع کانکس عبارتند از : ورق‌های گالوانیزه، MDF، PVC، عایق پلی اورتان و استیل ضد زنگ.

مراحل ساخت کانکس ساندویچ پانل

پس از ثبت سفارش و خرید کانکس پانلی، برای ساخت کانکس پانلی ۵ مرحله لازم است که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم.

مرحله اول: طراحی و ساخت

وقتی شما اقدام به سفارش و خرید کانکس ساندویچ پانل کنید، افراد متخصص با توجه به کاربرد کانکس و ویژگی‌هایی که باید داشته باشد، با نرم افزارهای مشخصی فرایند طراحی را انجام می‌دهند.

سپس با تایید شما، نمونه طراحی شده به مرحله ساخت رسیده و کانکس پانلی در مراحل مختلفی تولید می‌شود.

مرحله دوم: ساخت اسکلت بندی

بعد از مرحله طراحی، نوبت به ساخت اسکلت بندی می‌رسد که نقش مهمی در مقاومت کانکس ایفا می‌کند. معمولا، برای تهیه اسکلت کانکس از پایه و ورق‌های فولادی جوش دار استفاده می‌کنند.

مرحله سوم: نصب دیوارپوش

وقتی اسکلت اصلی کانکس ساخته شد، متخصصین، ساندویچ‌ پانل‌های دیواری را نصب می‌کنند و سپس روی آن با روکش مناسب تزئین می‌شود تا علاوه بر مقاومت سازه، جلوه ظاهری زیبایی پیدا کند. شما می‌توانید حین خرید کانکس پانلی با توجه به کاربرد کانکس، مشخصات دیوارپوش را تعیین کنید.

مرحله چهارم: نصب ساندویچ پانل سقفی

پس از ساندویچ پانل دیواری، نوبت به ساندویچ پانل سقفی می‌رسد که از لایه ورق سخت و عایق میانی تشکیل شده است. عدم دقت کافی در نصب ساندویچ پانل سقفی می‌تواند مشکلات زیادی به بار بیاورد. بنابراین، لازم است فرایند نصب با نهایت تمرکز انجام شود. یکی از موارد مهم در نصب پانل سقفی توجه به شرایط آب و هوایی است. زیرا در صورتیکه بارندگی در آن منطقه زیاد باشد، بهتر است از سقف شیب دار استفاده کنید.

مرحله پنجم: دکوراسیون داخلی کانکس

پس از اینکه اسکلت بندی و تمامی موارد لازم برای اسکلت کانکس نصب شد، پنجره‌ها، سیستم روشنایی و کفپوش مناسب در آن به کار می‌رود تا فضایی دلنشین و مناسب ایجاد کند.

استفاده از کانکس‌های ساندویچ پانل چه مزایایی دارد؟

خرید کانکس ساندویچ پانل بسیار ارزشمند و پرتقاضا است چراکه بسیار سبک هستند و می‌توان به راحتی آنها را جابجا کرد. همچنین، کانکس‌های ساندویچ پانل محافظ خوبی در برابر سرما، گرما و رطوبت هستند. بنابراین، می‌توان پس از خرید کانکس پانلی، آن را در مناطقی که آب و هوای ناهمواری دارند نیز قرار داد.

یکی دیگر از مزایای خرید کانکس ساندویچ پانل دوام و ماندگاری آن است که باعث می‌شود برای مدتی طولانی قابل استفاده باشد و بتوان از آن برای کاربردهای مختلف بهره برد.

کانکس‌های ساندویچ پانل چه کاربردی دارند؟

شما می‌توانید با خرید کانکس ساندویچ پانل از آن برای ساخت انواع سردخانه، دفاتر، درمانگاه، تعمیرگاه سیار و محل استقرار نگهبان استفاده کنید. گاهی اوقات، به دلیل بروز حوادث ناخوشایندی مانند سیل و زلزله مردم به صورت موقت در این کانکس‌ها اقامت پیدا می‌کنند. همچنین، در برخی مناطق از این کانکس‌ها به عنوان درمانگاه یا آزمایشگاه استفاده می‌شود.

از دیگر کاربردهای کانکس ساندویچ پانل می‌توانیم به سرویس‌های بین راهی یا فروشگاه‌های سیار اشاره کنیم. به عبارتی یکی از مزایای کانکس ساندویچ پانل، این است که می‌توانید از آن به عنوان کانکس فروشگاهی، ویلایی، نگهبانی، اداری و… استفاده کنید.

بهترین روش خرید کانکس ساندویچ پانل چیست؟

راه‌های خرید کانکس پانلی متفاوت است و می‌توانید به‌صورت آنلاین یا حضوری، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید، البته پیشنهاد می‌شود هنگام خرید کانکس ساندویچ پانل، به مراکز معتبری مراجعه کنید که به‌طور تخصصی تولید کانکس ساندویچ پانل و انواع دیگر کانکس‌ها را انجام می‌دهد. مجموعه بنیان کانکس یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کانکس در ایران محسوب می‌شود.

شرکت بنیان کانکس شرکت معتبری است که بیش از بیست سال در زمینه ساخت کانکس مشغول به کار بوده و بیشتر از ۷۵۷ پروژه موفق داشته است. بنیان کانکس در طول این سال‌ها تلاش کرده است تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد و رضایت و اعتماد آنها را جلب کند. شما می‌توانید جهت خرید کانکس ساندویچ پانل به وبسایت بنیان کانکس مراجعه کنید و ویژگی‌های کانکس مورد نظر را به این تیم بدهید تا محصولی با بهترین کیفیت برای شما فراهم کنند.

مزایای خرید کانکس ساندویچ پانل از بنیان کانکس

یکی از مزایای خرید کانکس از مجموعه بنیان کانکس،این است که شما می‌توانید قبل از شروع پروژه از افراد متخصص مشاوره بگیرید تا با توجه به شرایط خود، بهترین و مناسب‌ترین کانکس را انتخاب کنید.

جالب است بدانید تمامی خدمات انجام شده توسط تیم بنیان کانکس گارانتی دارند. بنابراین، شما می‌توانید بدون نگرانی در میان محصولات متنوع، کانکس مورد نظر خود را انتخاب کنید و از خدمات پس از فروش این تیم بهره‌مند شوید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با متخصصین بنیان کانکس، می‌توانید وارد وب‌سایت این مجموعه به نشانی www.bonianconex.com شوید و با مشاوران مجموعه بنیان کانکس درارتباط باشید.

منبع: فناوری طراحی و ساخت کانکس پانلی / فوت و فن ساختمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا